7 نکته برتر برای سلامت و تندرستی

از آنجایی که من عاشق موسیقی هستم، به طور مداوم در هر زمینه ای از زندگی، هارمونی را با موسیقی مرتبط می کنم. چهار (4) نوع صدای اصلی در یک گروه کر معمولی وجود دارد – سوپرانو، آلتو، تنور، و باس – و همه آنها برای دادن کیفیت و هارمونی کامل صدای کر ضروری هستند.

همه ما ذهن، بدن و روح داریم. بنابراین، جای تعجب نیست که ما باید از هر سه (3) بخش خود – ذهن، بدن و روح – مراقبت کنیم تا به سلامت و تندرستی کامل برسیم. روی یک قسمت به ضرر قسمت دیگر تمرکز نکنید، زیرا همه برای ایجاد تعادل بین افراد مورد نیاز هستند.

در این مقاله، من هفت (7) نکته ساده، کاربردی و موثر را به شما ارائه می‌دهم که می‌توانید بلافاصله از آنها برای بهبود و حفظ سلامت و تندرستی خود استفاده کنید. نکته 1 بر سلامت روان شما تمرکز دارد. نکات 2، 3 و 4 بر سلامت جسمانی شما تمرکز دارند. نکات 5 و 6 بر سلامت عاطفی شما تمرکز دارند. نکته پایانی، نکته 7، بر یک حوزه اغلب نادیده گرفته شده، یعنی سلامت روان شما تمرکز دارد.

1. هر روز 30 دقیقه را به دعا، تفکر و شکرگزاری به خدا اختصاص دهید.

هر روز 1440 دقیقه برای زندگی کردن به شما نعمت داده می شود. سی (30) دقیقه تنها 2 درصد از کل روز شما را تشکیل می دهد. خداوند، حیات بخش، لیاقت بخشی از روز شما را دارد. با عبادات روزانه، کتابهای معنوی و/یا مذهبی (انجیل مقدس، قرآن، تورات، تریپیتاکا، باگاواد-گیتا، تائو-ته چینگ، کتاب های ال. رون هابارد یا سایر متون مقدس) بخوانید و تأمل کنید. این امر باعث افزایش دانش شما نسبت به دینتان، تقویت روحیه شما، بهبود رابطه شخصی شما با خدا، بهبود رابطه شما با اطرافیانتان، کمک به شما در زندگی روزمره و آرامش درونی شما می شود.

2. خود را از نظر بدنی آماده نگه دارید.

کلید دستیابی به آمادگی جسمانی این است که مراقب تمریناتی باشید که عضلات مرکزی بدن را تقویت می کنند. ماهیچه های اصلی شما همه این ماهیچه های مختلف در قفسه سینه، شکم، قسمت بالایی پشت، کمر و پهلوها هستند. یک تنه قوی چندین مزیت دارد: شکم صاف، کمر قوی، وضعیت بدنی خوب، استرس کمتر بر ستون فقرات، انتقال موثر قدرت به دست‌ها و پاها برای بلند کردن، حرکت یا حمل اشیاء، هوشیاری ذهنی بیشتر، انعطاف‌پذیری بیشتر و قلب خوب. .

3. غذای مقوی و سالم بخورید.

یک افسانه رایج وجود دارد که غذاهای مغذی و سالم خوش طعم نیستند. همانطور که قبلاً اشاره کردم، این یک افسانه است و بهترین راه برای اطمینان از اینکه غذای دریافتی شما سالم، مغذی است و تمام ویتامین‌ها و مواد مغذی مورد نیاز بدنتان را دریافت می‌کنید، از طریق:

(الف) هر روز 5 گروه غذایی اصلی را بخورید – غلات، سبزیجات، میوه ها، شیر، گوشت و لوبیا.

(ب) خوردن “رژیم رنگین کمانی”، یعنی رژیمی که حاوی همان تعداد، اگر نگوییم همه، رنگ های رنگین کمان – قرمز، نارنجی، زرد، سبز، آبی، نیلی و بنفش باشد. هر رنگ غذایی مجموعه متفاوتی از ویتامین ها و ریز مغذی ها را فراهم می کند. به عنوان مثال، غذاهای سبز رنگ مانند اسفناج منابع خوبی از ویتامین A، اسید فولیک، ویتامین C، منیزیم و آهن هستند. مصرف منظم اسفناج با کم خونی مقابله کرده و بینایی را بهبود می بخشد.

ج) استفاده از یک مولتی ویتامین خوب برای جبران هر گونه کمبود تغذیه ای.

(د) هر روز هشت (8) لیوان آب بنوشید. یک (1) لیوان را در فواصل زمانی مختلف در طول روز بنوشید تا به بدن خود کمک کنید مواد زائد و سموم را به طور موثر دفع کند.

4 به خوبی از پوست خود مراقبت کنید.

پوست شما چهار (4) عملکرد اصلی را به شرح زیر انجام می دهد:

I. محافظت در برابر تأثیرات خارجی.

ii نوعی حسگر با پایانه های عصبی که باعث می شود به درد، گرما، سرما، لمس، فشار، لرزش و آسیب بافتی واکنش مناسب نشان دهید.

III. یک تنظیم کننده حرارت که خون را به سطح پوست پمپاژ می کند یا جریان خون را بر این اساس کاهش می دهد.

IV بزرگترین دفع کننده زباله شما (سطحی) از طریق تعریق یا عرق کردن.

علاوه بر این، با افزایش سن، پوست شما به طور طبیعی خشک‌تر، انعطاف‌پذیرتر و چروکیده‌تر می‌شود. با این حال، می‌توانید این روند پیری را به میزان قابل توجهی کاهش دهید و با مرطوب نگه داشتن پوست و هیدراته نگه داشتن پوست خود از طریق روتین مراقبت از پوست ساده زیر، به روند حذف آن کمک کنید.

روال مراقبت از پوست

نوشیدن مقدار زیادی آب؛ روزی 8 لیوان میوه های زرد و نارنجی که ویتامین A دارند بخورید. یک مکمل ویتامین E خوب مصرف کنید. خیار بخورید، که گوگرد را فراهم می کند – یک عنصر کمیاب لازم برای پوست سالم! همچنین بلافاصله پس از حمام کردن روی پوست خود از مرطوب کننده های مبتنی بر آب یا روغن زیتون استفاده کنید تا به حفظ رطوبت در پوست شما کمک کند.

5. حداقل یک بار در هفته یک “وقفه” 30 دقیقه ای داشته باشید.

من می دانم که گفتن این کار آسان تر از انجام به نظر می رسد، به خصوص اگر بچه دارید یا از والدین بزرگتر یا بستگان مراقبت می کنید. پس بیایید از زاویه دیگری به آن نگاه کنیم. اگر یکدفعه خیلی مریض می شدی یا می مردی، خدای ناکرده از بچه ها و اقوام به نحوی مراقبت می شد. شاید به خوبی شما نباشد، بله، اما آنها موفق خواهند شد. خوب، برای اطمینان از اینکه به اندازه کافی در اطراف هستید تا بهترین مراقبت مداوم را داشته باشید، می توانید این کار را به تنهایی با استراحت انجام دهید!!! مکان خود را برای استراحت پیدا کنید: در حالی که در آی پاد خود به طبیعت یا موسیقی گوش می دهید در ساحل یا پارک قدم بزنید. روی تخت خود استراحت کنید و به موسیقی گوش دهید. با یک فنجان چای یا شکلات روی صندلی راحتی دلخواهتان راحت شوید و یک کتاب خوب بخوانید. روی یک نیمکت پارک بنشینید و مردم را تماشا کنید… یا هر چیزی که شما را آرام می کند. این کار ذهن شما را پاک می کند و انرژی جدیدی برای راه رفتن دوباره به شما می دهد.

6 رضایت را تمرین کنید

در فراز و نشیب های طبیعی زندگی و زندگی، پستی و بلندی ها، فصل های فراوانی و فصل های کمبود وجود دارد. خوشبختی از فراوانی، تعداد یا نوع مادیات ما ناشی نمی شود. به همین دلیل است که گاهی نمونه هایی از میلیونرهایی را می بینیم که معتاد به مواد مخدر یا الکل هستند. علاوه بر این، “قانون کاهش بازده” وجود دارد. این اساساً می گوید که هر چه ما در یک نقطه خاص از چیزی بیشتر دریافت کنیم، احتمال اینکه مقادیر اضافی آن چیز میزان شادی ما را افزایش دهد کمتر می شود. مثل داشتن یک (1) لامبورگینی است – من در اوج هیجان هستم، سالتوهای تابستانی نمی توانند خوشحالی من را بیان کنند، می توانم هرکسی را که ملاقات کنم در آغوش بگیرم. اگر من دو (2) لامبورگینی دیگر داشته باشم، خوب است. منظورم این است که من واقعاً به اندازه بار اول سرخوش نیستم و قطعاً چند نفر می توانم همزمان رانندگی کنم؟

قناعت، توانایی شاد بودن در دوران عقیم و مجلل زندگیمان است و به شرایط ما بستگی ندارد. ما باید این روحیه قناعت را توسعه دهیم تا به سلامت، شادی و رفاه عمومی خود کمک کنیم. این بدان معنا نیست که ما نباید برای بهتر شدن تلاش کنیم، بلکه به این معنی است که همانطور که ضرب المثل قدیمی هند غربی می گوید: “نباید کلاه خود را در جایی آویزان کنیم که دستمان نمی تواند” تا با جونزها همگام شویم.

7 به طور جدی مراقب سلامت عقل خود باشید.

استرس و افسردگی دو (2) از بزرگترین دزدان سلامت روانی و عاطفی در جهان هستند. آنها نه تنها در سراسر جهان رایج هستند، بلکه منجر به مشکلات سلامت روانی جدی تری مانند زوال عقل، آلزایمر، خودکشی و جنون می شوند.

در واقع، “سازمان بهداشت جهانی تخمین می زند که بیش از 450 میلیون نفر” [worldwide] از اختلالات روانی رنج می برند و گزارش جدید مجمع جهانی اقتصاد هزینه جهانی سالانه بیماری های روانی و عصبی را 2.5 تریلیون دلار نشان می دهد. این سه برابر هزینه اقتصادی بیماری قلبی است.مشکلات جهانی بهداشت روان به طرز تاسف باری نادیده گرفته می شوند.، ایستگاه رادیویی عمومی بین المللی.”

بنابراین استرس و افسردگی باید بلافاصله درمان و متوقف شوند تا از مشکلات سلامتی جدی‌تر جلوگیری شود. افسردگی یک مرحله طبیعی است که همه ما در زندگی خود عمدتاً به دلیل از دست دادن عزیزان، مشکلات شغلی، از دست دادن شغل یا مشکلات مالی / مالی تجربه می کنیم. با این حال، کلید اطمینان از اینکه استرس و افسردگی از کنترل خارج نمی‌شوند، شرکت در فعالیت‌هایی است که ذهن شما را از مشکلی که باعث استرس یا افسردگی می‌شود دور می‌کند و با وجود مشکل موجود، فضای ذهنی بهتری را برای شما به ارمغان می‌آورد. شما می توانید با استفاده از برخی از این تکنیک های ساده در زندگی روزمره خود، سلامت مغز خود را بهبود بخشیده و حفظ کنید.

راه حل های ساده سلامت روان

بازی های رومیزی، پازل ها و آزمون ها

بازی های رومیزی و حل پازل و آزمون ها با بهبود حافظه، تمرکز، مهارت های حل مسئله و جلوگیری از زوال شناختی، به مغز شما آموزش ذهنی می دهد.

موسیقی گوش دادن

اگرچه موسیقی به ظاهر ساده است، اما ذهن و روح را آرام می کند، به بدن کمک می کند تا آرام شود، استرس و تنش روحی و روانی را از بین می برد، حواس را تحریک می کند و به بدن انرژی می دهد.

نوشتن

بسیاری از انجمن های نویسندگی آنلاین عالی مانند EzineArticles و Squidoo وجود دارند که تقریباً در هر موضوعی که به آن علاقه دارید مقاله می پذیرند. مجدداً، شما مغز خود را آموزش خواهید داد زیرا برای نوشتن یک مقاله عالی باید تحقیقاتی را انجام دهید تا دانش خود را در این زمینه تکمیل کنید.

سرگرمی و ورزش

در فعالیت‌های گروهی، باشگاه‌های اجتماعی یا ورزش‌هایی که مورد علاقه شما هستند (تنیس، اسب‌سواری، فوتبال، فوتبال، کریکت، کاراته، خیاطی، یوگا، تای چی، بسکتبال، والیبال، شنا، آواز، رقص و غیره) شرکت کنید. هر چیزی که به طور طبیعی به آن تمایل دارید و در این فرآیند شما را خوشحال می کند. اگر نمی توانید ورزش یا سرگرمی مورد علاقه خود را پیدا کنید، بزرگترین لیست سرگرمی های جهان را بررسی کنید (به لینک زیر مراجعه کنید). مطمئناً چیزی را پیدا خواهید کرد که مناسب شما باشد و از آن لذت ببرید.

رژیم لاغری سریع