لیست کامل وسایل مورد نیاز سفر با ماشین شخصی که نباید فراموش کنید •


پیش از اینکه به دل جاده بزنید، مطمئن شوید وسایل مورد نیاز سفر با ماشین شخصی را برای تفریحی آرام و بدون استرس همراه خود دارید. از وسایل راحتی‌ مانند بالش و پتو گرفته تا لوازم ضروری ایمنی مانند جعبه کمک‌های اولیه را در چک لیست لوازم سفر خود داشته باشید. فرقی نمی‌کند برای چند روز یا دو هفته به سفر جاده‌ای می‌روید، برای داشتن سفری راحت و لذت‌بخش این وسایل را که به‌راحتی در چمدان جای می‌گیرند، همراه خود بردارید.

سفر با ماشین شخصی می‌تواند تجربه‌ای لذت‌بخش و خاطره‌انگیز باشد؛ اما برای اینکه این مسافرتی بدون دردسر و مشکل داشته باشید، لازم است تا قبل از سفر لوازم ضروری را تهیه و آماده کنید. در این مقاله، به بررسی لیست کاملی از لوازم ضروری برای سفر با ماشین شخصی خواهیم پرداخت.

۱. مدارک بیمه و شناسایی برای مواقع ضروری در سفر

ساک دستی و کیسه پلاستیکی ، لوازم ضروری برای مسافرت با ماشین

اگرچه گواهینامه و مدارک ماشین از ضروری‌ترین موارد چک لیست وسایل مورد نیاز سفر با ماشین شخصی هستند، اما مطمئن شوید که یک نسخه از مدرک بیمه خود نیز دارید. همچنین مدارک شخصی خود را به‌طور کامل ‌همراه داشته باشید تا در صورت نیاز آن‌ها را ارائه دهید.

ساک سفری فوروارد کد 9908

۲. ساک دستی و کیسه پلاستیکی

ساک‌های دستی یکی از آن چیزهایی هستند که در سفر جاده‌ای همیشه به تعداد زیادی لازم می‌شوند. کیسه‌های پلاستیکی یا ساک دستی برای نگهداری چکمه‌های کثیف، سالم نگه داشتن میان وعده‌های سفر، خرید مواد غذایی و بسته‌بندی پتو و سایر لوازم بسیار استفاده می‌شوند؛ در نتیجه آوردن ساک دستی خالی به دلیل کاربردهای فراوان آن، یک گزینه عالی برای لیست لوازم سفر جاده‌ای شما است. پس قبل از رفتن به مسافرت در خرید ساک سفری تردید نکنید و آن را بین وسایل ضروری خود داشته باشید.

چادر مسافرتی 8 نفره مدل پارچه ای کد PR-8
۲۲ %

۸۵۰,۰۰۰

۶۶۳,۰۰۰ تومان

۳. تجهیزات کمکی ماشین از وسایل مورد نیاز سفر با ماشین شخصی

تجهیزات کمکی ماشین از وسایل مورد نیاز سفر با ماشین شخصی

برای یک سفر ایمن و بدون دردسر با ماشین، داشتن تجهیزات و ابزار مناسب در چک لیست سفر بسیار مهم است. این لوازم نه‌تنها می‌توانند در مواقع اضطراری کمک‌کننده باشند، بلکه باعث می‌شوند که شما برای هر چالشی در طول سفر آماده باشید. در اینجا فهرستی از ابزار و تجهیزات خودرویی مخصوص سفر را معرفی می‌کنیم:

  • جک و آچار
  • چراغ‌ قوه، باتری‌های اضافی و فندک
  • پمپ باد دستی یا برقی
  • کیت ابزار خودرو شامل آچارها، پیچ‌گوشتی‌ها و سایر ابزارهای پایه
  • مایعات و افزودنی‌های خودرو شامل روغن موتور، مایع ترمز، ضد یخ و شیشه شوی
  • کاور یا پوشش برای حفاظت در برابر سرما یا باران در زمان اضطراری

۴. زیرانداز و چادر از وسایل مورد نیاز سفر خانوادگی با ماشین شخصی

چادر مسافرتی و زیرانداز برای سفر با ماشین  از جمله وسایل مهمی هستند که سفر را راحت‌تر می‌کنند. استفاده از زیرانداز مناسب می‌تواند در موقعیت‌های مختلفی مانند استراحت در طبیعت و ناهارخوری در بیرون از خودرو مفید باشد. فراموش نکنید که هنگام خرید زیرانداز سفری به جنس و حجم مناسب آن برای ماشین دقت کنید.

۵. خوراکی‌های میان وعده

خوراکی‌های میان وعده برای بین راه در سفر با ماشین

خوراکی، مهم‌ترین گزینه در چک لیست وسایل مورد نیاز سفر با ماشین شخصی هستند. هیچ‌کس نمی‌خواهد هنگام سفر با ماشین گرسنه باشد. به‌خصوص اگر می‌خواهید در سفر هزینه خود را کنترل کنید، حتما خوراکی‌های میان وعده متنوعی در لیست وسایل سفر جاده‌ای خود داشته باشید. سعی کنید ترکیبی از غذاهای سالم مانند هویج، سیب، آجیل و بیسکویت‌های نمکی را همراه خود بردارید. همچنین می‌توانید مقداری خوراکی‌های شیرین و شور و کمی تنقلات مثل چیپس و پفک نیز در سبد خود قرار دهید.

پیشنهاد می‌کنیم حتما آدامس و قهوه برای رانندگی طولانی، همراه خود داشته باشید. تحقیقات نشان داده است که جویدن آدامس می‌تواند به شما در تمرکز روی کاری کمک کند. همچنین بطری آب را حتما پر کرده و همراه خود آب کافی برای نوشیدن داشته باشید. بهتر است چند بطری بزرگ آب را هم بسته‌بندی کنید تا در صورت نیاز از آن‌ها برای آشپزی و شست‌وشو استفاده کنید.

۶. جعبه کمک‌های اولیه

جعبه کمک‌های اولیه جزو وسایل مورد نیاز سفر خانوادگی با ماشین شخصی

همیشه هنگام رفتن به سفر جاده‌ای، برداشتن مقداری باند و پماد آنتی بیوتیک ایده خوبی است. جعبه‌های کمک‌های اولیه خوبی، مخصوص سفر وجود دارند که می‌توانید آن‌ها را تهیه کنید. در صورت نداشتن جعبه مخصوص سفر، می‌توانید جعبه کمک‌های اولیه خانگی خود را بررسی کرده و وسایل ضروری را بردارید. در ادامه لیست لوازم ضروری کمک‌های اولیه سفر جاده‌ای برای شما آورده‌ایم:

  • باند / گاز
  • چسب زخم
  • پماد آنتی بیوتیک (بریدگی و خراشیدگی)
  • قرص مسکن
  • چسب زخم ضدآب و پد الکلی
  • قیچی و موچین
ساک سفری چرخ دار مدل sol4001

۷. لوازم‌آرایشی و بهداشتی ضروری برای سفر

لوازم‌آرایشی و بهداشتی ضروری برای سفر

لوازم‌ آرایشی و بهداشتی در سفرها اهمیت زیادی دارند چون مستقیما با سلامتی، بهداشت فردی و حفظ روحیه خوب در طول سفر در ارتباط هستند. هنگام بسته‌بندی لوازم ‌آرایشی و بهداشتی برای سفر، بهتر است از بسته‌بندی‌های کوچک و سفری استفاده کنید تا فضای کمتری اشغال شود. همچنین، استفاده از کیسه‌های ضد نشت می‌تواند از ریختن مایعات در داخل چمدان جلوگیری کند. در ادامه چند نمونه از لوازم آرایشی و بهداشتی ضروری که در طور سفر باید داشته باشید را نام می‌بریم:

  • کرم ضد آفتاب
  • ضدعفونی‌کننده دست
  • کرم مرطوب‌کننده یا لوسیون
  • دستمال مرطوب
  • مسواک و خمیردندان
  • صابون و شامپو
  • حوله و ژیلت
  • شانه و برس
  • عطر و اسپری خوشبوکننده و دئودورانت
  • بالم لب
  • پد آرایشی، ریمل، خط چشم، رژ لب و کرم پودر برای خانم‌ها

۸. عینک آفتابی

رانندگی به سمت غروب آفتاب ممکن است زیبا به نظر برسد، اما نه زمانی که برای ساعت‌ها مستقیما به نورهای شدید خیره شده باشید. هنگام رانندگی در جاده، خورشید تمایل دارد به آزاردهنده‌ترین و ناخوشایندترین شکل ممکن به چشمان شما بتابد. عینک آفتابی به‌خصوص، جزو پراهمیت‌ترین ابزار در لیست وسایل مورد نیاز سفر با ماشین شخصی به جنوب محسوب می‌شود.

۹. لباس و کفش مناسب برای مسافرت با خودروی شخصی

لباس و کفش مناسب برای مسافرت با خودروی شخصی

فراموش نکنید که به اندازه کافی لباس در لیست وسایل سفر جاده‌ای خود داشته باشید. با توجه به تعداد روزهایی که سفر خواهید رفت لباس بردارید. توصیه می‌کنیم در هر سفر، حداکثر ۳ جفت کفش، به تعداد کافی جوراب و لباس ‌زیر بیشتری نسبت به نیازتان همراه خود بردارید. همچنین  اگر در فصل گرم یا مناطقی گرمسیر سفر می‌کنید، یک کلاه مناسب همراه داشته باشید. حتما آب‌وهوای مقصد خود را بررسی کنید و بر اساس آن کفش و لباس خود را انتخاب کنید. پیشنهاد می‌کنیم حتما یک دمپایی راحتی همراه خود داشته باشید. اگر می‌خواهید در سفرهای طولانی، راحت باشید، دمپایی یکی از مهم‌ترین وسیله‌ها در لیست وسایل مورد نیاز سفر با ماشین شخصی به شمال است.

زیر انداز سفری 8 نفره کد BB45

۱۰. نقشه‌های کاغذی و برنامه‌های سفر جاده‌ای

نقشه‌های کاغذی و برنامه‌های سفر جاده‌ای

امروزه اپلیکیشن‌های مسیریاب کار را برای همه در سفر راحت کرده‌اند. اما همیشه نمی‌توانید به گوگل مپ و این اپلیکیشن‌ها اعتماد کنید، مخصوصا زمانی که در مناطق روستایی رانندگی می‌کنید. شاید هنگام سفر و رانندگی در بعضی جاده‌ها به‌طور مداوم اینترنت نداشته باشید تا از نقشه‌های آنلاین استفاده کنید. مطمئن شوید که یک نقشه کاغذی خوب همراه خود داشته باشید تا حتی بدون استفاده از گوشی هوشمند هم بتوانید مسیر درست را پیدا کنید.

۱۱. دستمال کاغذی و دستمال مرطوب

اگر حداقل با دو نفر سفر می‌کنید، احتمالا یکی از شما (در همان ساعت اول) در طول سفر جاده‌ای به دستمال نیاز پیدا خواهید کرد. دستمال مرطوب، گزینه‌ای عالی برای تمیز نگه داشتن  ماشین و سرنشینان آن است. حین سفر با ماشین به‌خصوص اگر میان وعده‌های نمکی یا ساندویچی داشته باشید، شما به میزان زیادی دستمال احتیاج دارید. دستمال‌های مرطوب ضدعفونی‌کننده بهترین گزینه هستند.

۱۲. بالش و پتو از وسایل مورد نیاز سفر به شمال با ماشین شخصی

بالش و پتو از وسایل مورد نیاز سفر به شمال با ماشین شخصی

وقتی لیست وسایل سفر جاده‌ای خود را تهیه می‌کنید، حتما یک بالش بردارید. یک بالش همیشه برای زمانی که نوبت رانندگی شما نیست یا مواقعی که می‌خواهید در توقفگاه‌های بین‌راهی به استراحت کنید، به کار شما خواهد آمد. بسته به مقدار فضایی که دارید، می‌توانید یک بالش بزرگ یا یک بالش مسافرتی را انتخاب کنید. همچنین هیچ سفر جاده‌ای بدون یک پتوی نرم و راحت کامل نمی‌شود. برای سرنشینان عقب باشند و کمک‌راننده که می‌خواهند چرت بزنند، یک پتو حس خوبی به فضا می‌دهد. از طرفی چه مقصد شما سرد باشد و چه فضای داخل ماشین برایش شما خنک به نظر برسد، یک پتو در سفرهای طولانی به شما احساس راحتی می‌دهد.

۱۳. لوازم الکترونیکی ضروری مخصوص سفر با ماشین

لوازم الکترونیکی ضروری مخصوص سفر با ماشین

هنگام سفر با ماشین، داشتن لوازم الکترونیکی مناسب سفر را ایمن‌تر، راحت‌تر و لذت‌بخش‌تر می‌کند. در اینجا فهرستی از لوازم الکترونیکی کاربردی و ضروری برای سفر با ماشین ارائه ‌شده است:

  • شارژر تلفن همراه: این یک ضرورت واضح است، اما مهم است که شارژری داشته باشید که با درگاه برق ماشین شما سازگار باشد.
  • پایه تلفن همراه: پایه تلفن همراه می‌تواند برای مسیریابی یا استفاده راحت از تلفن همراهتان آزاد مفید باشد.
  • پاوربانک: پاوربانک برای شارژ تلفن همراه یا سایر دستگاه‌هایتان در مواقعی که به برق دسترسی ندارید، بسیار کاربردی است.
  • سیستم صوتی و ویدیویی قابل حمل: برای سرگرمی در طول سفر، به‌خصوص اگر با کودکان سفر می‌کنید، داشتن اسپیکرهای قابل حمل یا دستگاه‌های پخش دیجیتال مثل تبلت می‌تواند مفید باشد.
  • شارژر فندکی خودرو: این شارژرها به شما امکان می‌دهند که دستگاه‌های الکترونیکی خود را از طریق درگاه فندک خودرو شارژ کنید.
  • کابل‌های اضافی داشتن کابل‌های اضافی برای شارژ یا اتصال دستگاه‌های مختلف می‌تواند در مواقعی که کابل اصلی خراب یا گم شده باشد، ضروری باشد.

این وسایل فقط برخی از لوازم الکترونیکی ضروری هستند که می‌توانید در سفر جاده‌ای خود داشته باشید. با توجه به نیازها و علایق خود، ممکن است بخواهید لوازم الکترونیکی دیگری را نیز به این لیست اضافه کنید.

۱۴. پول نقد برای مواقع ضروری در سفر

حتی در این دوران، هنوز مکان‌هایی وجود دارند که فقط با پول نقد کار می‌کنند که جالب است و به ماجراجویی سفر جاده‌ای اضافه می‌کند؛ بنابراین بهتر است مقداری پول نقد داشته باشید تا در مواقع ضروری از آن استفاده کنید.

کلام آخر

در این مقاله به معرفی جامع یک لیست از وسایل مورد نیاز سفر با ماشین شخصی پرداختیم. قبل از سفر، حتما وضعیت آب‌وهوا را بررسی کنید و لباس مناسب با خود ببرید. به اندازه کافی آب و غذا به همراه داشته باشید، به‌خصوص اگر قصد دارید به مناطق دورافتاده سفر کنید. در نهایت از سالم بودن خودروی خود مطمئن شوید و قبل از سفر آن را حتما سرویس کنید. با تهیه و آماده‌سازی لوازم ضروری، می‌توانید از سفر با ماشین شخصی خود لذت ببرید و خاطرات خوشی را برای خود و خانواده‌تان رقم بزنید.

منابع: themandagies, morethanjustparks


منبع