یوگا برای سلامت سیستم تنفسی شما

سیستم تنفسی از ریه ها، بینی، برونش ها، حلق، حنجره و نای تشکیل شده است. سیستم تنفسی یکی از مهم ترین سیستم های بدن انسان است. بدون اینها، بدن قادر به دریافت مقدار مورد نیاز اکسیژن و همچنین حذف دی اکسید کربن مضر نخواهد بود. اکنون این سیستم تنفسی مستعد ابتلا به بسیاری از بیماری ها مانند برونشیت، آسم، آلرژی و سرماخوردگی است.

اما اگر عادت به انجام منظم یوگا داشته باشید، سیستم تنفسی شما در وضعیت خوبی قرار می گیرد و می توانید از بروز این بیماری ها جلوگیری کنید. در واقع نشان داده شده است افرادی که به طور منظم یوگا انجام می دهند از بیماری های تنفسی رنج نمی برند. در زیر برخی از مهم ترین نقش های یوگا در دور نگه داشتن بیماری های تنفسی از فرد آورده شده است:

  • اگر آلرژی تنفسی دارید، یوگا بهترین دارو برای آن است. ژست‌ها و آساناهای مختلف که در طول جلسه یوگا انجام می‌شوند به جلوگیری از مشکلاتی مانند گرفتگی بینی، خارش گلو، سرفه و ورم ملتحمه کمک می‌کنند.
  • یوگا همچنین برای کسانی که از برونشیت و آسم رنج می برند بسیار مفید است. این دو خطرناک‌ترین بیماری مزمن ریوی هستند که باعث مرگ انسان می‌شوند و اگر می‌خواهید طولانی و قوی زندگی کنید، باید یوگا انجام دهید تا این بیماری‌های مضر را از خود دور کنید. برخی از آساناهای یوگا مخصوص کسانی است که از چنین بیماری هایی رنج می برند.
  • یکی از شایع ترین بیماری هایی که افراد با آن مواجه هستند سرماخوردگی یا سرفه است. این به دلیل هجوم ویروس هایی است که سیستم ایمنی بدن را حساس می کنند. در چنین مواردی، هیچ گزینه دیگری جز مصرف دارو وجود ندارد. با این حال، مصرف دارو همیشه خوب نیست. پس بهتر است به طور طبیعی از شر سرفه و سرماخوردگی خلاص شوید و بهترین راه برای این کار یوگا است. همچنین به جلوگیری از تب خفیف، سردرد و گلودرد کمک می کند. گفته می شود که برخی از آساناها سیستم ایمنی بدن را تقویت می کنند و در نتیجه دیواری ایجاد می کنند که بدن را در برابر چنین بیماری های مضر محافظت می کند. یوگا همچنین به حفظ یک سبک زندگی سالم کمک می کند و همیشه خوب است که یوگا را در اوایل صبح که هوا تازه است انجام دهید.
رژیم لاغری سریع