یوگا کودکان برای آسم

گاهی اوقات، می خوانید که یوگا به همه چیز کمک می کند. آیا همه این “گفتگوهای خوب یوگا” یک دسته تبلیغاتی برای کلاس های بازار است؟ حقیقت این است: تکنیک‌های تنفس یوگی و برخی وضعیت‌ها (آساناها) که قفسه سینه را باز می‌کنند، کمک بزرگی به کسی است که نمی‌تواند نفس بکشد. درباره تبلیغات تبلیغاتی: شاید کسی قول درمان بدهد، اما من نمی توانم قول بدهم زیرا حتی یک نسخه پزشکی برای همه کار نمی کند.

واقعیت این است: مردم همچنان از تنفس صحیح و تمرین وضعیت یوگا تا آخرین روز خود امتناع می‌کنند. پزشکی و یوگا هم نمی تواند کمک کند. در برخی شهرها، اولین کسب و کار پر رونق، کلینیک ترک اعتیاد است و به دنبال آن مشروب فروشی محلی، مرکز فروش بلیت خراش، و دکه سیگار قرار دارد. در یوگا هیچ وعده دروغ یا حیله کوتاه مدت وجود ندارد. اگر همه یوگا تمرین می کردند، سیاره زمین مکانی بسیار سالم، آرام و امن برای زندگی می شد. علاوه بر این، شرط می بندم که شما شاهد استفاده گسترده از انرژی سازگار با محیط زیست (خورشید، باد، آب و غیره) خواهید بود.

با این سخن گفتن، بیایید به یوگای کودکان برای آسم فکر کنیم. یک واقعیت ناگوار زندگی این است که آسم یک بیماری مزمن تنفسی است که بسیاری از کودکان و بزرگسالان را در جهان تحت تاثیر قرار می دهد و باعث حملات هشدار دهنده و مشکل در تنفس می شود. این می تواند بسیاری از کودکان را در حین فعالیت بدنی عقب نگه دارد، و این می تواند باعث شود که آنها در بین همسالان خود احساس غریبی کنند. خوشبختانه، تمرین منظم یوگا برای کاهش تأثیر آسم بر زندگی جوانان شناخته شده است.

یکی از دلایل اصلی موثر بودن یوگا در کنترل آسم این است که تکنیک تنفس صحیح را آموزش می دهد. آموزش تمرینات تنفسی برای تقویت ریه ها و مجاری تنفسی به کودکان بسیار مهم است. به سادگی دراز کشیدن در وضعیت جسد و مشاهده تکنیک تنفسی خود و تلاش برای بهبود آن می تواند معجزه کند. تمرین‌های تنفسی که بر بازدم‌های طولانی تمرکز می‌کنند و ریه‌ها را کاملاً تخلیه می‌کنند نیز مفید هستند.

یوگا همچنین به دلیل فواید ضد استرسی که دارد برای کودکان مبتلا به آسم عالی است. استرس اغلب می‌تواند باعث بروز حملات آسم هشداردهنده و گاهی تهدیدکننده زندگی شود، و یوگا می‌تواند با افزایش آرامش ذهن کمک کند. می‌تواند به کودکان تکنیک‌های آرام‌سازی را بیاموزد تا سر خود را خنک نگه دارند و در موقعیت‌های استرس‌زا کمتر مستعد حملات شوند.

چندین حالت یوگا وجود دارد که مخصوصاً برای مبتلایان به آسم مفید است و باید در طول جلسات تمرکز اصلی باشد. ژست هایی را انجام دهید که با نفس حرکت جفت می کنند. بنابراین کودک می تواند یاد بگیرد که از ریه های خود بهتر استفاده کند. یک حرکت ساده که این را می آموزد فقط نشستن یا ایستادن و بالا بردن بازوها بر روی یک دم و پایین آوردن آهسته آنها در حین بازدم است. بازکن های سینه نیز با بهبود ظرفیت ریه به کودکان فضای بیشتری برای تنفس می دهد. ژست هایی مانند ژست کبرا، شتر، ماهی، هرم یا کمان را امتحان کنید. مطمئن شوید که افراد مبتدی را با حوله های چرخ شده در زیر پاها یا پاها قرار دهید تا کشش راحت تر شود. سری تاب های نشسته نیز عالی هستند. آنها وضعیت بدن را بهبود می بخشند که باعث تنفس بهتر می شود.

درست است که آسم یک بیماری مزمن است که باید به دقت تحت نظر باشد، اما این بدان معنا نیست که باید کودک را کاملاً عقب نگه دارد. تمرین یوگا می‌تواند به‌طور باورنکردنی برای ایجاد روحیه تازه‌ای در زندگی و دیدگاه مثبت‌تر در مورد وضعیت کودکان مفید باشد.

© کپی رایت 2011 – مرکز سلامتی هاله – بخش انتشارات

رژیم لاغری سریع