رژیم کتوژنیک چیست؟

از آنجا که رژیم کتوژنیک شامل تعویض به منابع انرژی مختلف است می تواند منجر به برخی تاثیرات رژیم کتوژنیک رایگان منفی نیز شود. رژیم کتوژنیک یک روش درمانی شناخته شده برای کودکان و برخی بزرگسالان است که دارای اختلال تشنج هستند که به دو داروی ضد تشنج مختلف پاسخ نداده اند. علاوه بر این وگن ها نسبت به غیر وگن ها وزن کمتری دارند و کسانی که رژیم های گیاهخواری را اتخاذ می کنند نسبت به افرادی که محصولات حیوانی می خورند در کاهش وزن موفق تر هستند.

در رژیم کتو میتوانید غذاهایی که چربی دارند و از کربوهیدرات تشکیل نشدهاند را میل کنید. شما میتونید نوشیدنیهای شیرین کننده ای که در ادامه لیستشون رو قرار دادیم به اندازه ی متعادل در طول روز میل کنید. آنچه نیست:بدون شکر ، الکل قند ، شیرین کننده های مصنوعی ، شکر نیشکر ، شربت افرا ، شربت برنج ، عسل یا خرما. همچنین سبزیجات غدهای و ریشهای همچون سیب زمینی و هویج، انواع چاشنی و سس که حاوی شکر و چربی ناسالم هستند، الکل و هرگونه غذایی که از چربی ناسالم تهیه شده و یا دارای قند اضافی و مواد افزودنیست، در این رژیم ممنوع هستند.

کتوژنیک در ماه رمضان

گرچه اغلب گفته می شود از مصرف چربی به خاطر کالری بالایی که دارد اجتناب کنید، اما بررسی ها نشان داده اند که رژیم کتوژنیک نسبت به رژیم های کم چرب، تاثیر بیشتری در کاهش وزن دارد. رژیم کتو برخلاف رژیمهایی که در آنها میزان مصرف چربی کم میشود، عمل میکند ولی در مواردی حتی بسیار بیشتر از این دسته رژیمها موثر بوده است. در طولانی مدت برای کسانی که اضافه وزن زیادی دارند و به مدت طولانی از این رژیم استفاده می کنند، باعث کاهش دانسیته استخوانی و ایجاد پوکی استخوان می شود. رژیمهای غذایی انواع مختلفی دارند و بهترین آنها متناسب با نیازهای شخص تعیین میشود. This data w as created  with t he he᠎lp ​of G​SA C ontent Gen erat​or  DE᠎MO᠎.

رژیم کتوژنیک چیه

انواع مختلفی از گیاهخواری وجود دارد که هر کدام از آنها به نوعی در محدودیتهای خود متفاوت هستند. این که کدام یک از چهار نوع رژیم کتوژنیک را انتخاب کنید، رابطه مستقیمی با هدف شما از گرفتن این رژیم دارد. رژیم گرفتن ممکن است کار سختی به نظر برسد، اما انتخاب رژیم غذایی کتوژنیک کار شما را راحت می کند. برای تهیه غذاهای خود بهتر است به جای استفاده از روغنهای ناسالم، چربی سالم همچون روغن زیتون بکر، روغن نارگیل که چربی بالایی دارد و روغن آووکادو را به کار ببرید و از انواع ادویهها برای خوشمزه کردن وعدههای غذایی خود استفاده نمایید. Da ta was c​reated by GSA᠎ C᠎ontent G ener ator D​em ov​ersi᠎on !

اگر میخواهید که به محض پایان دادن به رژیم کتوژنیک، کربوهیدرات بالا مصرف کنید، توصیه میشود از مواد غذایی که مقدار فیبر و پروتئین بالایی دارند، استفاده کنید. برای افزایش یا کاهش صدا از کلیدهای بالا و پایین استفاده کنید. برای اینکه بتوانید با خیال راحت غذاهایی همسو با برنامه رژیم لاغری کتو داشته باشید، باید بهخوبی بدانید که چه مواد خوراکی در این رژیم توصیه شده و کدام مواد غذایی را نباید مصرف کنید.

فروشگاه کتوژنیک در غرب تهران

هر کدام از این مواد غذایی دارای میزان کم کربوهیدرات و مقادیر زیادی پروتئین و چربی هستند، لذا جزو غذاهای رژیم کتوژنیک محسوب می شوند. البته هیچ کدام از این رژیمها بدون ورزش، مثل آب در هاون کوبیدن است! افرادی که از رژیمکتوژنیک استفاده می کنند ممکن است علائمی شبیه سرما خوردگی را تجربه کنند. محصولات لبنی به خاطر قند طبیعی که دارن باید محدود بشن. این نوشیدنی ها 1 تا 7 گرم کربوهیدرات خالص دارن. بیشتر طعم دهنده هایی که توی این بخش آورده شدن، توی هر 1 تا 2 قاشق غذا خوری 0.5 تا 2 گرم کربوهیدرات خالص دارن. خب نوبتی هم که باشه نوبت به لیست مواد غذایی مجاز در رژیم کتوژنیک میرسه. شما بعد از مدتی که میزان کربوهیدرات مصرفی خود را افزایش دادید، به طور قطع این تغییر را احساس خواهید کرد که انرژی شما در حال افزایش است.

به علاوه این رژیم غذایی گرسنگی را کاهش داده و اشتها را کم می کند که به کاهش وزن کمک زیادی می کند. پیام اصلی این سایت این است که می توان سالم بود، وزن طبیعی داشت و انتخاب های غذایی درستی انجام داد، بدون اینکه مجبور باشیم ریاضت رژیم های غیرمعمول و گرسنگی را به خود تحمیل کنیم. هدف از این شیوه انتخاب مواد غذایی این است که شخص با رعایت برنامه غذایی کتو و دریافت چربی از طریق مواد غذایی، احساس گرسنگی چندانی در طول روز نداشته باشد. رژیمهای کتوژنیک، که هم میزان انسولین تولیدی و هم مقدار مورد نیاز را کاهش میدهند، ممکن است به درمان آن، همراه با سایر تغییرات سبک زندگی، مانند ورزش و کاهش وزن کمک کنند. برای این روش شما باید طبق تصویر اینفوگرافیک، باید 70 الی 80 درصد کالری مورد نیاز بدنتون رو از طریق چربی ها به دست بیارید.

انواع غذاهای کتوژنیک

میزانی که برای مصرف این دسته از مواد غذایی مشخص شده بین 20 الی 50 گرم در روز هست. اولین قاعده برای شروع رژیم کتوژنیک این هست که کربوهیدرات ها محدود بشن. بعد از ورود به فاز کتوسیس بدن ما شروع به تولید مولکول هایی به نام کتون می کند که به عنوان انرژی مورد استفاده قرار می گیرند. بین 15 تا 20 درصد از باقی مونده کالری مورد نیاز رو هم از پروتئین و در نهایت فقط 5 درصد کالری رو از طریق کربوهیدرات ها به دست بیارید.