کودکان باید 9 ساعت در شب بخوابند


کودکان باید 9 ساعت در شب بخوابند

کودکان باید بین 9 تا 12 ساعت در شب به اندازه کافی بخوابند وگرنه از مضرات آن بهره مند خواهند شد.


محققان آمریکایی در یک مطالعه جدید نشان داده اند که خواب کمتر از 9 ساعت در شب با مشکلات شناختی و ذهنی و کاهش ماده خاکستری در برخی از نواحی مغز گودکان مرتبط است.


بر اساس مطالعه جدید محققان دانشکده پزشکی دانشگاه مریلند، کودکان 6 تا 12 ساله که کمتر از 9 ساعت در شب می خوابند، در مقایسه با کودکانی که 9 تا 12 ساعت توصیه شده در شب می خوابند، تفاوت های قابل توجهی دارند. آنها در نواحی خاصی از مغز قرار دارند که مسئول حافظه، هوش و سلامت هستند. این یکی از اولین مطالعاتی است که اثرات بالقوه دراز مدت محرومیت از خواب را بر رشد عصبی شناختی کودکان نشان می دهد.

این تفاوت علاوه بر مشکلات شناختی در حافظه، حل مسئله و تصمیم گیری، با مشکلات سلامت روانی از جمله افسردگی، اضطراب و رفتار تکانشی در کودکان کم خواب نیز مرتبط بود.

آکادمی پزشکی خواب آمریکا توصیه می کند که کودکان 6 تا 12 ساله 9 تا 12 ساعت خواب منظم در شبانه روز داشته باشند تا از سلامت مطلوب برخوردار شوند. تا به امروز، هیچ مطالعه ای اثرات طولانی مدت خواب ناکافی بر رشد عصبی شناختی نوجوانان را بررسی نکرده است.

برای این مطالعه، محققان داده های بیش از 8300 کودک 9 تا 10 ساله را که در مطالعه رشد مغز نوجوانان (ABCD) شرکت کرده بودند، جمع آوری کردند.

مطالعه ABCD که توسط مؤسسه ملی بهداشت (NIH) تامین می شود، بزرگترین مطالعه بلندمدت رشد و سلامت مغز کودکان در ایالات متحده است. محققان تصاویر MRI، سوابق پزشکی و نظرسنجی‌های تکمیل‌شده توسط شرکت‌کنندگان و والدین آنها را در هنگام ثبت‌نام و در یک ویزیت بعدی دو ساله بین سنین 11 تا 12 بررسی کردند.

ما دریافتیم که گروهی از کودکانی که خواب ناکافی داشتند، کمتر از 9 ساعت در شب، در مقایسه با گروهی از کودکانی که از خواب کافی بهره می بردند، ماده خاکستری کمتر یا حجم کمتری در مناطق خاصی از مغز داشتند که مسئول دقت هستند. گفت. ، حافظه و کنترل بازدارنده است. این تفاوت‌ها پس از دو سال ادامه یافت، یافته‌ای نگران‌کننده که حاکی از آسیب طولانی‌مدت برای کسانی است که به اندازه کافی نمی‌خوابند.

دانشمندان افزودند که ما سعی کردیم تا آنجا که ممکن است این دو گروه را با هم تطبیق دهیم تا اثرات طولانی مدت کم خوابی بر مغز نوجوانان را بهتر درک کنیم. مطالعات بیشتری برای تایید یافته‌های ما و بررسی اینکه آیا مداخلات می‌توانند عادات خواب را بهبود بخشند و نقایص عصبی را معکوس کنند، مورد نیاز است.

توصیه های محققان به والدین برای تشویق عادات خواب خوب در فرزندانشان شامل خواب کافی به عنوان اولویت خانواده، حفظ برنامه خواب منظم، تشویق به فعالیت بدنی در طول روز، محدود کردن زمان نمایشگر و خاموش کردن حالت تمام صفحه است. ، حداقل یک ساعت قبل از خواب.


منبع: سلامت نیوز


انتهای پست/