انواع رژیم غذایی مُد روز برای کاهش وزن

Hilal ibn Ali known as Muhammad al-Awsat was one of the sons of Ali. His grand mother was the eldest daughter of Muhammad, Zainab bint Muhammad and maternal uncle was Ali ibn Zainab. رژیم کتوژنیک چیست؟ افرادی که از رژیم کتو پیروی کردند به طور متوسط 0.9 کیلوگرم بیشتر از گروهی که از رژیم غذایی کم چربی پیروی کردند، وزن کم کردند.علاوه بر این، به کاهش فشار خون دیاستولیک و سطوح تری گلیسیرید نیز منجر رژیم کتوژنیک رایگان شد. رژیم کتوژنیک دوره ای: این رژیم شامل دوره های غذایی با کربوهیدرات بالاست، مثلا 5 روز رژیم کتوژنیک با 2 روز رژیم با کربوهیدرات بالا. در رژیم غذایی کتوژنیک مصرف چه غذاهایی غیر مجاز است؟ در این مقاله شمارو با انواع شیرین کننده های مجاز و غیر مجاز بیشتر آشنا میکنیم. به عنوان مثال فرد دیابتی است و از انسولین استفاده می کنند و یا فرد از دارو های کاهنده فشار خون استفاده می کنند و یا مادری است که به نوزادش شیر می دهد، حتما باید برای اجرای ایم رژیم غذایی با پزشک خود مشورت کنند. وقتی این منبع انرژی را از رژیم غذایی خود حذف می کنید، باید آن را جایگزین چیز دیگری کنید. Art᠎icle was c re at​ed  with the he lp  of G SA C​ontent Gen er᠎at or  DE MO.

رژیم کتوژنیک چی بخوریم

خارج شدن از استپ وزنی نی نی سایت|رژیم مدیترانه ای دکتر کرمانی|برنامه ترب نی نی سایتمصرف چربی های سالم رژیم غذایی لاغری سریع نه تنها به شما احساس سیری می دهد، بلکه باعث می شود که در طول روز پرخوری نکنید و وزن تان افزایش پیدا نکند. در این روش نه تنها شما بسیاری از غذاها را از رژیم غذایی خود حذف می کنید، بلکه یاد می گیرید با استفاده از غذاهای سازگار با کتو زندگی کنید. اگه اصول این سبک تغذیه رو رعایت کنید، نه تنها سالم و متناسب میمونید بلکه با یکی دو وعده در روز کاملا سیر میشید.

انواع رژیم کتوژنیک

Con te᠎nt has been g en er at᠎ed ​with t᠎he ​help of G SA Con᠎tent Gen᠎er ator Demoversi on.

فقط باید اصول و قوانین این رژیم را رعایت کرد. در طول مدتی که شما از رژیم کتوژنیک استفاده میکنید، باید از مواد قندی مانند، شکر و مواد غذایی شیرین پرهیز کنید. رول تخم مرغ مکزیکی یک مدل غذای کتویی است که در رژیم غذایی کتوژنیک جای داده میشود. غالبا هر چیز شیرینی حذف میشود و مطمئنا شکر در اولویت این مواد قرار دارد ولی اگر برای شیرینی جات، نوشیدنی ها، دسر، غذاهای خودمان از استویا استفاده کنیم نه تنها هیچ ضرری ندارد و از رژیم خارج نمیشویم.

جایگزین خوبی برای آسپارتام است ولی نباید در مصرف آن زیاده روی کرد، چرا که مضراتی نیز دارند. اما در مورد رژیم کتوژنیک و ارتباطش با این ویتامین باید بگیم که رژیم کتو، تاثیر زیادی روی کم شدن این ویتامین در بدن نداره. اسپند همچنین منبع خوبی از روی است و حدود 12 درصد از مقدار توصیه شده روزانه را تامین می کند. استفان هرمان می گوید: “برای بعضی از افراد، رژیم کتو می تواند مضر باشد.” وی می گوید افرادی که به دیابت نوع 2 مبتلا هستند و مصرف انسولین دارند و همچنین افراد مبتلا به دیابت نوع 1 که باید انسولین مصرف کنند در این دسته قرار دارند. باید این نکته را یادآور شویم که در کتوژنیک شکر و هرچیزی که کربوهیدرات بالایی را دارد را حذف میکنیم، در مقابل باید از مواردی استفاده کنیم که بتواند جایگزین مناسب باشد که میتوان به استویا اشاره کرد، بنابراین استویا جایگاه ویژه ای در رژیک کتوژنیک دارد.

کتوژنیک برای لاغری

قبلاً اشاره شد که رایج ترین نسبت برای مواد مغذی در طی رژیم کتو، 70٪ چربی ، 5٪ کربوهیدرات و 25٪ پروتئین هست. علت آن است که پروتئین در بدن به گلوکز تبدیل میشود و اگر به میزان زیاد پروتئین مصرف شود، شیفت به حالت کتوزیس با تاخیر همراه میشود. سویا ذاتا چاق کننده نیست اما در کل هر مادهی غذایی که زیاد مصرف شود باعث چاقی میشود. مصرف نان گندم سیاه با کره توصیه میشود زیرا گلایسمیک اندکس بسیار پایینی دارد. برای جلوگیری از سوختن چربیهای بدن، بولت پروف، کره و روغن mct مصرف کنید. روغن های سلامتی: در ابتدا روغن زیتون ، روغن نارگیل و روغن آووکادو . روغنهای سلامتی: در ابتدا روغن زیتون، روغن نارگیل و روغن آووکادو.

لیست غذاهای رژیم کتوژنیک

وعده های غذایی خود را با روغن زیتون و آووکادو بپزید و وقتی گرسنه شدید ، دانه های چیا ، کنجد و کدو تنقلات را میل کنید. سبزیجات تیره رنگ و سالادها راه خیلی خوبی برای اضافه کردن حجم به وعده غذایی و داشتن احساس سیری هستند بدون اینکه کالری اضافه دریافت کنید. این رژیم تقریبا شباهت بسیاری به روزه گرفتن در ماه مبارک رمضان دارد، اما تا به حال به این فکر کرده اید که چرا در ماه مبارک رمضان با وجود اینکه روزه میگیرید، لاغر نمیشوید؟ خرماهم یک شیرین کننده طبیعی به حساب میاید و فواید بسیاری دارد اما با این حال دارای کربوهیدرات است و برای رژیم کتوژنیک مناسب نیست.

سرطان: در حال حاضر این رژیم برای درمان انواع مختلف سرطان و کاهش رشد تومور مورد استفاده قرار می گیرد. برخی تحقیقات نشان میدهند که رژیم گیاهخواری ممکن است با خطر کمتر سرطان، از جمله سرطان سینه، روده بزرگ، رکتوم و معده مرتبط باشد. این گرسنگی ممکن است به دلیل آنچه روز قبل خوردهاید، باشد، به خصوص شب قبل. ممکن است روز قبل مقدار زیادی کربوهیدرات یا میان وعدههای زیاد مصرف کرده باشید و این اتفاق باعث افزایش انسولین در بدن شما شده باشد.

برخی هم دو روز در هفته فقط یک وعده غذایی می­خورند.

وقتی شما یک حرکت بدنسازی را با تکرارهای زیاد یا به صورت سوپرست اجرا می کنید، در عضلاتتان احساس سوزش می کنید و این موضوع هیچ ربطی یه چربی سوزی ندارد. اما هر وعده غذایی را با این غذای اصلی زیاد نکنید. برخی هم دو روز در هفته فقط یک وعده غذایی می­خورند. بر خلاف دیگر رژیم های غذایی با کربوهیدارت پایین، رژیم کتو بر چربی که مسئول تهیه و تولید ۹۰ درصد انرژی روزانه مورد نیاز بدن است تمرکز میکند. باید همه این عوامل را در نظر بگیرد چرا که بدن افراد از نظر میزان انرژی مورد نیاز متفاوته.