ماشین آشپزخانه چیست؟ (9 نکته‌ی مهم که باید برای خرید آن بدانید) •


اگرچه بدون وجود یک میکسر ایستاده با تعداد زیادی قابلیت‌های متنوع (ماشین آشپزخانه) هم می‌توانید از پس آشپزی و پخت انواع متنوعی از غذاها بر بیایید اما چرا باید بیش از حد زحمت بکشید؟ آن هم زمانی که ماشین آشپزخانه به عنوان ابزاری کاربردی می‌تواند هر آنچه لازم دارید را به سرعت آماده و در کمترین زمان به شما هدیه کند! به کمک یک ماشین آشپزخانه می‌توانید انواع رسیپی‌های جدید را امتحان کنید، گوشت‌ها را بدون نیاز به چرخ‌گوشت چرخ کنید و مواد اولیه آن‌ها را با بافت و قوام بهتری آماده کنید.

برای آن دسته از افرادی که به طور منظم شیرینی و نان می‌پزند، این نوع ابزارهای آشپزخانه که هسته‌ی اصلی آن‌ها را یک میکسر پرقدرت تشکیل می‌دهد، همچون فرشته‌ی نجاتی است که فکر مخلوط کردن دستی مواد اولیه و خمیر را کاملا از ذهن پاک می‌کند.

در همین راستا باید بدانید که این راهنمای خرید ماشین‌های آشپزخانه برای دو دسته‌ از کاربران مفید است، یکی افرادی که برای اولین بار قصد خرید دارند و هنوز مطمئن نیستند که واقعاً چه چیزی  و از چه برندی می‌خواهند و دیگری افرادی که به دنبال جایگزین کردن میکسر قدیمی خود با یک دستگاه چند منظوره و عملا همه‌کاره هستند. در حالت کلی در هر دسته از این افراد که قرار می‌گیرید، این راهنمای خرید مقاله‌ای مفید برای دستیابی به ایده‌ و نگاهی روشن در زمینه‌ی خرید انواع ماشین آشپزخانه است.

ماشین آشپزخانه چیست؟

آشنایی با انواع مدل‌های ماشین آشپزخانه و مزایا و معایب هر کدام

ماشین آشپزخانه را می‌توان یک ابزار کاربردی و جمع‌وجور در نظر گرفت که به جای بسیاری از لوازم مختلف، تمامی تسک‌های مربوط به آماده‌سازی انواع نوشیدنی و غذا را به راحتی و در مدت زمان کم انجام می‌دهد. این دسته از محصولات به گونه‌ای طراحی شده‌اند که می‌توانند برای تهیه‌ی غذا، انواع خمیر، دسر، سالاد و آبمیوه در حجمی بالا مورد استفاده قرار گیرند! درواقع این ابزارهای مدرن می‌توانند جایگزین چرخ گوشت، مخلوط کن، خمیرزن، همزن برقی و غذاساز باشند و با تعداد بالای تیغه‌ها می‌توانند تا ۱۰۰ عملکرد متنوع را به شما ارائه کنند.

آشنایی با انواع مدل‌های ماشین آشپزخانه و مزایا و معایب هر کدام

اولین تصمیمی که برای انتخاب این نوع ابزار آشپزخانه باید بگیرید این است که از بین مدل‌های مختلف آن کدام نوع ماشین با نیازهای شما هم‌خوانی بیشتری دارد.

ماشین آشپزخانه‌‌ از نوع دستی

اگر اولویت اصلی شما مقرون به صرفه بودن دستگاه است آن هم به شکلی که این مساله شامل عدم اشغال فضا هم شود، مدل‌های قابل حمل یا دستی می‌توانند گزینه‌های معقولی برای خرید شما باشند. این نوع ماشین‌های آشپزخانه که به نوعی میکسر دستی هم تلقی می‌شوند، طراحی ساده‌تری نسبت به مدل‌های پایه‌دار دارند و معمولاً به راحتی در کشوی آشپزخانه قابل قرارگیری هستند.

مزایا:

  • ماشین‌های دستی مقرون به صرفه‌‌تر از مدل‌های پایه‌دار هستند!
  • این مدل محصولات هیچ فضای اضافی‌ای را اشغال نمی‌کنند.
  • ماشین‌های دستی امکان تمیز کردن آسان و سریعی دارند.
  • قابل حمل هستند.

معایب:

  • مدل‌های دستی نیاز به کمی کار یدی دارد و تمام اتوماتیک نیستند.
  • معمولاً به اندازه‌ی مدل‌های پایه‌دار یا ایستاده‌ی ماشین آشپزخانه قدرتمند، سریع و کامل نیستند.
  • در زمان کار با آن‌ها اغلب اندکی دردسر و شلوغ‌کاری وجود دارد.

ماشین آشپزخانه از نوع پایه‌دار

ماشین‌های آشپزخانه‌ای از نوع پایه‌دار یا ایستاده امکان مخلوط کردن تقریباً هر چیزی را دارند و این کار را به شدت راحت می‌کنند. در حالت کلی جالب است بدانید که از ماشین آشپزخانه می‌توان برای کارهایی نظیر خرد کردن، پوره کردن، چرخ انواع گوشت، مخلوط کردن، خرد کردن یخ و آجیل و بسیاری از موارد دیگر استفاده کرد.

این محصولات معمولاً دارای یک کاسه‌ی همزن بزرگ و چندین ضمیمه (انواع سری‌ها و بخش‌های مختلف) مختلف هستند که برای انواع خاصی از فرآیندهای مخلوط کردن، آماده‌سازی غذا، آب‌گیری و چرخ کردن طراحی شده‌اند! یکی از مشکلات اصلی ماشین آشپزخانه‌ی پایه‌دار ابعاد و وزن آن است. بنابراین اگر فضای لازم برای نگهداری آن را روی پیشخوان ندارید، ممکن است فرآیند جا دادن آن در محیط دردسرساز باشد.

مزایا:

  • مدل‌هایی از ماشین آشپزخانه که پایه‌دار هستند از نوع دستی قوی‌تر‌اند.
  • از آن‌جایی که ساختاری ثابت دارند، می‌توانید همزمان که سیستم در حال کار است، به فعالیت‌های دیگر بپردازید.
  • به طور کلی ماشین‌های ایستاده با ضمیمه‌های مختلف ارائه می‌شوند، بنابراین برای دستیابی به بهترین نتایج می‌توانید از لوازم جانبی متناسب با هر ماده‌ی غذایی استفاده کنید.
  • این نوع از محصولات به شما این امکان را می‌دهند که انواع پاستا، آب میوه، سس یا بستنی را آماده کنید.

معایب:

  • قیمت این نوع ماشین آشپزخانه نسبت به مدل‌های دستی بیشتر است.
  • از آن‌جایی که این نوع محصولات وزن زیادی دارند، جابه جایی آن‌ها کار آسانی نیست.
  • به دلیل چندکاره بودن این سیستم‌ها، امکان دارد سرهم کردن آن کار آسانی نباشد و راه‌اندازی آن زمان زیادی از شما بگیرد!
  • به دلیل وجود ضمیمه‌ها و قطعات جانبی زیادی که همراه با ماشین آشپزخانه است، ممکن است، شست‌وشو دادن آن‌ها چندان راحت نباشد.

ماشین آشپزخانه بخرم یا غذاساز؟

ماشین آشپزخانه چیست؟

ماشین آشپزخانه و غذاساز هر دو دارای قابلیت مخلوط کردن، خرد کردن، خمیر زدن، هم‌زدن و له کردن هستند، اما برخی از ماشین های آشپزخانه دارای چرخ گوشت هم هستند، که عملا نیاز شما به خرید چرخ‌گوشتی مستقل را از بین می‌برند. در واقع امکان چرخ کردن گوشت در هیچ کدام از غذاسازهای موجود در بازار حتی مدل‌های رده‌بالا وجود ندارد.

همچنین ماشین آشپزخانه دارای آسیاب یا خردکن کوچکی به همراه دستگاه اصلی است که غذاساز باز هم از آن محروم است. البته باید بدانید که ماشین آشپزخانه بیشتر مناسب کسانی است که قصد آماده‌سازی خمیر، کیک و شیرینی در حجم بالا را دارند، چراکه کاسه‌ی همزن این دستگاه دارای ظرفیت بیشتری نسبت به همزن‌های معمولی بازار است. از طرفی این ماشین‌های آشپزخانه دارای تنظیمات سرعت بیشتری نسبت به غذاساز هستند.

برخی از ماشین‌های آشپزخانه قابلیت چرخ کردن گوشت را دارند که عملا نیاز شما به خرید چرخ‌گوشتی مستقل را از بین می‌برد. درواقع امکان چرخ کردن گوشت در هیچ کدام از غذاسازهای موجود در بازار حتی مدل‌های رده‌بالا وجود ندارد.

بنابراین اگر اولویت شما با مخلوط کردن مواد مختلف است و قصد دارید، هر بار همراه با صبحانه مقداری اسموتی هم بخورید، غذاساز می‌تواند انتخاب بهتری برای شما باشد. در عین حال در برخی مدل‌های غذاساز امکان آب‌گیری مرکبات وجود دارد که در همه‌ی ماشین‌های آشپزخانه ممکن است دیده نشود! از نقطه‌نظر زیبایی شناسی‌ اگرچه وزن ماشین آشپزخانه از غذاساز بیشتر است اما در عین سنگین‌تر بودن نسبت به غذاساز شکیل‌تر و خوش‌ساخت‌تر است.

۹ فاکتوری که هنگام خرید ماشین آشپزخانه باید در نظر داشته باشید!

نکاتی کاربردی برای خرید ماشین آشپزخانه به همراه پرفروش‌ترین مدل‌ها

به منظور پیدا کردن ماشین آشپزخانه‌ای که کاملا با نیازهای شما هم‌خوانی داشته باشد، باید برخی از نیازها و ترجیحات اصلی خود را قبل از شروع خرید لیست کنید. به همین دلیل هم در این قسمت از مقاله ۹ نکته‌ی مهمِ پیش از خرید این کالا را با هم مرور می‌کنیم.

۱. نیازهای آشپزی شما

به معنی واقعی کلمه بنشینید و فکر کنید که احتمالاً برای چه کاری از ماشین آشپزخانه می‌خواهید استفاده کنید. اگر به شکل مرتب علاقه‌مند به تهیه‌ی انواع نان و شیرینی هستید، باید به سراغ ماشینی قدرتمند بروید که به شما این امکان را می‌دهد که خمیر زیادی را به یک‌باره آماده کنید. البته باید در نظر داشته باشید که این دستگاه‌ها بسیار بیشتر از ساخت شیرینی‌ها و دسرهای معمولی به کار می‌رود و با وجود ضمیمه‌های مناسب این کالا می‌توانید از آن برای تهیه‌ی پاستا، راویولی، کوفته، تامالس و تهیه‌ی انواع دیگری از رسیپی‌ها استفاده کنید.

۲. محدوده‌ی قیمت ماشین آشپزخانه

اگر به دنبال یک گزینه‌ی ساده و دستی هستید، می‌توانید آن را با قیمت کمتر از ۴ میلیون تومان (زمستان ۱۴۰۱) پیدا کنید، اما اگر به دنبال یک ماشین آشپزخانه از نوع پایه‌دار هستید، باید بدانید که هزینه‌ی آن از حدود ۶ میلیون تومان شروع می‌شود و مدل‌های بالارده‌ی آن به ۱۵ میلیون هم می‌رسد.

همچنین ماشین‌های تجاری قیمتی بیش از ۲۵ میلیون تومان هم دارند. در همین راستا لازم به ذکر است که برای استفاده‌های معمول دستگاه‌هایی در رنج زیر ۱۵ میلیون تومان می‌تواند گزینه‌ای مناسب باشد و دستگاه‌های سطح بالاتر برای افرادی که دائما آشپزی می‌کنند، عملیات مخلوط کردن را به شکلی سنگین دنبال می‌کنند و دقت زیادی در پخت انواع موادغذایی دارند، می‌تواند انتخابی مناسب در نظر گرفته شود.

به طور کلی در نظر داشته باشید که به منظور استفاده‌های معمول دستگاه‌هایی در رنج زیر ۱۰ میلیون تومان می‌توانند گزینه‌‌هایی کاربردی برای شما باشند و دستگاه‌های سطح بالاتر برای افرادی که دائما آشپزی می‌کنند ایدئال‌اند!

۳. وزن دستگاه

هرچه ماشین آشپزخانه‌ی شما سنگین‌تر باشد، هنگام مخلوط کردن مواد آن هم به مقدار زیاد، محکم‌تر و استوارتر خواهد بود. اما این مساله نباید شما را به سمت مدل‌های بسیار سنگین بکشاند؛ از طرفی ماشین آشپزخانه نباید آنقدر سبک باشد که در زمان کار بر روی پیشخوان برقصد! در همین راستا اگر قصد دارید که ماشین پایه‌دار خود را روی پیشخوان نگهداری کنید، وزن دستگاه ممکن است یک نگرانی جزئی باشد، اما اگر قصد دارید که هر بار آن را از کابینت بیرون بیاورید، باید مدلی را انتخاب کنید که بلند کردن آن چندان دشوار نباشد.

به طور معمول، دستگاه‌هایی با حداقل وزن ۲۰ پوند (حدودا ۹ کیلوگرم) جزو بهترین گزینه‌ها هم از نظر ثبات در حین مخلوط کردن خمیر غلیظ و هم از نظر امکان جابه‌جایی راحت هستند. لازم به تاکید است که در صورت خرید مدل‌هایی سبک‌تر از میزان مطرح شده، ممکن است خطر حرکت دستگاه بر روی پیشخوان و عدم ثبات در زمان کار با مخلوط‌هایی غلیظ وجود داشته باشد.

به طور معمول، دستگاه‌هایی با حداقل وزن ۲۰ پوند (حدودا ۹ کیلوگرم) جزو بهترین گزینه‌ها هم از نظر ثبات در حین مخلوط کردن خمیر غلیظ و هم از نظر جابه‌جایی راحت هستند.

۴. توان و قابلیت تنظیم سرعت ماشین

کاملا طبیعی است که انواع مختلفی از غذاها نیاز به سرعت‌های متفاوتی برای تهیه‌ی مواد اولیه نیاز دارند. معمولاً اکثر ماشین‌های آشپزخانه بسته به برند و مدل، بین ۳ تا ۱۲ گزینه‌ی مختلف برای تنظیم سرعت دارند. همچنین لازم به تاکید است که قابلیت تنظیم سرعت ماشین آشپرخانه، این امکان را به شما می‌دهد که با توجه به بافت مواد غذایی، از سرعت چرخش تیغه‌ی بُرشی دستگاه کم کنید یا آن را افزایش دهید. البته در صورت استفاده از این ماشین برای پخت نان، دستگاه باید حداقل سه سرعت مختلف را پشتیبانی کند. همچنین توان بالای موتور دستگاه شما نشانه‌ای از سرعت انجام کار بالای ماشین است.

۵. اهمیت ابعاد دستگاه

وقتی صحبت از اندازه می‌شود، دو مشخصه‌ی اساسی‌ی فصای آشپزخانه و میزان مواد غذایی‌ای که قصد دارید با ماشین آشپزخانه آماده کنید، حائز اهمیت می‌شود. به طور کلی این محصول در طیف گسترده‌ای در بازار وجود دارد و همانطور که انتظار دارید، قیمت آن هم با افزایش ابعاد و حجم ماشین افزایش پیدا می‌کند.

اگر خانواده‌ای پرجمعیت دارید و فضای آشپزخانه‌ی شما هم به اندازه‌ی کافی فراخ است، سرمایه‌گذاری بر روی کالایی بزرگ‌تر احتمالاً فرآیند آماده‌سازی غذا را آسان‌تر می‌کند، اما اگر خانواده‌ی شما کمتر از ۴ نفر است، احتمالاً می‌توانید به مدلی سایز کوچک تا متوسط اکتفا کنید.

۶. لوازم جانبی و هم‌زن‌های همراهِ ماشین آشپزخانه

9  فاکتوری که هنگام خرید ماشین آشپزخانه باید در نظر داشته باشید!

سرمایه‌گذاری بر روی ماشین آشپزخانه بدون وجود ضمیمه‌هایی که برای آن وجود دارد، شاید آنقدرها هم که فکر می‌کنید، جذاب نباشد، چراکه بدون یکسری لوازم جانبی مخصوص عملا چیزی بیش از یک میکسر ساده ندارید. اکثر ماشین‌های آشپزخانه با سه سری یا ضمیمه‌ی اصلی و استاندارد به بازار عرضه می‌شوند که شامل قلاب خمیرزنی (Dough Hook)، سری سیمی به منظور مخلوط کردن مواد (Wire Whip) و پره‌ی هم‌زننده‌ی مسطح (Flat Beater) می‌شود.

قلاب‌های خمیرزنی معمولاً به شکل C انگلیسی یا مارپیچ هستند که برای تهیه هر چیزی که نیاز به ورز دادن دارد، مانند خمیر نان و خمیر پیتزا به کار می‌روند. ضمیمه‌ی سیمی همان سری آشنایی است که به منظور هم‌زدن خامه یا تخم‌‌مرغ به کار می‌رود. همچنین همزن مسطح متداول‌ترین سری مورد استفاده برای اکثر نان‌پزها است، زیرا برای خمیر کیک، خمیر کلوچه و پوره سیب زمینی انتخابی مناسب و کاربردی به شمار می‌رود.

در کنار انواع سری‌های اصلی برای مخلوط کردن مواد، یکسری لوازم جانبی هم وجود دارد که چندمنظوره یا همه‌کاره بودن ماشین آشپزخانه به کمک آن‌ها معلوم می‌شود. در همین راستا وجود پارچ مخلوط کن، ضمیمه‌های مخصوص آب‌ میوه‌گیری و سس‌ساز، غلتک پاستا، برش‌زن، خردکن، بستنی‌ساز، چرخ غذا و آسیاب از دیگر لوازم جانبی همراه ماشین آشپزخانه است.

۷. جنس و حجم ظرف مخزن دستگاه

نکته‌ی دیگری که در زمان خرید یک ماشین آشپزخانه‌ی باکیفیت باید مدنظر داشته باشید، جنس و میزان ظرفیت مخزن آن (کاسه‌ی زیر آن) است، حجم کاری شما در آشپزی و فضای آشپزخانه می‌تواند دو فاکتور مهم دیگر در انتخاب این کالا باشد.

اگر قرار است در اغلب روزهای هفته برای افراد زیادی اقدام به پخت غذا و شیرینی کنید، بهتر است به دنبال دستگاهی باشید که کاسه‌ی مخلوط‌کن آن، گنجایش بالایی داشته باشد. همچنین در نظر داشته باشید که یهتر است کاسه‌ی دستگاه را از جنسی انتخاب کنید که علاوه بر قابلیت شست‌وشوی آسان، در برابر ضربه و خط و خش هم مقاوم باشد.

۸. سهولت در تمیز کردن

ماشین‌های دستی در زمان تمیز کردن و شست‌وشو بسیار راحت‌تر از مدل‌های پایه‌دار هستند. درواقع در زمان شستن ماشین‌های پایه‌دار یا ایستاده باید تمام قطعات جانبی آن را شست‌وشو دهید البته در این میان برخی قطعات را می‌توان در ماشین ظرفشویی شست، در حالی که برخی دیگر حتما باید با دست شسته شوند. بسته به نوع ماشینی که خریداری می‌کنید، ممکن است لازم باشد کاسه‌ی همزن خود را هم با دست بشویید.

۹. میزان صدا یا سطح نویز دستگاه

ماشین‌های آشپزخانه هر مدلی که باشند صدای بلندی تولید می‌کنند، اما برخی برندها و مدل‌های این دستگاه می‌توانند صدای کمتری تولید کنند. بنابراین اگر به صدای وسایلِ خانگی حساس هستید، به دنبال مدل‌هایی باشید که می‌تواند سطح نویز کمتری تولید کنند.

معرفی پرفروش‌ترین مدل‌های ماشین آشپزخانه

در این قسمت از این راهنمای خرید به سراغ معرفی انواع ماشین‌های آشپزخانه می‌رویم، تا شما را با گزینه‌های منتخب خریداران آشنا کنیم.

ماشین آشپزخانه بوش مدل MUM4880

برند بوش یکی از مارک‌های معتبر و بزرگ در جهان است که تقریبا تمام محصولات آن همواره جزو برترین‌ها دسته‌بندی می‌شوند، در این میان ماشین آشپزخانه بوش مدل MUM4880 هم از این قاعده مستثنی نبوده و با توجه به مشخصاتی همچون وزن حدودا ۴ کیلوگرمی، توان ۶۰۰ واتی، سیستم هم زدن سه‌ بعدی با قابلیت حرکت چندگانه، کاسه‌ی ۳.۹ لیتری (برای تهیه‌ی دو کیلوگرم خمیر)، سری‌های هم‌زن و تخم‌مرغ‌زن حرفه‌ای (با قابلیت تنظیم ارتفاع)، سیستم محافظت در برابر گرم شدن بیش از حد و بدنه‌ای فاقد BPA در قسمت‌های در تماس با مواد غذایی یکی از گزینه‌های منتخب در بین خریداران این نوع محصولات است.

در کنار تمام این ویژگی‌ها جالب است بدانید که ماشین آشپزخانه بوش مدل MUM4880 قابلیت انجام کارهایی همچون مخلوط کردن موادغذایی، چرخ کردن انواع گوشت، آب گیری از مرکبات و غذاسازی را دارد و تعداد تنظیمات سرعت آن به ۴ حالت مختلف می‌رسد.

ماشین آشپزخانه بوش مدل MUM4880

ماشین آشپزخانه گاستروبک مدل ۴۰۹۷۷

طی یک نگاه کلی می‌توان اذعان داشت که ماشین آشپزخانه گاستروبک مدل ۴۰۹۷۷ یکی از محصولات باکیفیت و بالارده‌ی بازار ایران است که با ویژگی‌هایی همچون بدنه‌ی تمام استیل، توان ۶۵۰ وات، مجهز به نمایشگر LED، شمارش معکوس، محافظ به منظور عدم پاشیدن مواد غذایی به بیرون، کاسه‌ای به ظرفیت حداکثر ۵ لیتر و سیمی با طول بیش از ۱ متر همراه شده است.

این نوع ماشین آشپزخانه علاوه بر ویژگی‌های مطرح شده، امکان ساخت انواع غذا، خمیرزنی در مقیاس بالا، آب‌گیری از مرکبات و میوه‌ها، چرخ کردن انواع گوشت و آسیاب اغلب دانه‌ها را دارد، بنابراین برای افراد حرفه‌ای به‌ویژه خانواده‌های پرجمعیت گزینه‌ای با ارزش خرید بالا تلقی می‌شود.

ماشین آشپزخانه گاستروبک مدل 40977

ماشین آشپزخانه بوش مدل MUM58420

یکی دیگر از مدل‌های این وسیله‌ی کاربردی از برند خوش‌نام بوش، ماشین آشپزخانه بوش مدل MUM58420 است، که از جمله مشخصه‌های آن می‌توان به مواردی همچون وزن ۶.۳ کیلوگرمی، پایه‌های ضدلغزش، حجم کاسه‌ای به اندازه‌ی ۳.۹ لیتر، درب مخصوص همراه با قیف پرکننده، مجهز به میکروسوئیچ جهت حفظ ایمنی بیشتر و طول سیمی به اندازه‌ی ۱ متر اشاره کرد.

این مدل ابزار آشپزخانه علاوه بر هم زدن و غذاسازی قابلیت مخلوط‌ کردن و خمیرزنی هم دارد و تنظیمات سرعت آن به ۷ حالت می‌رسد. لازم به ذکر است که اقلام جانبی این کالا شامل انواع دیسک ریز و درشت، پارچ مخلوط کن با ظرفیت ۱.۲۵ لیتر، سری‌های خمیرزن و هم‌زن است و در عین حال از عملکرد لحظه‌ای یا همان پالسی هم برخوردار است.

ماشین آشپزخانه بوش مدل MUM58420

ماشین آشپزخانه بوش مدل MUM54251

از آنجایی که برند بوش یکی از سرآمدهای حوزه‌ی تولید انواع ماشین آشپزخانه است، انتخاب ماشین آشپزخانه بوش مدل MUM54251 به عنوان چهارمین دستگاه برتر این راهنمای خرید جای تعجب ندارد. وجود دیسک‌های رنده‌ی متنوع، قابلیت ریز کردن موادغذایی به شکل‌های مختلف، وجود پره‌های همزن برای آمیختن مواد سبک تا نسبتاً خشک، صفحات رنده و برش زن در کنار امکان چرخ کردن گوشت از جمله جذاب‌ترین مشخصه‌های این کالا است که با توجه به قیمت آن جزو میان‌رده‌های بسیار ارزشمند طبقه‌بندی می‌شود. همچنین قابلیت آب‌میوه‌گیری و خمیرزنی آن نیز به خوبی چرخ کردن انواع گوشت در این ماشین قابل‌توجه است.

به طور کلی سیستم مخلوط‌کن سه‌بعدی با قابلیت حرکت چندگانه همراه با پایه‌های لاستیکی، وجود سیستم ایمنی در برابر افزایش دمای بیش از حد دستگاه، توان ۹۰۰ واتی، ظرفیت مخلوط‌کن تا ۱.۲۵ لیتر، قابلیت تنظیم سرعت تا ۷ حالت مختلف و وجود محفظه‌ی نگهداری اقلام همراه، از مشخصه‌های دیگر این محصول است. این مدل کالای خانگی حدودا ۸.۵ کیلوگرم وزن دارد و جالب است بدانید که بر خلاف برخی مدل‌های بازار لوازم جانبی آن امکان شست‌وشو در ماشین ظرفشویی را دارد.

ماشین آشپزخانه بوش مدل MUM54251

ماشین آشپزخانه بوش مدل MUM54251 Compact

ماشین آشپزخانه بوش مدل MUM54251 Compact جزو مدل‌های میان‌رده و خوش‌ساخت بازار است که همراه با مشخصه‌هایی همچون وزن ۴ کیلوگرمی، کاسه‌ی به ظرفیت ۳.۹ لیتر، قابلیت مخلوط کردن مواد، پایه‌های ضدلغزش، ۷ حالت تنظیم سرعت، توان ۹۰۰ واتی، سیستم ایمنی چندگانه، سیستم جلوگیری از فعال شدن ناخواسته موتور و جلوگیری از افزایش دمای بیش از حد موتور، وجود تیغه‌هایی Super Cut و با بیش از ۶۰ برنامه‌ی متنوع به بازار عرضه شده است. لازم به ذکر است که کلیه‌ی لوازم جانبی ماشین آشپزخانه بوش مدل MUM54251 Compact قابلیت شست‌وشو در ماشین ظرفشویی را دارد.

ماشین آشپزخانه بوش مدل MUM54251 Compact

ماشین آشپزخانه سیج مدل BEM825BAL

ماشین آشپزخانه سیج مدل BEM825BAL یکی دیگر از گزینه‌های بالارده‌ی بازار است که ازجمله مشخصه‌های آن می‌توان به وجود نمایشگری واضح در ساختار آن اشاره کرد. در واقع وجود نمایشگر در ساختار این دسته از کالاها می‌تواند اطلاعات مفیدی در مورد زمان کاری یا هشدارهای حین کار به شما بدهد. از طرفی قابلیت تنظیم سرعت در ۱۵ حالت مختلف در کنار موتور قدرتمند ۱۲۰۰ واتی می‌تواند خیال شما را از بابت آماده‌سازی هرچیزی راحت کند، چراکه این دو قابلیت در کنار یکدیگر جای هیچ‌گونه ضعفی را برای ماشین آشپزخانه سیج مدل BEM825BAL نمی‌گذارد.

جنس بدنه‌ی این کالا از استیل ضدزنگ است و کاسه‌ی آن از نوع متحرک و شیشه‌ای است. همچنین سایر ویژگی‌های آن شامل وجود دکمه‌ی مکث موقت، سیستم‌های ایمنی چندگانه، قابلیت چرخ کردن گوشت، مخلوط‌ کردن، خرد کردن و آب‌گیری، وجود دیسک ورز دادن، هم‌زن تخت، قلاب خمیر، گارد محافظ، ارتفاعی به اندازه‌ی حدودا ۳۸ سانتی‌متر و طول سیمی به اندازه‌ی ۲۸ سانتی‌متر می‌شود.

ماشین آشپزخانه سیج مدل BEM825BAL

ماشین آشپزخانه بوش مدل MUM48R1

یکی از گزینه‌های ارزان‌قیمت و زیبای بازار، ماشین آشپزخانه بوش مدل MUM48R1 است که از جمله ویژگی‌های آن می‌توان به مواردی همچون وزن ۴.۷ کیلوگرمی، وجود دیسک‌های رنده با قابلیت ریز کردن به شکل‌های مختلف برای چرخ کردن انواع گوشت و مخلوط و خرد کردن مواد مختلف اشاره کرد.

توان این کالا ۶۰۰ وات است و با وجود سیستم‌های محافظ مختلف در برابر هر نوع خطری دارای محافظی مخصوص به منظور جلوگیری از پرت شدن مواد به بیرون است. به طور کلی محور موتور این ماشین قابلیت حرکت چندگانه برای مخلوط و خرد کردن هرچیزی را دارد و پایه‌های ضدلغزش آن از حرکت اتومات دستگاه بر روی پیشخوان جلوگیری می‌کند.

ماشین آشپزخانه بوش مدل MUM48R1

ماشین آشپزخانه بوش مدل MUM58020

تنوع سرعت و قابلیت تنظیم آن‌ها از بارزترین ویژگی‌های ماشین آشپزخانه بوش مدل MUM58020 است که در کنار آن از موتوری قدرتمند (۱۰۰۰ وات) برای تامین انرژی لازم به منظور انجام تسک‌های مختلف از جمله چرخ کردن گوشت، مخلوط کردن مواد، آبگیری از میوه‌ها و خمیرزنی برخوردار است.

وجود پایه‌های ضدلغزش، ظرف هم‌زنی از جنس استیل ضدزنگ (۳.۹ لیتر)، ۷ حالت تنظیم سرعت و ۳ دیسک رنده‌ی موادغذایی از دیگر مشخصه‌های ماشین آشپزخانه بوش مدل MUM58020 است که جزو مدل‌های خوش‌قیمت بازار هم به شمار می‌رود.

ماشین آشپزخانه بوش مدل MUM58020

ماشین آشپزخانه بوش مدل MUMS2EW30

ماشین آشپزخانه بوش مدل MUMS2EW30 گزینه‌ای باکیفیت است که با قابلیت حرکت‌های چندگانه‌ای که دارد می‌تواند هر نوع گوشتی را چرخ کند و در کنار آن مواد مختلف را مخلوط و خرد کند. توان این مدل ماشین آشپزخانه ۷۰۰ وات است و ظرفیت مخلوط‌کن آن به ۱.۲۵ لیتر می‌رسد. امکان شست‌وشوی لوازم جانبی در ماشین ظرفشویی همراه با اقلامی همچون سری هم‌زن، سری خمیرزنی، سری خامه‌زنی، و سه عدد دیسک رنده از دیگر ویژگی‌های این کالا است که با قیمت معقولی هم به بازار عرضه شده است.

ماشین آشپزخانه بوش مدل MUMS2EW30

جمع‌بندی

همان‌طور که در این نوشتار از سری راهنماهای خرید مطالعه کردید، ماشین آشپزخانه کالایی است که تمام نیازهای مورد نیاز شما را برای تهیه‌ی انواع غذا، دسر، سالاد و آبمیوه در حجمی بالا رفع می‌کند و با توجه به برند آن این امکان وجود دارد که از این کالا به عنوان چرخ گوشت، همزن برقی، مخلوط کن، خمیرزن یا حتی غذاساز استفاده کنید. البته با توجه به همین کاربردی بودن هم شرکت‌های زیادی به ساخت و عرضه‌ی انواع ماشین آشپزخانه روی آورده‌اند که آگاهی از یکسری نکات کلیدی‌ای که در این مقاله ذکر شد، می‌تواند به انتخاب و خرید بهتر شما کمک کند.

منبع: CA

کندوکاو بیشتر

بهترین برند ماشین آشپزخانه چیست؟

از جمله بادوام‌ترین گزینه‌های ماشین آشپزخانه در بازار ایران می‌توان به برندهایی همچون کنوود (Kenwood)، بوش، سنکور (Sankor)، براون (Braun)، فلیپس (Philips)، فلر (Feller) و تامسون (Thomson) اشاره کرد.

رنج قیمتی یک ماشین آشپزخانه‌ی میان‌رده برای کارهایی نیمه حرفه‌ای و معمولی چقدر است؟

شما می‌توانید گزینه‌های میان‌رده‌ی این ماشین را در رنج قیمتی ۶ الی ۱۵ میلیون تومان (زمستان ۱۴۰۱) در بازار پیدا کنید.

یک ماشین آشپزخانه‌ی باکیفیت قابلیت انجام چه کارهایی را دارد؟

ماشین آشپزخانه وسیله‌ای پرکاربرد است که به تنهایی می تواند جای ابزارهای زیادی را در آشپزخانه بگیرد! از جمله قابلیت‌های این سیستم‌های چندکاره می‌توان به مواردی همچون چرخ کردن انواع گوشت، هم زدن و مخلوط کردن مواد غذایی، امکان آبمیوه‌گیری و آسیاب، خمیرزنی و غذاسازی در سریع‌ترین زمان ممکن اشاره کرد.


منبع