غذای تقلبی چیست // غذاهای تقلبی چگونه بر کاهش وزن تأثیر می گذارد // شیمی تکمیلی


ایمیل تقلبی / قرار تقلب / روز تقلب / روز تقلب

دریابید که چرا خوردن تقلبی منطقی است و چگونه می تواند به شما در جلوگیری از کاهش وزن کمک کند. اکثر رژیم های لاغری این روزها به تقلب یا روزهای تقلب در طول هفته اجازه می دهند. این امر منطقی است زیرا به رژیم گیرنده اجازه می دهد تا از برنامه پیروی کند در حالی که اجازه می دهد کمی نور در انتهای تونل وجود داشته باشد.

Cheat Meal چیست؟

چیت دی این می تواند دو معنی داشته باشد. کاغذ سفید ، کنترل کامل (آنچه می خواهید بخورید) یا وعده غذایی که انتخاب می کنید در حالی که بقیه وعده های غذایی شما هنوز در برنامه رژیم غذایی شما هستند. پاسخ بستگی به میزان کالری و رژیم غذایی شما دارد. اول ، اجازه دهید به سمت کمبود نگاه کنیم. در صورت داشتن فردی با کمبود شدید (کاهش کالری دریافتی تا 50 درصد در حین ورزش سخت) واقعاً یک روز خیانت ضروری است.

چرا تقلب و وعده های دروغین منطقی است ؟!

بنابراین شما در حال رژیم گرفتن ، کاهش کالری ، افزایش کاردیو و … هستید. شما آماده هستید که به تدریج 1-2 پوند (0.5-1 کیلوگرم) چربی در هفته از دست بدهید. پس از همه ، شما ریاضی را انجام دادید و کسری کالری ایجاد کردید. متأسفانه بدن شما از شما متنفر است. در واقع او آنقدر شما را دوست دارد که می خواهد شما زنده بمانید و از گرسنگی نمیرید. بنابراین تغییری ایجاد کرد که برای جمع آوری کنندگان شکارچی خوب بود ، اما برای ورزشکاران بد بود. این تنظیمات چیست ؟! پس از چند روز رژیم گرفتن ، متابولیسم شما کند می شود ، گرسنگی افزایش می یابد و توده عضلانی بیشتری فدای انرژی می شود. بدن انسان در سازگاری با شرایط جدید بسیار کارآمد است. به طور خلاصه ، سطح هورمون تیروئید T3 تا 30 درصد کاهش می یابد. کبد تبدیل T4 به T3 را کند می کند ، نیمه عمر کورتیزول را افزایش می دهد و تولید فاکتور رشد انسولین (IGF-1) را کاهش می دهد. گلیکوژن ماهیچه ها آنقدر کم است که با وجود ورزش در برابر رشد مقاومت می کند. در حقیقت ، احتمالاً عضله خود را از دست خواهید داد. در این مرحله ، لپتین نیز نقش مهمی در سناریوی رژیم غذایی ایفا می کند ، بنابراین ارزش آن را دارد که لحظه ای در مورد آن صحبت کنیم. معمولاً این هورمون پیام رسان است که اشتها را سرکوب می کند تا از پرخوری و افزایش وزن جلوگیری کند. حالا وقتی رژیم می گیرید برعکس است. با کاهش کالری ، سطح لپتین کاهش می یابد و اشتها افزایش می یابد. این بدان معناست که هرکسی که چربی بدن خود را از دست بدهد بلافاصله در معرض خطر است. در حالی که گرسنه است ، متابولیسم او در عرض چند روز به طور خودکار تا 30 s کند می شود.

بنابراین تمام کابوس های رژیم گرفتن در هنگام رژیم گرفتن با هم جمع می شوند. دوچرخه سواری پروتئین بیشتر با سطوح پایین تر T3 ، IGF-1 (فاکتور رشد شبه انسولین ، یکی از قوی ترین هورمون های ماهیچه ای) ، لپتین و تستوسترون. چرا این یک کابوس است ؟! نه تنها وزن بیشتری از دست نمی دهید بلکه در واقع بدتر از قبل به نظر خواهید رسید. وقتی عضله خود را از دست می دهید ، مقداری چربی نیز از دست می دهید. همه اینها تنها پس از ماه ها رژیم گرفتن اتفاق می افتد ، نه با وجود ورزش. به زودی به فلات خواهید رسید. چربی از بین نمی رود ، اما در عوض وزن بدون چربی بدن قربانی می شود.

چیت میل برای رژیم گیران

متأسفانه در برخی موارد افراد به سادگی از این دارو استفاده می کنند. تستوسترون ، هورمون رشد انسانی و انسولین به همراه داروهای تیروئیدی خوراکی تزریق می شوند تا عدم تعادل هورمونی را بازیابی کنند. برای ما ، این یک گزینه نیست. ما باید راهی برای دستکاری هورمون های بدن برای مدت کوتاهی بیابیم. این را می توان با داور به دست آورد. برای اجتناب از سازگاری های فوق ، باید کالری خود را افزایش داده و هر 5-7 روز یکبار به آن مراجعه کنید. در واقع یک روز تقلب هوشمند با 130 تا 150 درصد کالری بیشتر از فضای ذخیره سازی است. افزایش کالری برای مدت کوتاهی فرایند توضیح داده شده در بالا را معکوس می کند. سطح تستوسترون ، IGF-1 و لپتین را افزایش می دهد. تولید کورتیزول کند می شود. از دست دادن عضلات متوقف شده و حتی برعکس می شود. در نتیجه ، میزان متابولیسم افزایش می یابد و راه را برای کاهش بیشتر چربی هموار می کند.

چیت میل: چگونه یک تغذیه مجدد کامل را انجام دهیم؟

کالری در طول آزمایش تغذیه مجدد باید در درجه اول از کربوهیدرات ها ، پروتئین متوسط ​​و چربی بسیار کم تامین شود. من توصیه می کنم 4 تا 5 گرم کربوهیدرات به ازای هر پوند وزن بدن به مدت 24 ساعت و حدود 1 گرم پروتئین به ازای هر پوند وزن بدن و چربی بسیار کم (یعنی همانطور که در غذا وجود دارد ، هیچ منبع چربی واقعی مانند روغن ، بدون مقدار زیادی ماهی ، آجیل و گوشت گاو). بنابراین ، افرادی که رژیم 100 پوندی دارند بین 400 تا 500 گرم کربوهیدرات و 100 گرم پروتئین مصرف می کنند.

چرا باید کربوهیدرات بخورید؟ آیا حتی اگر زیاد غذا می خورید وزن اضافه نمی کنید؟

نه! افزودن کربوهیدرات به رژیم غذایی شما در این مرحله خاص ، برخلاف پروتئین ها یا چربی ها ، مزایای متعددی دارد. سطح لپتین ، انسولین و قند خون تنظیم می شود ، اما بدن به دلیل کمبود موقت آنزیم ها نمی تواند چربی بدن را ذخیره کند. اولین وظیفه بدن پر کردن ذخایر گلیکوژن است که حدود 24 ساعت طول می کشد. پس از آن ذخیره چربی شروع می شود. اگر رژیم غذایی گیرنده بعد از روز کربوهیدرات ورزش زیادی انجام دهد ، یک روز می تواند تقلب باشد خمیر دندان یا تغذیه مجدد را مثرتر کرد. این باعث می شود گلیکوژن وارد عضله شود. یک روز تغذیه مجدد زمان ایده آل برای کار بر روی گروه های عضلانی ضعیف تر و استفاده از پاسخ انسولین برای رشد جدید خواهد بود.

نمونه برنامه های رژیم غذایی و ورزشی تقلب

  • شنبه: کربوهیدرات بسیار کم ، چربی زیاد و پروتئین متوسط ​​است
  • یکشنبه: کربوهیدرات بسیار کم ، چربی زیاد و پروتئین متوسط ​​است
  • دوشنبه: رژیم مشابه ، 20-30 دقیقه ورزش قلبی عروقی استحکام متوسط ​​، در صورت نیاز وزن ندارد
  • سه شنبه: تمرین کامل بدن ، مصرف کربوهیدرات بلافاصله بعد از تمرین
  • چهارشنبه: ورزش نکنید. یک قاعده کلی این است که 10 گرم کربوهیدرات به ازای هر کیلوگرم وزن بدون چربی بدن (یا 5 گرم کربوهیدرات به ازای هر کیلوگرم وزن بدن بدون چربی) به مدت 24 ساعت توصیه می شود.
  • پنجشنبه: یک وعده غذایی معمولی بدون کمبود کالری بخورید. آموزش (در اینجا سطوح انرژی بالا است ، بنابراین باید بتوانید تمرینات شدید انجام دهید):
  • جمعه: درست مانند تمرینات شنبه ، در صورت نیاز تمرینات قلبی را انجام دهید.

با افزایش شیوع چاقی ، یافتن استراتژی های موثر در کاهش وزن اهمیت فزاینده ای پیدا می کند. انتخاب رژیم غذایی مناسب می تواند دشوار باشد ، اما اغلب بزرگترین چالش کاهش وزن و پیروی از عادات جدیدی است که از سلامت شما و یا اهداف کاهش وزن بدون از دست دادن غذاهای مورد علاقه شما حمایت می کند. گنجاندن وعده تقلب یا یوزپلنگ در رژیم غذایی از دیرباز در بین علاقه مندان به تناسب اندام رایج بوده است. تقلب در رژیم غذایی شامل ارائه مجوز حساب شده و برنامه ریزی شده برای نقض موقت قوانین سختگیرانه رژیم غذایی است. نظریه پشت این استراتژی رژیم مبتنی بر پاداش این است که با اجازه دادن به لذت کوتاه مدت ، به احتمال زیاد به رژیم غذایی تجویز شده پایبند خواهید بود. چه موقع از استراتژی استفاده کنیم آسیاب دندان ، مردم معمولاً از رویکرد تقلب یا روز تقلب استفاده می کنند. همانطور که از نامش پیداست ، غذاهای تقلبی وعده هایی هستند که فراتر از رژیم برنامه ریزی شده شما هستند و روزهای تقلب به شما این امکان را می دهد که در طول روز از بین غذاهای رایگان انتخاب کنید.

مسیر روز تقلب بسیار متغیر است. بسته به ترجیحات غذایی و اهداف فردی ، نحوه انجام آن می تواند در افراد مختلف بسیار متفاوت به نظر برسد. غذاهایی که به عنوان تقلبی مصرف می شوند در افراد مختلف متفاوت است ، اما اغلب غذاهایی با کالری بالا هستند که به طور معمول در رژیم غذایی گنجانده نمی شوند. هیچ دستورالعمل خاصی در مورد زمان یا تعداد وعده های غذایی یا تاریخ تقلب وجود ندارد. اکثر مردم یک وعده گندم در هفته شامل می شوند ، اما بسته به اهداف سلامتی یا کاهش وزن ممکن است این مقدار متفاوت باشد. بنابراین ، استراتژی های تقلب را می توان با الگوهای غذایی ثابت و متنوع اجرا کرد. به آن رویکرد توجه کنید چیت دی برای همه سبک های رژیم مناسب نیست. برخی رژیم ها مانند رژیم کتوژنیک نیازی به رعایت دقیق و تقلب ندارند. بنابراین ، استراتژی های تقلب بهتر است با رژیم های غذایی با انعطاف پذیری کمی استفاده شود.

مدیریت وزن و تغییرات ترکیب بدن فرآیندهای پیچیده ای هستند. همه به یک استراتژی یکسان واکنش نشان نمی دهند. بهترین رژیم غذایی رژیمی است که بتوانید به آن پایبند باشید. همه می دانند که اگر کالری کمتری نسبت به کالری مصرفی مصرف کنید ، احتمال کاهش وزن بیشتر است. با انجام این کار ، اگر به یک رژیم غذایی برنامه ریزی شده پایبند باشید و میزان کالری کلی خود را کاهش دهید ، یک استراتژی تقلب بر اساس پاداش یا استراتژی روز تقلب می تواند مثر باشد.

آسیاب دندان

کاهش وزن یوزپلنگ و تغییرات متابولیک

اغلب استدلال می شود که استفاده از وعده های غذایی جعلی منجر به تغییرات قابل اندازه گیری در ترکیب بدن و بهبود عملکرد متابولیک به دلیل نوسانات در هورمون گرسنگی لپتین می شود. لپتین هورمونی است که گرسنگی را سرکوب می کند. برخی از مطالعات نشان داده اند که سطح لپتین زمانی کاهش می یابد که فرد دچار کاهش وزن قابل توجهی شود. با این حال ، این نتایج با سایر مطالعات مطابقت ندارد. نظریه عمومی پشت کنترل وزن این است که هرچه سطح لپتین در جریان خون شما کمتر باشد ، احتمال پرخوری بیشتر است زیرا هورمون به اندازه کافی دریافت نمی کند ، که نشان دهنده احساس رضایت و سیری است. این به نوبه خود می تواند منجر به افزایش وزن شود.

طرفداران استراتژی های تقلبی کاهش وزن می گویند که جایگزینی غذاهای پرکالری می تواند چرخه هورمونی شما را فریب دهد تا موقت لپتین بیشتری تولید کند و شما را از پرخوری مجدد باز دارد. متأسفانه ، هیچ مطالعه علمی دقیقی برای حمایت از این نظریه وجود ندارد. هنوز مشخص نیست که چگونه نوسانات سطح لپتین در ارتباط با تغییر وزن بر توانایی کنترل رفتار خوردن و حفظ کاهش وزن تأثیر می گذارد. در نتیجه ، تحقیقات بیشتری مورد نیاز است. در این مرحله ، کاهش وزن ممکن است برای برخی از افرادی که متعهد به تقلب هستند رخ دهد ، زیرا در بیشتر موارد با رعایت رژیم برنامه ریزی شده و محدود کردن غذاهای تند و پر کالری به کل کالری دریافتی خود می رسند.

یکی دیگر از اجزای استراتژی روز تقلب نظریه این است که گاهی اوقات به شما امکان می دهد غذاهایی را بخورید که در رژیم غذایی شما مجاز نیست. در این حالت ، شما انگیزه خواهید داشت که بیشتر اوقات به رژیم برنامه ریزی شده خود پایبند باشید. اینجا استراتژی است آسیاب دندان این به روانشناسی کاهش وزن مربوط می شود. در حالی که برخی از مردم می دانند که می توان در برابر وسوسه به طور م resistثری مقاومت کرد و روز خیانت فرا رسیده است ، همه نمی توانند عادات غذایی خود را به یک شکل کنترل کنند. بنابراین ، نتایج یکسان را نمی توان برای همه تضمین کرد. همچنین ، اگر کنترل غذاها یا روزهای تقلبی را ندارید ، احتمالاً در صورت مصرف کالری بیشتر از مقدار مورد نیاز ، سعی نمی کنید قبل از آن وزن کم کنید. غذا نیز خمیر دندان شما باید به درستی برنامه ریزی کنید. آنها نباید به عنوان بلیط رایگان پرخوری تعیین شوند. برای برخی افراد ، تقلب یا غذا خوردن ممکن است راه خوبی برای حفظ رژیم غذایی سالم باشد. یک رویکرد متفاوت ممکن است برای افراد مختلف مناسب تر باشد.

برای مشاهده سایر مقالات مرتبط با این مقاله به صفحه بروید. ورزش و تغذیه و برای مشاهده مقالات دیگر در صفحه وبلاگ کیمیاگری دیدن.

دیدگاهتان را بنویسید