وقتی صحبت از کینوا و رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر به میان می‌آید چه کاری انجام می‌دهند و چه کاری باید متفاوت انجام دهید

رژیم کتوژنیک گیاهی پروتئین در رژیم کتوژنیک حدود 20 درصد و کربوهیدرات تنها 5 درصد انرژی مورد نیاز شما را تامین میکنند. هنگامی که کودک در بیمارستان بستری است، قند خون را چندین مرتبه در طی روز، آزمایش میکنند و او را از لحاظ بروز کتوزیس علامتدار زیر نظر میگیرند (که با تجوی مقادیر اندکی از آب پرتقال قابل درمان است). در آغاز یک جلسهٔ مشاوره با والدین و سایر مراقبین کودک انجام میشود و سپس کودک، به مدت کوتاهی در بیمارستان بستری میشود. به گفته پزشکان، رژیم کتو میتواند در درمان صرع مفید باشد، البته دلیل آن به صورت قطعی مشخص نیست، اما به نظر میرسد جزئی از این رژیم باعث کاهش تعداد تشنج میشود. با این مقاله که از کتاب رژیم کتوژنیک با ترجمه دکتر میثم شکری ساز تهیه شده است همراه شوید تا به صورت علمی و موثر روشی تازه و جالب برای لاغر شدن و همچنین سالم و سبک بال زندگی کردن به شما آموزش بدهیم…

2. یک ظرف پیرکس را با ۱ قاشق غذاخوری (۱۵ میلی لیتر) روغن چرب کنید. برای یافتن چنین رژیمی، باید به متخصصان و نتایج تحقیقات مراجعه کنید. یکی از آنها شاید، فقدان حضور متخصصان تغذیهای باشد که در این زمینه آموزشهای کافی دیدهاند و وجودشان برای انجام این درمان لازم است. متخصصان تغذیه بر این باورند که لاغری و کاهش وزن سالم زمانبر است و هرگز درست نیست که مثلا در عرض یک ماه فردی ۲۰ کیلو از وزن خود را کم کند. اگر قصد دارید خیلی سریع وزن و چربی های اضافه خود را کم کنید این مقاله کامل و معجزه گر را از دست ندهید .

رژیم کتوژنیک بر پایه Mct

با این کار هم اندازه کاهش وزن تان را ميدانيد و هم با دیدن نتيجه انگيزه پیدا می کنید که به این رژیم لاغری خویش پایبند باشید. در عرض پنج دقیقه میتوانید با کمی کاهو، پنیر پارمزان و سس سزار، یک سالاد خوشمزه و با کربوهیدرات اندک آماده و نوشجان کنید. 4. سس پستو را به طور مساوی روی گوشت ماهی پخش کنید. در منوی بسیاری از رستورانها گوشت یا ماهی وجود دارد. رژیم امسیتی در بسیاری از بیمارستانها جایگزین رژیم کلاسیک قبلی شد، اما برخی مراکز هم رژیمهایی ابداع کردند که ترکیبی از هر دو بود. یک تاریخچه کامل از وضعیت تغذیهای کودک تهیه و پارامترهای رژیم غذاییاش انتخاب میشود، این عوامل شامل نسبت کتوژنیک چربی به ترکیبی از پروتئین و کربوهیدرات، نیازهای انرژی (کالری) و میزان مایعات دریافتی میباشد. بسیاری از افراد با استفاده از نوشیدن قهوه مناسب رژیم کتوزنیک که به آن اصطلاحا قهوه “کتوپروف” می گویند (ترکیبی از قهوه دم کرده با روغن های MCT مانند روغن نارگیل) در صبح باعث افزایش تولید کتون و کاهش چربی در بدن خود می شوند.

چیت در رژیم کتوژنیک

با این حال، تنها رژیم کتوژنیک استاندارد و رژیم کتوژنک با پروتئین بالا بیشتر مورد مطالعه قرار گرفته اند. در همین هنگام، برنار مکفدن، یکی از چهرههای شاخص جنبش تناسب اندام در آمریکا، پرهیز غذایی را در جامعهٔ آمریکا، بهعنوان وسیلهای برای دستیابی به سلامتی جسمانی ترویج نموده و مورد توجه عامهٔ مردم قرار داد. بدن ما به تمامی گروه های غذایی احتیاج دارد و کمبود هر یک از آن ها در بدن، حتی مواد غذایی کربوهیدرات دار، چربی های سالم، و غیره، معضلاتی را برای بدن ما ایجاد می کنند. به دلیل محدودیت کربوهیدرات (مواد قندی) در رژیم کتوژنیک، بدن برای تامین انرژی خود چربی را به جای گلوکز، منبع اصلی در نظر میگیرد. جریان عصبی از خلال این مجراهای یونی، توسط دریچههایی کنترل میشود که باز شدنشان یا توسط ولتاژهای الکتریکی صورت میگیرد یا وابسته به پیامرسانهای شیمیایی موسوم به لیگاند (مثلاً یک پیامرسان عصبی) هستند. میتواند به کنترل دیابت به خوبی کمک کند!

تمامی این تغییرات، به یاختههای عصبی مغز کمک میکند تا در جریان تشنج و افزایش نیاز به انرژی، پایداری خود را حفظ کنند و بدین ترتیب، احتمالاً اجسام کتونی دارای اثرات محافظتی برای یاختههای عصبی هستند. کتون بادی ها اسیدی هستند و وقتی داخل خون ریخته می شوند خون را اسیدی می کنند و در نهایت ادرار نیز اسیدی می شود. این سالاد کتو خامه ای با تخم مرغ، مایونز و آووکادو درست می شود و می توانید آن را به عنوان میان وعده نیز استفاده کنید.علاوه بر این بسیار مغذی است. اگر بعد از ظهر باز هم احساس گرسنگی داشتید ، می توانید چهارمین وعده غذایی خود را نیز میل کنید. ۱. مواد اولیه بالا را به جز تمشک، در ظرفی ریخته و به مدت ۱۵ ثانیه با هم زن مخلوط کنید تا خامه ای شوند.

رژیم کتوژنیک شامل چیست دکتر روشن ضمیر

اجرای این رژیم ممکن است بهسبب نیاز به صرفِ وقت برای اندازهگیری دقیق و برنامهریزی برای نوع و میزان غذاها، با مشکلاتی برای والدین و مراقبین کودک همراه باشد. اول، آسیب نرسان با بازی مریل استریپ به عهده گرفت که در آن صرع شدید یک کودک با استفاده از رژیم کتوژنیک با موفقیت درمان میشود. طی این مدت، شایعترین دلیل قطع رژیم آن بود که یا کودک بهکلی از تشنجها رهایی یافت یا آن که بهبود قابلملاحظهای یافت. رژیم کتوژنیکِ درمانیِ کلاسیک در دههٔ ۱۹۲۰ میلادی گسترش یافت و یک دهه بعد نیز همچنان رایج بود، ولی با ساخت داروهای ضد صرع، کمکمرو به فراموشی رفت. در اینگونه مطالعات (که به آن «مطالعهٔ همگروهی گذشتهنگر» میگویند) اغلب یک گروه از بیماران که اخیراً توسط پزشک درمان شدهاند را با گروه دیگری از بیماران مشابه که تنها رژیم غذایی را بهدرستی رعایت کردهاند مورد مقایسه قرار میدهند. احتمال عود با «جراحی تکهبرداری» (که بخشی از مغز برداشته میشود) قابل مقایسه میباشد که ۱۰٪ است.

همانند رژیم کلاسیک کتوژنیک، این رژیم غذایی هم نیازمند مکملهای افزودنی ویتامینها و املاح در کودکان است و به صورت دورهای، در کلینیکهای سرپایی کنترل و تنظیم میشود. بعضی از افراد مبتلا به صرع برای سال ها از این رژیم برای کنترل بیماری خود استفاده می کردند. در این راه کدام ممکن است به تعیین کنید های مختلف اجرا تبدیل می شود باید عالی روز در میان اجتناب کرده اند وعده های غذایی مصرف کردن اجتناب کنید، بعضی اجتناب کرده اند اشخاص حقیقی در روزهای فستینگ به طور درست اجتناب کرده اند بلعیدن غذاهای قوی خودداری می کنند، با این حال بعضی تولید دیگری میزان نشاط دریافتی را به ۵۰۰ انرژی در روز محدود می کنند، در روزهای دوره ای بیشتر اوقات اشخاص حقیقی هر مقدار کدام ممکن است بخواهند وعده های غذایی می خورند. خوردن بار پروتئینی بیشتر در وعده صبحانه یا در هر ساعت دیگری از روز، از رژیم لاغری و کاهش وزن حمایت می کند.پژوهش های بی شماری رژیم های غذایی پر پروتئین را به تعادل وزن مرتبط می دانند.

در این رژیم شما تمامی روزهای هفته را رژیم کتوی استاندارد با کربوهیدرات 5 تا 10 درصد مصرف میکنید اما زمانی که تمرین دارید ، قبل و بعد از تمرین میتوانید وعده حاوی کربوهیدرات داشته باشید. مواردی مانند قند و شکر و نوشابه با محدودیت شدیدی مواجه هستند و در مرحله بعدی نیز غذاهای دارای نشاسته مانند نان و پاستا و برنج قرار دارند. سن، وزن، میزان فعالیت، فرهنگ و اولویتها و علائق غذایی، طراحی این رژیم را تحتالشعاع خود قرار میدهند. اگر قرار بود هر کسی فقط به خودش گرسنگی بدهد و رژیم های سخت بگیرد که دیگر رژیم درمانی کاربردی نداشت! اگر داروهایی برای درمان دیابت مصرف میکنید که فشار خونتان را پایین میآورند، باید چند روز برای تطبیقیافتن داروها با بدن در رژیم غذایی صبر کنید. 2. نمک و فلفل را اضافه کنید تا مزه دار شود. 7. در صورت دلخواه کمی نمک و فلفل نیز در آخر روی سالاد بریزید.

جایگزین قند در رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر

نکته: فرد می تواند با مصرف غذاهای کم کربوهیدرات، از مقادیر زیادی غذاهای گیاهی نیز استفاده کند. اما بهتر است که پس از رسیدن به وزن دلخواه از رژیم کتوژنیک خارج شوید و به جای آن رژیم لوکارب با پروتئین بالا ادامه دهید تا بتوانید وزن خود را ثابت نگه دارید. گرچه اغلب گفته میشود از مصرف چربی به خاطر کالری بالایی که دارد اجتناب کنید، اما بررسیها نشان دادهاند که رژیم کتوژنیک نسبت به رژیمهای کم چرب، تاثیر بیشتری در کاهش وزن دارد. اگرچه ممکن است یک فرد با اراده، کنترل و گرسنگی شدید برای مدتی وزنش را کم کند اما این باعث ایجاد ولع و حرص زیاد در آن فرد خواهد شد که به محض شکسته شدن تحملش منجر به اضافه وزن شدید میشود. اما امروزه همچنان برای افرادی که بدن سالمی دارند اما صرع آنها مقاوم به درمان است، از این رژیم غذایی استفاده میکنند و این عارضه را کنترل مینمایند.

نمونه رژیم کتوژنیک 216

بهترین مکمل های قابل استفاده در این رژیم غذایی مکمل هایی همچون کراتین مونوهیدرات ، بتا-آلانین و کافئین هستند. سس های سالم به این سالادهای کتوژنیک کمک می کنند تا خوشمزه تر، سیر کننده تر و چربی بیشتری داشته باشند. بررسیهای محققان نشان داده رژیم کتوژنیک میتواند به کاهش چربی شکم کمک کند و حتی برای بهبود برخی بیماریهای مزمن مثل دیابت نوع 2 و اختلال شناختی موثر واقع شود. رژیم کتوژنیک در کاهش چربی اضافی مؤثر است. در این نوع رژیم میزان مصرف کربوهیدرات کم، چربی زیاد و پروتئین به میزان متوسط است، به عبارت دیگر 75 درصد چربی، 20 درصد پروتئین و تنها 5 درصد کربوهیدرات در این نوع رژیم مصرف میشود. کتون مولکولی است که در زمان کاهش مصرف قند، در کبد و در اثر مصرف چربی تولید میشود. به نقل از «وبمد» و «هلث هاروارد»، رژیم های غذایی کم کربوهیدرات محبوب -مانند اتکینز یا پالئو- رژیم غذایی کتوژنیک اصلی را تعدیل می کنند، اما اگر در مصرف چربی ها و پروتیین ها و کاهش کربوهیدرات ها افراط کنید، در این رژیم ها هم با همان خطرات مواجه می شوید.

از نکات منفی رژیم لاغری کانادایی میتوان به این نکته اشاره کرد که با حذف بسیاری از مواد مغذی، دریافت ویتامینها با مشکل روبرو میشود. نورونهایی که پیامرسان مهاری از انتهای خود ترشح میکنند به «نورون مهاری» و آنهایی که پیامرسان تحریکی از انتهایشان ترشح میشود به «نورون تحریکی» شهرت دارند. رژیمهای مختلفی روی کار میآیند و در هر دورهای از زمان برای خودشان شهرتی دستوپا میکنند. 6. سالاد تخم مرغ را مدت یک ساعت داخل یخچال گذاشته و زمان سرو مقداری پاپریکا روی آن بپاشید. سالاد را برای چند ساعت در یخچال بگذارید یا به محض آماده شدن، نوش جان کنید. برای رژیمگرفتن باید شرایط بدنی خود را بهخوبی بررسی کنید. همچنین ۹۵٫۲% از مبتلایان به دیابت که رژیم کتوژنیک را دنبال کردند، توانستند مصرف داروهای دیابتشان را قطع کنند یا کاهش بدهند.

طریقه رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر

در مطالعهی دیگری که بر روی مبتلایان به دیابت صورت گرفت، مشاهده شد ۷ نفر از ۲۱ نفری که رژیم کتوژنیک را دنبال میکنند، میتوانند مصرف تمام داروهایشان را متوقف کنند. پروتئین آبپنیر: میتوانید نصف ملاقه پروتئین آبپنیر را به میلکشیک یا ماست اضافه کنید تا مصرف پروتئین روزانهتان افزایش یابد. 6. پس از سرد شدن مرغ، آن را به سالاد اضافه کنید. البته باید در نظر داشته باشید که هر رژیمی سختیهای خودش را دارد. البته نه به صورت غیراصولی! ورزش در بین روش های مختلف از مؤثرترین و بی ضررترین روش های درمان چاقی پائین تنه به شمار میرود و یک راهکار برای این که بطور دائم از چاقی پائین تنه راحت شوید، انجام حرکات ورزشی مناسب به صورت مرتب می باشد. به عنوان مثال اگر کسی چند ساعت غذا نخورده باشد و قند خونش پائین افتاده باشد و حس سرگیجه و تمایل شدید به غذا خوردن داشته باشد، می گوییم گرسنه است.

رژیم کتوژنیک و سنگ کلیه

اگر چه عنوان سايت ما (norology) دربرگيرنده يك اشكال كوچك نگارشى است اما این خطای خودخواسته و اغماض با هدف تسهیل جستجوى سايت در فضاى اينترنت براى كاربران عادى است بدون آن كه از بار مفهومى عنوان بكاهد. با این وجود، به نظر میرسد که کارایی هر دو رژیم، به یک اندازه باشد. همه اینها نشان میدهد در انتخاب این رژیم باید کمی دستبهعصا باشیم و بیاحتیاطی نکنیم. تقریبا همه رژیمهای غذایی میتوانند عوارض احتمالیای با خود به همراه بیاورند. در ۲۰۰۵ میلادی در یک نظرسنجی از ۸۸ متخصص مغز و اعصاب اطفال در آمریکا، مشخص شد که تنها ۳۶٪ آنها پس از شکست درمان با دو دارو، رژیم کتوژنیک را تجویز میکنند، ۲۴٪ بهطور گاهبهگاه از این رژیم بهعنوان آخرین چاره بهره بردند و ۲۴٪ بهندرت و تنها در چند مورد، آن را به کار بسته بودند و ۱۶٪ نیز بههیچوجه آن را تجویز نکرده بودند.

چربی خون و رژیم کتوژنیک

رژیم تعدیلشدهٔ اَتکینز، پیچیدگی کمتری – چه بهلحاظ تهیهٔ غذا و چه بهلحاظِ توضیح آن به والدین – داراست و نیاز کمتری نیز به نظارت و حمایت متخصص تغذیه دارد. بدن ما نیاز به انرژی دارد. سلول های پوستی ما نیاز به مقدار کافی اکسیژن دارند تا با گردش خون مناسب اکسیژن را در بردن حمل کنند که این اتفاق باعث داشتن پوستی سالم و بی عیب و نقص می شود. در نتیجه، رژیم کتوژنیک کاهش چربی را در مقایسه با رژیم پر کربوهیدرات افزایش نمی دهد. همچون اغلب اینگونه مطالعات، هیچگونه «گروه شاهد» (بیمارانی که درمان مورد نظر را دریافت نکردند) برای مقایسه وجود نداشت. هر دوهفته یکبار و یا حتی ماهی یکبار دوباره همین مناطق را اندازه گیری کرده و مقایسه کنید. چنانچه میزان کالری دریافتی از سالاد تخم مرغ برایتان اهمیت زیادی دارد، میتوانید ماست یونانی یا هر نوع ماست کم چرب دیگری را جایگزین سس مایونز کنید.

قوانین رژیم کتوژنیک

چون سالها به یک شیوه و سبک زندگی عادت کردهاید و ممکن است در اوایل گرفتن این رژیم، حذف مواد قندی کمی برایتان دشوار و آزاردهنده باشد. اما نتایج این رژیم بدون تردید اعتماد به نفسی بیشتر و رضایتمندی بالاتری برایتان به همراه خواهد داشت. در حالت معمول (بدون رژیم کتوژنیک) سوخت تامین کنندهی انرژی بدن از مواد قندی به دست میآید. رژیم کتوژنیک می تواند به شما در از دست دادن چربی اضافی کمک کند، که با دیابت نوع 2، پیش دیابت و سندرم متابولیک ارتباط دارد. اینها آسان دستور العمل های سالاد کتوژنیک فقط بروید تا نشان دهید که رژیم کتوژنیک فضای زیادی را برای سبزیجات مغذی با فیبر بالا فراهم می کند. این سالاد کلم بروکلی کتوژنیک فوق العاده مغذی است و بسیار آسان آماده می شود، سرشار از طعم و سبزیجات اساسی برای فیبر و ویتامین ها. اگر کمبود این مواد مغذی را داشته باشید ممکن است دچار تهوع، گرفتگیهای عضلانی و یبوست شوید. ᠎Th​is was cre ated by G SA C᠎ontent G enerator Demover si᠎on.

رژیم کتوژنیک کتاب

شاید بتوانیم مهمترین عوارض احتمالی این روش را تشنگی، تکرر ادرار، خستگی؛ و یبوست بدانیم. میتوان مقدار اندکی روغن MCT جهت کمک به رفع یبوست یا افزایش میزان کتوز تجویز کرد. مصرف این میزان از روغن MCT ممکن است در برخی کودکان، منجر به دلپیچه، اسهال و استفراغ شود. در رژیم کتوژنیک شما کالری عمده روزانه خود را از طریق مصرف پروتئین ها و چربی ها بدست می آورید و کربوهیدرات ها سهم کمی در تامین انرژی روزانه دارند . روش کار رژیم کتوژنیک اینطور است که شما کالری بیشتری را از پروتئین و چربی به دست آورید و کربوهیدرات کمتری مصرف کنید. در این نوع رژیم در زمان ورزش کردن میتوانید کربوهیدرات مصرف کنید. در این روش در دورههای کوتاه بین رژیم خود فرد اجازه مصرف کربوهیدرات دارد، به عنوان مثال بعد از 5 روز محدودیت، 2 روز میتواند مصرف کربوهیدرات خود را افزایش دهد.

رژیم کتوژنیک برای بلغمی ها

به خاطر داشته باشید که باید در رژیم کتوژنیک کربوهیدرات را تا جای ممکن کاهش داد تا بتوان به فاز کتوسیس وارد شد. عدم دریافت بسیاری از مواد مغذی و ویتامینها در این رژیم باعث ایجاد مشکلاتی مانند سردرد، حالت تهوع، مشکلات روده و کلیه، استرس، کاهش انرژی، مشکلات عصبی و دردهای عضلانی خواهد شد. رژیم کتوژنیک یک رژیم غذایی کمکربوهیدرات بوده که حاوی مقادیر زیادی چربی است و همچنین شباهتهای بسیاری با رژیم غذایی «اتکینز» و «کمکربوهیدرات» دارد. در صورت امکان بهتر است گوشت گاو یا گوسفندی را که با علف تغذیه می شوند انتخاب کنید، زیرا دارای امگا 3 و CLA بیشتری نسبت به گوشت حیوانات تغذیه شده با غلات می باشند. گوشت گاوی که از چمن طبیعی تغذیه کرده است، گوشت آهو و… در این مقاله سعی کرده ایم توضیح کاملی در مورد رژیم کتو بدهیم با ما همراه باشید. گوشت و مرغ از جمله غذا های مجاز و اصلی برای مصرف در رژیم کتوژنیک محسوب 6 راه برای رسیدن به با رژیم کتوژنیک چقدر کم میکنیم شما 1402 می شوند.

روغن کره حاوی اسید لینولئیک مزدوج است.

این سالاد کتوژنیک با گوشت قرمز یا مرغ عالی می شود. افرادی که نمی توانند تخم مرغ بخورند، باید به جای آن از گوشت بدون چربی، کره مغزیجات یا گردو استفاده نمایند. کره و سر شیر، چربی های خوبی برای گنجاندن در رژیم کتو هستند. روغن کره حاوی اسید لینولئیک مزدوج است. در این مدت بهتر است مصرف شکر تصفیه شده، قهوه، گوشت، گندم، الکل، نیکوتین و محصولات لبنی را به تدریج کاهش دهد تا بتواند در مدت رژیم از هوس خود برای استفاده از آنها جلوگیری کند. مطابق با اصول رژیم کتوژنیک، مصرف کربوهیدرات شما باید کم و مصرف چربیتان بیشتر باشد. کتوژنیک که به آن «کتونزا» هم گفته میشود، یک برنامه غذایی با چربی بالا و کربوهیدارت (یا همان قند) کم و پروتئین متوسط است.

ماهی قزل آلا یا همان سالمون یکی از بهترین منابع چربی امگا ۳ EPA و DHA است.بدن به تنهایی قادر نیست که این اسیدهای چرب را تولید کند. رژیم کتو یا همان کتون زا مانند بسیاری از رژیمهای غذایی فواید زیادی هم برای بدن دارد. همین مسئله باعث محبوبیت بالای این رژیم غذایی لاغری شده است. چه کسی کتوژنیک برای لاغری را می خواهد؟ یک مطالعه در سال ۲۰۰۹، که در مجله ارتوپدی و فیزیوتراپی ورزشی منتشر شد، تاثیر تمرینات مختلف را بر روی عضلات سرینی ماکسیموس و گلوتئوس مدیوس بررسی کرد. رژیم کتوژنیک هدفمند یا TKD: در این نوع رژیم در زمانهای نزدیک به تمرینات ورزشی و بدنسازی میتوانید کربوهیدرات مصرف کنید. یکی از انواع تمرینات پل به کمک یک پا انجام میشود؛ بهطوری که باید یکی از پاها را بالا آورده و زانو را به سمت سینه خود بکشید، سپس به حالت قبل بازگشته و این حرکت را ۱۰ بار و در سه ست انجام دهید.

بهطور شایع پس از ۲ سال، یا ۶ ماه بعد از قطع کاملِ تشنجها، میتوان اندکاندک ظرف دو تا سه ماه رژیم را قطع کرد. این آزمایش با نوارهای آزمایش کتون نیتروپروساید انجام میشود که رنگش در حضور اَستواَستون (یکی از سه اجسام کتونی) از «صورتی براق» به «قرمز آلبالویی» تغییر میکند. این کار باعث هیدراته نگه داشتن پوست نیز میشود. این موضوع سبب شد تا جیم آبراهامز، «بنیاد چارلی» را پایهگذاری کند تا علاوه بر ترویج این روش درمانی، برای پژوهشهای آتی نیز پول تهیه کند. یک تفاوت دیگر میان پژوهشهای قدیمی و جدیدتر نوع بیمارانی است که با این رژیم درمان شدهاند. حفظ این رژیم آسان است و در عین حال با وجود آن میتوانید هر روز غذاهای خوشمره بخورید و لذت ببرید. با این حال توصیه میکند با یک متخصص تغذیه در ارتباط باشید تا برنامه غذایی مناسبی در چنین شرایطی را به شما ارائه بدهد. این سندرم با عوارضی مانند کاهش سطح انرژی بدن، اختلال در عملکرد خواب و بیداری فرد، کاهش سطح آب و مواد مغذی بدن و در عین حال مشکلات در دستگاه گوارش و هضم غذا همراه است.

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد رژیم لاغری سریع رایگان ده کیلو کاهش وزن نی نی سایت لطفا به بازدید از وب سایت ما.