یائسگی و کاهش وزن را از نظر پزشکی درک کنید


نویسنده: دکتر شلی مسر ، مدیر پزشکی – کاهش وزن Red Mountain®

یائسگی: این کلمه به تنهایی در قلب بسیاری از زنان ترسناک است. من اغلب بیمارانی را می بینم که نگران دیوانه شدن ، فراموشی و عصبانی شدن هستند ، همیشه عرق می کنند و دیگر به فعالیت های اتاق خواب علاقه ای ندارند. با این حال ، نیازی به این نیست. می توان این دوره را با لطف و اطمینان سپری کرد.

اولین قدم درک یائسگی از نظر پزشکی است.

میانگین سن یائسگی 52 سال است ، اما ممکن است برای برخی زودتر و برای برخی دیگر دیرتر رخ دهد. علائم آن شامل گرگرفتگی ، نوسانات خلقی ، فراموشی ، مشکل در تمرکز ، اختلالات خواب ، خشکی واژن ، کاهش میل جنسی ، بی اختیاری ادرار و افزایش عفونت های واژن و مثانه است.

با این حال ، نگران کننده ترین علامت برای بسیاری ، افزایش وزن است.

علم پشت یائسگی:

با ورود زنان به دوران یائسگی ، عملکرد تخمدان شروع به کاهش می کند. تخمدانها ماده ای به نام اینهبین را کمتر تولید می کنند که به طور معمول ترشح هورمونی به نام FSH را در مغز مهار می کند. از آنجا که این فرایند مهار نمی شود ، سطح FSH افزایش می یابد ، که تخمدان ها را برای تولید استروژن بیشتر تحریک می کند. با گذشت زمان ، این فرآیند فولیکول های تخمدان را می سوزاند و درنهایت باعث کاهش تولید استروژن می شود. با تخمدان کمتر فعال ، سایر هورمونهای تخمدان ، پروژسترون و تستوسترون نیز کاهش می یابد.

هنگامی که سطح استروژن کاهش می یابد ، غدد فوق کلیوی با افزایش کورتیزول واکنش نشان می دهند که باعث افزایش رسوب چربی به ویژه در اطراف شکم می شود. هنگامی که استروژن در گردش خون کاهش می یابد ، چربی سوزی نیز کاهش می یابد که باعث می شود چربی سرسخت شکم از بین برود.

مشکل این سطوح پایین هورمون چیست؟

تغییر در سطح هورمون ها نه تنها به علائم یائسگی کمک می کند ، بلکه در توضیح تأثیرات آن بر وزن در این مرحله از زندگی بسیار مهم است.

غده آدرنال پیر و خسته منجر به کاهش استروژن و تستوسترون می شود و همچنین احساس خستگی می کند. در نتیجه ، ما اغلب با گذراندن این روند کم تحرک تر می شویم. علاوه بر این ، تستوسترون برای تحریک و حفظ توده عضلانی که یک بافت بسیار متابولیکی فعال است ، مورد نیاز است.

کاهش سطح استروژن و تستوسترون در حال حاضر باعث تغییر در ترکیب بدن ما به سمت چربی بیشتر و ماهیچه کمتر می شود.

یکی دیگر از پیامدهای کاهش استروژن و تستوسترون ، افزایش مقاومت به انسولین است. هنگامی که بدن ما در برابر انسولین مقاوم یا کمتر واکنش پذیر است ، بدن ما گلوکز مصرفی ما را گرفته و آن را به صورت چربی ذخیره می کند.

برخی از زنان با علائم قابل تحمل یائسگی را پشت سر می گذارند و چارچوب نازک خود را حفظ می کنند. چطور ممکنه؟

ایده خوب این است که با وزن طبیعی وارد دوران یائسگی شوید و رژیم ورزشی خود را حفظ کنید ، زیرا مطالعات نشان می دهد که زنان لاغر و فعال علائم کمتری از یائسگی دارند. آنها همچنین راحت تر وزن خود را حفظ می کنند. بنابراین ، اگر به زمان یائسگی نزدیک نشده اید ، اکنون زمان بسیار خوبی است تا مطمئن شوید که سبک زندگی سالمی دارید و بدن خود را به وزن مطلوب و سالم می رسانید.

برای کسانی که این مراحل را طی می کنند یا آن را به پایان رسانده اند و افزایش وزن اضافی را تجربه کرده اند ، لطفا امید خود را از دست ندهید. با رعایت مراحل زیر می توانید محیط هورمونی خود را به نفع کاهش و حفظ وزن بهبود بخشید:

1. برنامه کاهش وزن پزشکی را شروع کنید جایی که تأمین کنندگان می توانند بر اساس نیازهای شخصی شما با شما همکاری کنند. RM3® یک برنامه عالی برای کمک به زنان در این مرحله گذار است که به سرعت و به طور موثر وزن خود را کاهش دهند.

2 به دلیل افزایش مقاومت به انسولین ، کاهش مصرف کربوهیدرات زیرا قندها و نشاسته ها به حداقل رساندن تجمع چربی کمک می کنند. بسیاری از ما متوجه شده ایم که چگونه این کوکی بسیار سریعتر از 20 سالگی روی ران ما ظاهر می شود. کربوهیدراتهای اضافی را با پروتئین بدون چربی و مقدار زیادی سبزیجات تازه جایگزین کنید.

3. ورزش کنید! مطمئن شوید که برنامه ورزشی شما شامل تمرینات قدرتی و کاردیو برای افزایش حجم عضلات است.

4. از مکمل استفاده کنید RM مقاومت کنیدبه این محصول به مبارزه با مقاومت انسولین در بدن کمک می کند تا میزان گلوکز تبدیل شده به ذخیره چربی را کاهش دهد. مزایای کنترل میل به قند ، افزایش انرژی و کاهش استرس و اضطراب را افزایش داده است.

5- هورمون درمانی را در نظر بگیرید. ما هورمون های زیستی را توصیه می کنیم تا سطح شما را بازیابی کند. مطالعات نشان می دهد که در زنان تحت هورمون درمانی هیچ افزایش وزنی به جز افزایش وزن آب و افزایش بافت سینه هنگامی که سطوح بیش از حد بالا است ، نشان نمی دهد. هورمون ها همچنین می توانند به بهبود حساسیت به انسولین برای مقابله با اثر ذخیره چربی انسولین بیش از حد کمک کنند.

6 از مکمل رزوراترول MRI استفاده کنیدبه RM Resveratrol یک مکمل ضروری برای کسانی است که می خواهند با اثرات پیری مبارزه کنند. این یک آنتی اکسیدان قوی است که به مبارزه با رادیکال های آزاد در بدن کمک می کند و می تواند خطرات بیماری هایی مانند سرطان و بیماری های قلبی را کاهش دهد. علاوه بر این ، به تحریک متابولیسم و ​​کاهش التهاب در بدن کمک می کند. التهاب به عنوان یکی از عوامل افزایش وزن شناخته شده است.

7. DHEA را مصرف کنید. این مکمل موجود در دفاتر ما است. DHEA محصول غده آدرنال است که سپس به تستوسترون و استروژن تبدیل می شود.

همانطور که می بینید ، یائسگی را می توان با موفقیت پذیرفت. این زمان برای جشن گرفتن دستاوردهای زندگی و کسب سالها دانش است ، زیرا شما منتظر همه چیزهایی هستید که در آینده است.

دیدگاهتان را بنویسید