7 روش پیاده روی بهتر از رفتن به باشگاه

ورزشگاه ها قطعا جایگاه خود را دارند. بیایید با آن روبرو شویم، بدون باشگاه های تندرستی و تناسب اندام، بسیاری از مردم هرگز ورزش نمی کردند. افراد خاصی وجود دارند و شما ممکن است یکی از آن افرادی باشید که فقط به محیطی مانند باشگاه پر از افراد، ماشین آلات و وزنه نیاز دارند تا انگیزه ورزش را در آنها ایجاد کند. فضای ورزشگاه کمک زیادی به برخی افراد می کند تا خوش اندام شوند. چه دیدن افرادی که از ما در وضعیت بهتری هستند، یا شاید درست برعکس، کسانی که وضعیت بدتری دارند و حال ما را بهتر می کنند. به هر دلیلی، باشگاه‌های سلامت برای کمک به هزاران و شاید میلیون‌ها نفر برای ورزش کردن و دستیابی به سطوح بهتری از تناسب اندام کارهای زیادی انجام می‌دهند.

تردمیل، پله‌نورد، کلاس‌های اسپینینگ، کلاس‌های ایروبیک، ته بو، کیک بوکسینگ، یوگا، پیلاتس، این فهرست ادامه دارد. هر یک از این تمرینات و کلاس های هوازی برای افراد مختلف جذاب خواهد بود و اگر با شدت و تعهد انجام شود، نتیجه خواهد داد. تمام فعالیت های فوق بیشتر در یک ساختمان، معمولاً یک باشگاه سلامتی یا تناسب اندام انجام می شود. با این حال، می‌خواهم به یکی از فعالیت‌هایی اشاره کنم که معتقدم می‌تواند سالم‌تر و از نظر جسمی محرک‌تر از هر یک از این فعالیت‌های دیگر باشد: پیاده‌روی.

یکی از بهترین فعالیت های هوازی همه جانبه که هر کسی می تواند انجام دهد پیاده روی است. بهترین بخش این است که اگر این کار را انجام دهید، همانطور که در ورزشگاه طبیعت، در فضای باز انجام می شود، هیچ هزینه ای دریافت نمی کنید! بله، ضربه زدن به باشگاه و رکاب زدن، پا گذاشتن روی تردمیل، یا زور زدن بر روی پله پله قطعاً چربی های ناخواسته بدن را می سوزاند و به خوبی بدن شما می شود. اما به نظر من یک باشگاه ورزشی نمی تواند با طبیعت همگام شود. در اینجا هفت مزیت پیاده روی نسبت به فعالیت های هوازی داخل سالن آورده شده است:

1. تنفس هوای صاف و تازه سالم تر از هوای معطر و عرق کرده باشگاه است. طعمش هم بهتره!

2. پیاده روی هر حس فیزیکی را تحریک و تیز می کند.

3- عملکرد مغز را افزایش می دهد.

4. سالن های ورزشی شلوغ هستند. شما واقعا نمی توانید با افکار خود در یک باشگاه پر از جمعیت تنها باشید.

5-هزینه کمتر وقتی یک جفت چکمه یا کفش کوهنوردی خوب خریدید، دیگر هزینه‌ای ندارید.

6. لازم نیست برای پیاده روی مانند ماشین ها یا وزنه ها در باشگاه بدنسازی منتظر یک مسیر باشید.

7. فضای باز متنوع تر است. ورزشگاه ها همه تقریباً یکسان هستند.

در سال 2004، نتایج یک مطالعه جالب در مورد چگونگی تأثیر پیاده روی بر چربی و قند خون منتشر شد. محققان اتریشی یافته های خود را پس از مقایسه عمیق دو گروه از افرادی که برای مطالعه اثرات پیاده روی انتخاب شده اند، اعلام کردند. این اتفاق در کوه های آلپ در یک کوه پیست اسکی رخ داد. یک گروه به مدت دو ماه در سربالایی پیاده روی کردند، در حالی که گروه دوم با تله کابین به ارتفاعات بالاتر منتقل شدند و سپس در سراشیبی پیاده روی کردند. پس از این دو ماه، گروه‌ها برنامه‌های خود را تغییر دادند و آزمایش را تکرار کردند.

نتایج نشان داد که پیاده روی فواید بسیار خوبی برای سلامتی، هم در سربالایی و هم در سراشیبی دارد. هر دو جهت مهاجرت باعث کاهش سطح کلسترول LDL، معروف به کلسترول “بد” شد. سطح تری گلیسیرید فقط با پیاده روی در تپه کاهش می یابد، در حالی که پیاده روی در پایین تپه تقریباً دو برابر در از بین بردن قند خون و بهبود تحمل گلوکز مؤثر بود.

این اطلاعات بسیار شگفت انگیزی است. من همیشه می دانستم که پیاده روی برای بدن مفید است، اما این مطالعه خاص آن را تجزیه می کند و اطلاعاتی را که نمی دانستم به اشتراک می گذارد. محققان موسسه تحقیقات عروقی و درمان وورارلبرگ این مطالعه فشرده را انجام دادند. تا به حال، مزایای پیاده روی فقط قابل تئوری بود و هیچ اطلاعات علمی واقعی وجود نداشت. پیاده روی در واقع برای افزایش تناسب اندام و حفظ سلامت ما عالی است!

رژیم لاغری سریع