همه چیز درباره رژیم کتو – Ketogenic

آیا رژیم کتوژنیک دیابت را به طور کامل درمان می رژیم کتوژنیک رایگان کند؟ آیا میوه برای افراد مبتلا به دیابت خوب است؟ اگر به دیابت مبتلا هستید، ممکن است شنیده باشید که رژیم غذایی کتوژنیک می تواند برای شما خوب باشد، به ویژه اگر به دیابت نوع 2 مبتلا باشید و در تلاش برای مدیریت وزن خود باشید. رژیم غذایی هدفمند کتوژنیک (TKD): این رژیم غذایی شما را قادر به اضافه کردن کربوهیدرات در کنار تمرینات می کند. وقتی این منبع انرژی را از رژیم غذایی خود حذف می کنید، باید آن را جایگزین چیز دیگری کنید. اگر از آنچه می خورید متنفر باشید، بدن شما نیز در برابر آن مقاومت می کند و از مواد مغذی که باید از آن جذب کند، را دفع می کند به عبارت دیگر،اگر از وعده های غذایی خود لذت ببرید،با مواد غذایی که میل می کنید، احساس راحتی و خوشحالی کنید،چربی فقط ذوب می شود و شما احساس قدرت و انرژی می کنید پیروی کردن از این رژیم غذایی، بسیار راحت و آسان است فقط 3،4روز زمان می برد و شما می توانید، تا 4 کیلوگرم وزن کم کنید.

ضمناً فیبر فراوان موجود در میوه باعث کاهش سرعت جذب قند در خون شده و کنترل قند خون را بهبود میبخشد. کتواسیدوز دیابتی می تواند به سرعت شکل بگیرد، حتی در افرادی که به دیابت نوع 1 مبتلا شده، اما تاکنون از این مساله آگاه نشده اند. اما الان چندین روز هست که دیگه وزن کم نکردم و استاپ کرده وزنم، حتی نیم کیلو هم دیگه نیومدم پایین… رژیم غذایی کتوژنیک شامل چربی زیاد و کربوهیدارت کم می شود که می تواند کبد را به تولید کتون ها تشویق کند.

انواع غذاهای کتوژنیک

همچنین افزایش کتون، کاهش میزان قند خون و حساسیت نسبت به انسولین از دیگر فواید رژیم کتوژنیک است. این رژیم بسیار شبیه رژیم استاندارد است ولی با این تفاوت که مصرف پروتئین در آن تا 35 درصد افزایش پیدا می کند. البته توصیه میشود هرگز بدون توصیه پزشک از رژیم غذایی استفاده نکنید تا سلامتی شما به خطر نیفتد. رژیم غذایی کتوژنیک حاوی کربوهیدرات کم و چربی بالا است که فواید بسیاری برای سلامتی دارد. بیماری پارکینسون: بر اساس مطالعات، رژیم کتو در بهبود علاوم پارکینسون نقش دارد. آسیب های ذهنی: بر اساس تحقیقی، رژیم کتو در بهبود آسیب های مغزی از جمله ضربه و صدمات ناشی از آن نقش مهمی دارد. در صورت گرسنگی در میان وعدههای غذایی دورههای رژیم غذایی کتوژنیک، میتوان از وعدههای سالم و تأییدشدهای که توسط کتو تأیید شده است استفاده کرد.

ماهی تن آلباکور، ماهی روغنی، شاه ماهی، ماهی خال مخالی و ساردین برخی دیگر از گزینه های غذاهای دریایی هستند که می توانید آنها را در یک رژیم غذایی کتو سالم بگنجانید. اگرچه رژیم کتوژنیک رژیم مطمئن برای سلامتی افراد است، ممکن است برخی عوارض جانبی اولیه در طول سازگاری بدن با رژیم به وجود آید که طی چند روز برطرف می شود. در واقع رژیمهایی که مقدار زیادی از میوهها را در خود دارند، انواع فواید را برای سلامتی دارند، از جمله کاهش ریسک بسیاری از بیماریها. بیش از 20 مطالعه نشان می دهند که این نوع رژیم غذایی می تواند به کاهش وزن کمک کند و باعث تقویت سلامتی شود. بر اساس شواهد موجود، رژیم های کتوژنیک می توانند فواید قدرتمندی برای مغز داشته باشند.

رژیم کتوژنیک از نظر دکتر کرمانی

ممکن است مدتی باشد که به دیابت نوع 1 مبتلا شده اید و به طور منظم بر قند خون خود نظارت دارید. در کنار استفاده از انسولین، شما باید به طور منظم قند خون را نیز بررسی کنید. از آنجایی که کتواسیدوز دیابتی می تواند شرایطی جدی باشد، پیش از اتخاذ این راهبرد باید با پزشک خود صحبت کنید. از آنجایی که کتون ها اسید هستند، خون با تجمع آنها هرچه بیشتر اسیدی می شود. از طرف دیگر چون ادرار اسیدی است اوره در ادرار حل نمی شود و در کلیه می ماند و ایجاد سنگ کلیه می کند. بدن برای اینکه این افت قند را تحمل کند، هورمونی به نام گلوکاگون در بدن ترشح می شود که قند خون را از کبد آزاد می کند. بنابراین میتوانید آنقدر میوه بخورید که احساس سیری و رضایت کنید، بدون اینکه کالری زیادی وارد بدنتان شود. اگر میخواهید کاهش چند پوند دائمی داشته باشید ، اجتناب کرده اند مصرف کردن چرخ دنده غذایی تشکیل چربیهای ترانس، دوری کنید را انتخاب کنید و انتخاب کنید در مقابل آن چرخ دنده غذایی معاصر تشکیل ویتامینها را انتخاب کنید و انتخاب کنید چرخ دنده معدنی مغذی ، بخورید به همان اندازه بافت سیری بیشتری داشته باشید را انتخاب کنید و انتخاب کنید میزان گاز را انتخاب کنید و انتخاب کنید ساز بدنتان بعدی باشد. Post was generat ed ᠎by GSA​ Con tent  Ge​ne​ra to r ​DEMO!

کتوژنیک در ماه رمضان

اگر دائما احساس خستگی و ضعف دارید، شاید بهطور کامل وارد حالت کتوزی نشدهاید یا بدنتان نمیتواند بهخوبی از چربیها و کتونها استفاده کند. پس از گذشت مدتی از ابتلا به دیابت نوع 1، بدن اساسا دیگر انسولین تولید نمی کند. شما در هیچ شرایطی نباید انسولین درمانی را متوقف کنید، زیرا برای پیشگیری از کتواسیدوز دیابتی به آن نیاز است. شما با خوردن این سالاد 84 درصد چربی، 3 درصد کربوهیدرات و 13 درصد پروتئین رو وارد بدنتون میکنید که این نشون میده این ناهار کتوژنیک کاملا بر اساس رژیم کتو هستش.

اگرچه این رژیم اغلب با مصرف غذاهای حیوانی همراه است اما این شیوه غذا خوردن را می توان با برنامه غذایی گیاهی – از جمله رژیم غذایی وگن – سازگار کرد. اما برای افرادی که به دنبال افزایش وزن یا عضله سازی هستند توصیه نمی شود. شما ممکن است علائمی مانند افزایش ادرار، تشنگی، یا کاهش وزن سریع را تجربه کنید، که این نشانه ها در هر دو نوع دیابت دیده می شوند. با مشاهده هر نشانه ای از افزایش بسیار زیاد قند خون و تجربه علائم ناشی از بیماری با پزشک خود تماس بگیرید. دلیل اصلی مفید بودن رژیم های کم کربوهیدرات در کاهش وزن این هست که کم کردن کربوهیدرات و افزایش دریافت پروتئین باعث کاهش اشتها می شه. رژیم کتو روشی مؤثر برای درمان بیماری های عصبی از جمله صرع است.

البته در مورد مصرف پروتئین ها در رژیم کتو این رو هم بدونید که اگر بیش از یک مقدار معین مصرف کنید، بدن شما وارد فاز کتوز و سوزوندن چربی های اضافه نمیشه! برای داشتن خواب راحت کلسیم بخورید تا این مشکل شما رفع شود. دستورالعملهای جدید غذایی توصیه میکنند افراد مبتلا به دیابت، ۲ تا ۴ وعده در روز میوه مصرف کنند که همان میزان توصیه شده برای همهی افراد است. مالتودکسترین تهیه شده از محصولات نشاسته ایی مانند گندم، ذرت، برنج که به همان میزان شکر، دارای کربوهیدرات است و برای رژیم کتوژنیک مناسب نیست. رژیم کتوژنیک سیکلی (CKD): این رژیم شامل دوره هایی از کربوهیدرات بالاتر، مانند میزان کربوهیدرات 5 روز کتوژنیک را در 2 روز دریافت کرد. شما بعد از مطالعه این مطلب، به یک سری اطلاعات کامل در مورد این رژیم میرسید.