فیشیال صورت چیست و چه انواع، مزایا و معایبی دارد؟ •


فیشیال صورت مجموعه‌ای از اقداماتی است که معمولا در سالن‌های زیبایی برای پاکسازی و مراقبت از پوست انجام می‌شود. در فیشیال صورت می‌توانید از خدماتی مثل پاک‌سازی پوست، لایه‌برداری و آبرسانی استفاده کنید. در ادامه در مورد این روش مراقبت از پوست ونحوه‌ی انجام آن بیشتر بخوانید.

فیشیال صورت چیست؟

فیشیال صورت چیست

اگر تابه‌حال کار فیشیال صورت را انجام نداده باشید شاید لذت و لزوم آن را درک نکنید. چرا باید به فرد دیگری نیاز داشته باشیم تا صورتمان را تمیز کند؟ اما فیشیال صورت چیزی فراتر از فقط تمیز کردن پوست صورت است. این کار علاوه‌بر اینکه احساس خوبی می‌دهد، مزایای فراوانی برای پوست دارد.

فیشیال صورت یک درمان غیر تهاجمی پوست است که شامل پاکسازی، استفاده از مرطوب‌کننده، لایه‌برداری و سایر عناصری است که برای نوع و نیازهای پوست شما به‌صورت سفارشی انجام می‌شوند. فیشال توسط متخصصان دارای مجوز مراقبت از پوست مانند کلینیک‌های زیبایی انجام می‌شود و هدف آن موارد زیر است:

  • رسیدگی به برخی از مشکلات پوست
  • بهبود سلامت کلی و زیبایی پوست
  • کمک به آرامش ذهن

فیشیال صورت درست مانند نوشیدن مقدار زیادی آب برای پوست است. پس از یک مرحله فیشیال، پوست شما سالم، هیدراته و درخشان به نظر می‌رسد.

فیشیال پوست از چه زمانی آغاز شد؟

چند سالی است که در مورد فیشیال پوست بیشتر می‌شنویم و در شبکه‌های اجتماعی و در کلینیک‌های زیبایی، بیشتر از همیشه تبلیغ آن را می‌بینیم. اما جالب است بدانید که قرن‌ها است که فیشیال صورت انجام می‌شود و تمدن‌ها و فرهنگ‌های مختلف، روش‌ها و نسخه‌های اختصاصی خود را برای این کار دارند.

مثلا در مصر باستان مردم از مواد طبیعی مثل شیر و عسل برای تمیز کردن و رطوبت‌رسانی پوست خود استفاده می‌کردند. در رم و یونان باستان، از حمام‌های بخار و ماساژ برای جوانسازی پوست استفاده می‌شود.

مفهوم مدرن فیشیال به اوایل قرن بیستم برمی‌گردد. در سال ۱۹۰۵، فردی به‌نام هلنا رابینشتاین که یک تاجر آمریکایی لهستانی بود و در زمینه‌ی محصولات زیبایی فعالیت می‌کرد، اولین سالن زیبایی خود را در شهر نیویورک راه‌اندازی کرد. او فیشال صورت را به‌عنوان یکی از روش‌های زیبایی موثر، در بین مردم جا انداخت و معرفی کرد.

در طول این مدت، پیشرفت علم و فناوری همچنین منجر به توسعه‌ی محصولات و تکنیک‌های جدید مراقبت از پوست شد. به‌عنوان مثال، در دهه‌ی ۱۹۲۰ و ۱۹۳۰، از الکتروتراپی برای تحریک عضلات صورت و بهبود ظاهر پوست استفاده می‌شد.

امروزه، فیشیال به روشی محبوب برای مردم تبدیل شده است تا به خودشان رسیدگی کنند و سلامت و ظاهر پوست خود را بهبود بخشند. انواع مختلفی از فیشیال وجود دارد که هر کدام مزایا و تکنیک‌های منحصر‌به‌فرد خود را دارند. برخی از محبوب‌ترین انواع آن عبارتند از: پاک‌کننده‌های عمیق صورت، ضد پیری صورت فیشیال رفع و آکنه‌های صورت.

انواع مختلف فیشیال صورت

انواع مختلف فیشیال صورت

انواع مختلف فیشیال تخصصی صورت در کلینیک‌های زیبایی انجام می‌شود که هر کدام برای هدف گرفتن بخشی از نیازها و مشکلات پوست است. همچنین برای انواع مختلف پوست، روش‌های فیشیال متفاوتی وجود دارد. در ادامه رایج‌ترین انواع فیشیال صورت را معرفی می‌کنیم که می‌توانید در کلینیک‌های زیبایی انتخاب کنید و از مزایای آن بهره‌مند شوید.

۱. فیشیال پاک‌سازی عمیق پوست

این نوع از فیشیال برای کسانی مناسب است که پوست چرب و مستعد آکنه دارند. این روش شامل پاکسازی کامل، لایه‌برداری و استخراج برای باز کردن منافذ و از بین بردن آلودگی‌های عمقی پوست است. همچنین ممکن است شامل استفاده از یک ماسک تقویت‌کننده و روش‌هایی برای کشتن باکتری‌ها و کاهش التهاب باشد.

۲. فیشیال آبرسان

این روش برای پوست‌های خشک، کم‌آب یا پوست افراد مسن مناسب است. تمرکز آن بر تامین سطوح رطوبت پوست با سرم‌ها، ماسک‌ها و مرطوب‌کننده‌های آبرسان است. همچنین ممکن است شامل یک لایه‌برداری ملایم برای از بین بردن پوست خشک و پوسته پوسته شود و پوست را نرم، حجیم و تغذیه کند.

۳. فیشیال ضد پیری پوست

این روش برای کسانی در نظر گرفته شده‌ است که پوست آن‌ها در حال پیر شدن است. این روش شامل موادی است که تولید کلاژن را افزایش می‌دهد، مانند رتینول، پپتیدها و آنتی‌اکسیدان‌ها که برای بهبود بافت، استحکام و کشسانی پوست مناسب‌اند. همچنین ممکن است شامل میکرودرم ابریژن یا لایه‌برداری شیمیایی برای تحریک گردش سلولی و کاهش خطوط و چین و چروک باشد.

۴. فیشیال روشن‌کننده‌ی پوست

این یک روش فیشیال صورت برای سفید شدن پوست کدر، ناهموار یا تغییر رنگ داده است. این روش شامل استفاده از موادی مانند ویتامین C، اسید کوجیک و اسید گلیکولیک برای روشن کردن و یکنواخت کردن رنگ پوست است. همچنین ممکن است شامل استفاده از یک ماسک روشن‌کننده یا نور درمانی LED برای افزایش بیشتر اثر روشن‌کنندگی باشد.

۵. فیشیال آرامش‌بخش

این روش برای کسانی طراحی شده است که می‌خواهند تنش را رها کنند. فیشیال آرامش‌بخش پاکسازی ملایم، ماساژ و رطوبت‌رسانی با استفاده از محصولات تسکین‌دهنده و آرام‌بخش مانند بابونه، اسطوخودوس و آلوئه‌ورا است. همچنین ممکن است شامل رایحه‌درمانی یا ماساژ سنگ داغ برای تقویت آرامش و تسکین استرس باشد.

مراحل فیشیال صورت چیست؟

مراحل فیشیال صورت

مراحلی که در فیشیال صورت طی می‌شود به نوع فیشیال بستگی دارد. اما معمولا در فیشیال‌ها این مراحل انجام می‌شود:

۱. مشاوره: متخصص مراقبت از پوست با پرسش در مورد نگرانی‌های مراقبت از پوست، نوع پوست و هرگونه آلرژی یا حساسیتی که ممکن است داشته باشید، شروع می‌کند.

۲. پاکسازی: اولین مرحله از فیشیال معمولاً شامل پاکسازی پوست برای پاک کردن آرایش، آلودگی و چربی از عمق پوست است.

۳. بررسی پوست: متخصص مراقبت از پوست، پوست شما را از نزدیک بررسی می‌کند تا نوع پوست شما و هر ناحیه‌ی نگران‌کننده مانند خشکی، آکنه یا تغییر رنگ را مشخص کند.

۴. لایه‌برداری: لایه‌برداری ممکن است با استفاده از یک اسکراب ملایم، لایه‌بردار آنزیمی، یا لایه‌بردار شیمیایی برای حذف سلول‌های مرده‌ی پوست و بهبود گردش سلولی انجام شود.

۵. استخراج: در صورت لزوم، متخصص مراقبت از پوست ممکن است برای از بین بردن جوش‌های سرسیاه، سرسفید یا سایر لک‌ها، کار استخراج آن‌ها را انجام دهد.

۶. ماساژ: ماساژ صورت ممکن است با استفاده از حرکات آرام و دایره‌ای برای بهبود گردش خون و شل شدن عضلات صورت انجام شود.

۷. ماسک: ممکن است یک ماسک صورت روی پوست قرار بگیرد که متناسب با مشکلات خاص پوست شما باشد و برای چند دقیقه بماند تا پوست را عمیقا تغذیه و آبرسانی کند.

۸. سرم و مرطوب‌کننده: متخصص مراقبت از پوست یک سرم و مرطوب‌کننده را روی پوست قرار می‌دهد تا رطوبت پوست را حفظ کند و تغذیه و محافظت بیشتری را فراهم کند.

۹. ضد آفتاب: در نهایت، ممکن است از کرم ضدآفتاب برای محافظت از پوست در برابر آسیب بیشتر استفاده شود.

فواید فیشیال صورت

فیشیال صورت مزایای متعددی دارد که در ادامه چند مورد را نام می‌بریم:

۱. پاک‌سازی عمیق پوست

پاکسازی عمیق پوست، از بین بردن کثیفی، چربی و ناخالصی‌هایی است که می‌تواند منافذ پوست را مسدود کرده و باعث ایجاد جوش شود و یکی از مهم‌ترین خواص فیشیال صورت است.

۲. لایه برداری

لایه‌برداری صورت به حذف سلول‌های مرده‌ی پوست کمک می‌کند و پوستی شاداب و سالم را به ارمغان می‌آورد.

۳. آبرسانی

فیشیال معمولا شامل درمان‌های مرطوب‌کننده است که به آبرسانی پوست و بهبود بافت و ظاهر آن کمک می‌کند.

۴. فواید ضد پیری

بسیاری از محصولات فیشیال شامل موادی مانند پپتیدها و آنتی‌اکسیدان‌ها هستند که می‌توانند به کاهش چین و چروک و بهبود بافت و قابلیت ارتجاعی پوست کمک کنند.

۵. تمدد اعصاب

فیشال می‌تواند تجربه‌ای آرامش‌بخش و تسکین‌دهنده برای استرس باشد و فرصتی برای استراحت از دغدغه‌های زندگی روزمره را فراهم کند.

۶. بهبود گردش خون

ماساژ صورت می‌تواند جریان خون را در پوست بهبود بخشد که منجر به داشتن پوستی سالم و درخشان می‌شود.

۷. سفارشی‌سازی

فیشال‌ها را می‌توان برای رفع نگرانی‌های فردی پوست مثلا آکنه، تغییر رنگ یا پیری پوست، سفارشی کرد.

۸. کوچک‌ کردن منافذ پوست

یکی از مزایای فیشیال صورت کوچک  کردن منافذ پوست است. با کوچک شدن منافذ، تولید چربی در پوست کاهش پیدا کرده و ظاهر پوست بهتر و یکدست‌تر می‌شود.

۹. کاهش تولید چربی در پوست

وقتی پوست را حسابی آبرسانی کنید، پوست برای محافظت، نیاز کمتری به تولید چربی دارد. یکی از دلایل تولید چربی بیش‌ازحد پوست، خشک شدن و کمبود آب است.

۱۰. کاهش لک

به‌دلیل افزایش سن یا باقی ماندن جای جوش، ممکن است پوست دچار لک‌های متعدد شود. فیشیال صورت به کم‌رنگ ‌شدن این لکه‌ها کمک می‌کند.

۱۱. افزایش تولید کلاژن

درمان های مراقبت از پوست به افزایش گردش خون کمک می‌کند. گردش خون خوب در پوست به کشتن باکتری‌ها و رشد مجدد سلول‌ها کمک می‌کند، که برای تولید کلاژن بسیار مهم است.

کلاژن نوعی پروتئین است که به پوست شما ساختار، استحکام و خاصیت ارتجاعی می‌دهد. با افزایش سن، پوست شما به‌طور طبیعی شروع به تولید کلاژن کمتری می‌کند که می‌تواند منجر به چین و چروک، افتادگی و سایر علائم پیری شود. با فیشیال صورت از این روند پیشگیری می‌کنید.

خدمات اضافه در فیشیال صورت

مواردی که در مراحل فیشیال صورت عنوان کردیم قابل تغییر هستند و می‌توانید با توجه به نیاز پوست، آن‌ها را کم و زیاد کنید. برخی اقدامات برای پوست در کلینیک‌های زیبایی انجام می‌شود که ممکن است در مراحل فیشیال هم گنجانده شود. مثلا نمونه‌های زیر از جمله کارهایی است که از مراحل اصلی و ضروری فیشیال صورت نیستند ولی اگر برای صورت آن‌ها را انجام دهید، مزایای اضافه‌ای برای شما دارند.

ماسک‌های صورت

ماسک‌ها غیر از مزایایی که برای پوست دارند، می‌توانند آرامش‌بخش هم باشند. بیشتر فیشیال‌ها یک مرحله استفاده از ماسک صورت هم دارند که نوع ماسک با توجه به نیازهای پوست شما انتخاب می‌شود. در واقع می‌توانید انتخاب کنید که کدام ماسک برای شما استفاده شود؛ جوان‌کننده‌ی پوست، کلاژن‌ساز، آبرسان، ضدپیری، ضد آکنه و… .

درمابلیدینگ (Dermablading)

این فرآیند میکرولایه‌برداری بدون درد که به عنوان درماپلنینگ نیز شناخته می‌شود، لایه‌ی بالایی اپیدرم را از بین می‌برد.

این کار آلودگی، غبار، پوست مرده و موهای سطحی صورت را از بین می‌برد. این روش به‌نوبه‌ی خود کمک می‌کند تا اطمینان حاصل کنید که هر محصول یا روشی که بلافاصله بعد از آن استفاده می‌شود می‌تواند به عمق پوست نفوذ کرده و جذب شود که می‌تواند نتایج فیشیال را تسریع کند.

استخراج دستی

شما هرگز نباید خودتان جوش‌های صورت و منافذ پوست را به صورت دستی از بین ببرید. حتما برای خارج کردن جوش‌های سرسیاه یا منافذ پوست که با آلودگی و چربی مسدود شده‌اند و حتی جوش‌های سرسفید که پوست را غیریکنواخت و ناصاف می‌کنند، به یک متخصص زیبایی مراجعه کنید. خالی کردن منافذ پوست و استخراج جوش‌ها گاهی در فیشال‌ گنجانده می‌شود و گاهی اوقات به‌عنوان یک افزودنی اضافه ارائه می‌شود.

لایه‌برداری شیمیایی

در لایه‌برداری شیمیایی از یک محلول شیمیایی برای برداشتن لایه‌های پوست و تشویق به تجدید سلول استفاده می‌شود. لایه‌برداری‌ها انواع مختلفی دارند که همگی برای انجام کارهای متفاوتی برای پوست طراحی شده‌اند. این که کدام نوع را دریافت می کنید به نیازهای خاص شما و توصیه‌های پزشک یا ارائه‌کننده‌ی فیشیال بستگی دارد.

برخی از اسیدهایی که اغلب در لایه‌برداری شیمیایی استفاده می‌شود عبارتند از:

  • گلیکولیک اسید، یک آلفا هیدروکسی اسید با نفوذ عمیق که به لایه‌برداری و افزایش تولید کلاژن کمک می‌کند.
  • اسید لاکتیک که به صاف شدن بافت پوست کمک می‌کند و برای پوست‌های حساس انتخاب خوبی است.
  • اسید سالیسیلیک، یک اسید بتا هیدروکسی است که با از بین بردن پوست مرده‌، منافذ را باز می‌کند.

نوردرمانی LED

نور درمانی LED مشکلات پوستی مختلف مانند آکنه و چین و چروک را درمان می‌کند. رنگ‌های مختلف نور در اعماق مختلف به پوست شما نفوذ می‌کند و کاربردهای متفاوتی دارد:

  • نور قرمز می تواند التهاب را کاهش دهد و با علائم پیری مقابله کند.
  • نور زرد می‌تواند هایپرپیگمنتاسیون (Hyperpigmentation) را کاهش دهد.
  • نور آبی باکتری‌ها را از بین می‌برد و به بهبود آکنه سرعت می‌بخشد.

آیا فیشیال صورت باعث جوش می‌شود؟

آیا تا به حال شنیده‌اید که برخی افراد بعد از انجام فیشیال تخصصی صورت، برون‌ریزی پوست و بروز جوش‌های ریز را در صورت تجربه می‌کنند؟

این اتفاق توضیح ساده‌ای دارد. جوش زدن صورت به‌خاطر فرایندی به اسم پاکسازی است که توسط خود پوست انجام می‌شود. پوست با این روش از شر آلودگی‌های باقی‌مانده در لایه‌های عمیق خود خلاص می‌شود. انجام فیشیال این روند را تسریع می‌کند به همین دلیل است که بعد از فیشال صورت ممکن است چنین تجربه‌ای داشته باشید.

به دلیل جایگزینی سلولی سریعی که اتفاق می‌افتد این جوش‌ها از اعماق پوست ایجاد می‌شوند. البته این مرحله نباید زیاد طول بکشد و معمولا حدود یک هفته یا نهایتا دو هفته است.

پاکسازی معمولا بعد از اولین فیشیال اتفاق می‌افتد و هر زمانی که شروع به استفاده از یک محصول جدید می‌کنید. بنابراین اگر تازه‌وارد هستید اگر قرار است در یک مهمانی یا رویداد مهم شرکت کنید که ظاهر پوست شما اهمیت دارد، فیشیال را انجام ندهید.

بهترین راه برای پیشگیری از چنین مشکلی، ادامه دادن فیشیال و انجام آن به‌صورت مستمر است. همچنین با مراقبت از پوست در خانه می‌توانید این مشکل را متوقف کنید. هر چقدر بیشتر مراقب پوست خود باشید، آلودگی کمتری در منافذ پوست شما تجمع می‌کند و التهاب کمتری در پوست ایجاد می‌شود.

چند وقت یک بار باید فیشیال صورت انجام دهید؟

تعداد دفعات فیشیال صورت

تعداد دفعات فیشیال صورت بستگی به نوع مشکلات پوستی دارد. انجام این کار هر چهار تا شش هفته ایدئال است زیرا با چرخه‌ی طبیعی پوست که حدود ۳۰ روز است همسو می‌شود.

برای انجام فیشال بهتر است که روی یک روال ثابت بمانید، به‌ویژه اگر نگرانی پوستی خاصی وجود داشته باشد که به آن رسیدگی می‌کنید. این روند تضمین می‌کند که بهترین نتیجه را از فیشیال صورت می‌گیرید.

همچنین مهم است که در بین دو فیشیال از پوست خود مراقبت کنید تا بتوانید نتایج را حفظ کرده و به بهبود سلامت پوست خود ادامه دهید. پس از انجام فیشیال صورت، متخصص زیبایی به شما توصیه‌هایی برای مراقبت از پوست ارائه می‌دهد تا درک بهتری از نیازهای پوست و نحوه‌ی مراقبت از آن پیدا کنید.

هنگامی که مشکلات پوست شما بهتر مدیریت شد و پوستتان براق و جوان‌تر شد، می‌توانید دفعات انجام این کار را دوباره ارزیابی کنید.

در ابتدای راه مراقبت از پوست خود، روی یک روند منظم بمانید اما وقتی به نتایج خوبی دست پیدا کردید، می‌توانید برنامه‌ای متمرکز بر حفظ و نگهداری نتایج بروید و جلسات فیشیال را از هم فاصله بیاندازید.

آیا فیشیال به‌اندازه‌ای که تبلیغ می‌شود ارزش دارد؟

احتمالا این سوال برایتان پیش آمده که آیا انجام این کار ارزش وقت گذاشتن و هزینه کردن دارد یا نه. جواب کوتاه به این سوال، بله است. برای اینکه پوست سالم و زیبایی داشته باشید باید مرتب از پوست خود مراقبت کنید و فیشیال صورت هم یک روش مراقبتی کامل است که تمام نیازهای پوست شما را در نظر می‌گیرد.

البته مثل هر روش درمانی و راز زیبایی دیگر، باید بین واقعیت و خیال، تمایز قائل شوید.

فیشیال بسته به جایی که آن را انجام می‌دهید می‌تواند هزینه‌های بالایی داشته باشد، به‌خصوص در مراکزی مثل اسپاها که معمولا در مورد خدمات خود و مزایای آن‌ها معمولا اغراق می‌کنند و هزینه‌های بالایی از مشتریان دریافت می‌کنند. در حالت کلی فیشیال پوست برای شما مفید است اگر بتوانید به‌راحتی برای آن هزینه کنید.

مراکزی را انتخاب کنید که بهداشتی و دارای مجوز باشند. جایی را انتخاب کنید که بتواند شما را راهنمایی کند و متناسب با پوستتان خدمات را ارائه دهد نه جایی که صرفا فقط به‌دنبال فروش خدمات خود باشد.

اگر برایتان مقدور است این کار را در کلینیک‌های زیبایی که متخصص پوست دارند یا با یک مجموعه‌ی پزشکی در ارتباط هستند انجام دهید.

چطور در خانه فیشیال انجام دهیم؟

فیشیال صورت در خانه

با توجه به توضیحاتی که دادیم، احتمالا متوجه شده‌اید که بسیاری از مراحل فیشیال را می‌توانید در خانه انجام دهید. البته ممکن است کارهایی که در خانه انجام می‌دهید، تاثیرگذاری کمتری داشته باشد ولی در مجموع اگر می‌خواهید پوستی تمیز و سالم داشته باشید، می‌توانید فیشیال را در خانه هم تجربه کنید.

برای انجام فیشیال در خانه باید فیس براش و وسایل پاکسازی صورت را خریداری کنید.

برای انجام این کار، مراحل زیر را دنبال کنید:

مرحله‌ی اول: پاکسازی دو مرحله‌ای پوست

مهم‌ترین قدم در فیشیال خانگی، پاکسازی دومرحله‌ای پوست است. ابتدا باید محصولات آرایشی و ضدآفتاب را با یک پاک‌کننده‌ی ملایم آرایش از روی صورت پاک کنید. می‌توانید از میسلار واتر برای آن کار استفاده کنید. پاک‌کننده‌ای انتخاب کنید که آرایش‌های ضدآب را هم پاک کند. به‌خاطر ضدآب بودن بسیاری از محصولات آرایشی، این مرحله بسیار مهم است و شست‌وشو با آب خالی کافی نیست.

برای این کار یک پد پنبه‌ای را به میسلار واتر آغشته کنید و به‌آرامی روی صورت بکشید. جهت حرکت شما باید رو به بیرون باشد. تا زمانی این کار را انجام دهید که تمام محصولات آرایشی و کرم‌ها از روی صورت پاک شود. این مرحله نیازی به آبکشی ندارد.

برای پاک کردن باقیمانده‌ی محصولات آرایشی و آلودگی‌ها، از یک شوینده‌ی دوم مثلا ژل‌ها و فوم‌های شست‌وشو استفاده کنید. حتی روغن‌های پاک‌کننده هم می‌توانند مناسب باشند. ولی خرید بهترین انواع ژل شست‌وشوی صورت اولین اقدام است.

برای این مرحله مقدار کمی از ژل شست‌وشو را روی صورت پخش کنید و پوست را به‌آرامی ماساژ دهید. با حرکات دورانی پوست را تمیز کنید و بعد از ۳۰ ثانیه صورت را با آب گرم، آب بکشید.

فوم شستشوی صورت نو آکنه مدل 001 حجم 150 میلی لیتر

۱۵۰,۰۰۰

۸۶,۰۰۰

تومان

پد پاک کننده آرایش صورت ناژه مدل 02 بسته 90 عددی

مرحله‌ی دوم: بخار دادن پوست

بخار دادن پوست باعث می‌شود که منافذ پوست باز شوند و چربی‌ها وآلودگی‌هایی که در آن‌ها گیر افتاده راحت‌تر بیرون بیاید. با این کار، پوست شما عمیق‌تر تمیز می‌شود. همچنین بخار دادن باعث می‌شود که محصولاتی که در فیشیال استفاده می‌کنید، عمیق‌تر در پوست شما نفوذ کنند.

برای بخار دادن پوست می‌توانید یک ظرف بزرگ آب جوش را در مقابل خود بگذارید. یک حوله روی سر خود بیاندازید و صورت را ۲۰ سانتی‌متر بالاتر از بخار آب تا ۱۰ دقیقه نگه دارید. مراقب باشید که پوست خود را نسوزانید و فاصله و مدت‌زمان را با توجه به دمای بخار آب، تنظیم کنید.

دستگاه رطوبت ساز و بخور سرد مدل DQ-107

دستگاه بخور سرد مدل Nano-L2

مرحله‌ی سوم: لایه‌برداری ملایم

لایه‌برداری کمک می‌کند که سلول‌های مرده‌ی پوست جدا شود و منافذ پوست از آلودگی پاک شوند. با این کار پوستی درخشنده‌تر خواهید داشت. از یک لایه‌بردار ملایم استفاده کنید. بعضی لایه‌بردارها با ویتامین‌ها مغذی شده‌اند و وقتی پوست خود را با آن‌ها تمیز و لایه‌برداری می‌کنید، بدون خشک کردن پوست، کار لایه‌برداری را انجام می‌‌دهند.

برای لایه‌برداری هم باید محصول را به‌صورت دروانی و به‌آرامی روی پوست ماساژ دهید. باید لایه‌بردار را روی پوست مرطوب بگذارید و بعدا با آب ولرم آب بکشید.

ژل لایه بردار آردن سبوما مدل SEBUGEL حجم 350 میلی لیتر

۲۵۰,۰۰۰

۱۸۷,۵۰۰

تومان

ژل لایه بردار پوست پرودرما مدل REJUVEST حجم 40 میلی لیتر

مرحله‌ی چهارم: استفاده از ماسک آبرسان

یکی از مراحل فیشیال صورت که می‌توانید در خانه انجام دهید استفاده از ماسک‌های ورقه‌ای آبرسان است. ماسک‌ها با استفاده از مواد ضدپیری پوست مثلا هیالورونیک اسید و… غنی می‌شوند و می‌توانند به لایه‌های عمیق‌تر پوست نفوذ کنند تا بافت و رنگ پوست را بهبود ببخشند.

برای انجام این مرحله ماسک ورقه‌ای را روی صورت بگذارید و مطمئن شوید که بینی، گونه، پیشانی و چانه‌ی خود را هم پوشانده‌اید. برای مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر کنید و بعد ماسک را از روی صورت بردارید. ماسک‌های ورقه‌ای معمولا نیازی به آبکشی ندارند.

کرم مرطوب کننده ساویز مدل Peach وزن 180 گرم

کرم مرطوب کننده لیمپیو Argan oil حجم 500 میل لیتر

مرحله‌ی ششم: ماساژ پوست با روغن‌های صورت

ماساژ صورت باعث می‌شود که پوستی درخشانی با ظاهری سالم‌تر داشته باشید. از روغن‌های سبک و مناسب پوست صورت استفاده کنید. این روغن‌ها ممکن است حاوی روغن جوجوبا یا آرگان باشند. این روغن‌ها کمک می‌کنند تا رطوبت داخل پوست شما قفل شود و باقی بماند.

روغن صورت درمنجلین مدل ماکادمیا حجم 50 میلی لیتر

روغن دور چشم گیاه قانون مدل 01 حجم 30 میلی لیتر

۹۵,۰۰۰

۸۹,۹۹۰

تومان

چطور صورت را ماساژ دهیم؟

۱. با قطره‌چکان ۲ تا ۳ قطره از روغن را روی پوست بریزید.

۲. با دو انگشت و با حرکات دروانی، روغن را روی گونه‌ها ماساژ دهید. حرکت را به سمت بیرون و پیشانی، به اطراف ادامه دهید.

۳. با انگشت‌های شست پوست را از چانه به سمت بالا بکشید و تا استخوان گونه ادامه دهید.

مرحله‌ی هفتم: استفاده از آبرسان و مرطوب‌کننده

در مرحله‌ی آخر فیشیال در خانه باید رطوبت حاصل از مراحل قبلی فیشیال را داخل پوست قفل کنید. می‌توانید از کرم‌های روزانه یا شبانه برای این کار استفاده کنید. این کرم‌ها معمولا خواص ضدپیری، محکم‌کنندگی پوست و… دارند و به پوست شما ظاهری محکم‌تر و یکدست‌تر می‌دهند.

کرم‌ها را با نوک انگشت روی تمام صورت پخش کنید. برای پخش کردن کرم روی پوست از حرکات دورانی آرام استفاده کنید.

معایب و عوارض فیشیال صورت

معایب و عوارض فیشیال صورت

فیشیال صورت مزایای متعددی برای پوست دارد که بالاتر به آن‌ها اشاره کردیم. غیر از این مزایا ممکن است با فیشیال پوست دچار مشکلات و عوارض زیر شوید:

  1. تحریک پوست یا واکنش‌های آلرژیک به محصولات مورد استفاده
  2. جوش یا آکنه ناشی از فرآیند استخراج
  3. حساسیت یا قرمزی پوست پس از درمان
  4. حساسیت به آفتاب یا آفتاب‌سوختگی به‌دلیل فرآیند لایه برداری
  5. عفونت یا اسکار ناشی از روش‌های نامناسب استخراج
  6. هزینه‌ی بالا به‌خصوص برای فیشال‌های تخصصی
  7. گسترش احتمالی باکتری در صورتی که ابزار مورد استفاده به‌درستی ضدعفونی نشده باشد.

مهم است که قبل از انجام فیشیال صورت، در مورد هرگونه نگرانی یا خطرات احتمالی با یک متخصص مراقبت از پوست صحبت کنید.

جمع‌بندی

فیشیال صورت یک روش مراقبتی برای داشتن پوست سالم و زیباست. این روش مجموعه‌ای از مراحل مختلف است که در آن کار پاکسازی، لایه‌برداری و رطوبت‌رسانی پوست انجام می‌شود. فیشیال را می‌توانید در سالن‌های تخصصی یا در خانه انجام دهید.

این مطلب فقط جنبه‌ی آموزش و اطلاع‌رسانی دارد. پیش از استفاده از توصیه‌های این مطلب حتما با یک متخصص مشورت کنید. برای اطلاعات بیشتر بیانیه‌ی رفع مسؤولیت را بخوانید.

منابع: no7beauty, clevelandclinic, zoylee


منبع