کشف خانه خلاق و نوآوری رسانه ای آنا / حمایت رسانه ای از صنایع خلاق ضروری است


کشف خانه خلاق و نوآوری رسانه ای آنا / حمایت رسانه ای از صنایع خلاق ضروری است

مراسم افتتاحیه خانه خلاق و نوآوری رسانه ای آنا امروز 31 تیرماه پیش از ظهر در خبرگزاری برگزار شد.


به گزارش ایلنا، مراسم افتتاحیه خانه خلاقیت و نوآوری رسانه ای آنا در این خبرگزاری امروز 31 تیرماه پیش از ظهر برگزار شد.


پرویز کرمی، دبیرکل توسعه فرهنگ مبتنی بر اقتصاد دانش بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق در این مراسم گفت: دانشگاه آزاد اسلامی به یک دانشگاه بازرگانی و نسل سوم و چهارم در جهان تبدیل شده است. یک سری جدید از فعالیت ها.” رویداد ملی امید (بزرگترین نمایشگاه علم و فناوری در تاریخ جمهوری اسلامی) نیز به همت دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و کل مجموعه این مرکز آموزشی برگزار شد. بر اساس آخرین بیانات رهبر معظم انقلاب وظیفه ما نشان دادن امکانات جامعه است و امیدواریم به لطف خداوند توانسته ایم این راه را با موفقیت طی کنیم.


وی گفت: امارات متحده عربی به یک کشور فضایی تبدیل شده و رسما وارد فضای علمی با پایگاه های مجهز شده است. اگر کشوری بخواهد در فضا کاری انجام دهد باید در سه حوزه سیستم زمینی، پرتاب کننده ها و ماهواره ها فعال باشد.


دبیر ستاد توسعه فرهنگ توسعه اقتصاد دانش بنیان و صنایع نرم و خلاق افزود: چرا به حادثه تلخ اخیر F14 در 60 سال پیش نگاه نمی کنیم و کشورمان توانسته است تا به امروز آن را حفظ و تعمیر کنید؟” اگر همین اتفاق برای F35 آمریکایی که ادعا می کند تکنولوژی پیشرو در جهان است نیز رخ داد. آیا پس باید برای خودتخریبی تلاش کنیم؟ کرمی گفت: وقتی مقام معظم رهبری از جهاد صحبت می کنند به این معناست که ما وظیفه داریم علم و فناوری خود را به جهانیان نشان دهیم، بنابراین علت ایجاد خانه خلاق و نوآوری خبرگزاری آنا گام مهمی در این راستا است. “


کرمی گفت: علاوه بر پایش، نظارت و سنجش فناوری ملی، باید این موضوع را نیز ارائه دهیم و اکنون با توجه به سلیقه عمومی باید از متن به سمت ویدیو حرکت کنیم، بنابراین حمایت از جوانان در حوزه استارتاپ، هوش مصنوعی و … ضروری است و خبرگزاری آنا برای ادامه این مسیر با حمایت ما نیازمند کلان دیتا و جوانان است.


مشاور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: از علی قجری، مدیرعامل خبرگزاری آنا و خانه خلاق و مبتکر آنها انتظار ایجاد اشتغال، ایجاد کسب و کارهای دانش بنیان و تسهیل گری داریم. به این ترتیب سرمایه گذاران، کمک های فکری، بازاریابی و استخدام اساتید مجرب را در دستور کار قرار خواهیم داد.


وی با اشاره به اینکه 50 درصد فارغ التحصیلان کشور در رشته های علوم انسانی و دانشگاه آزاد اسلامی هستند، گفت: نمی توانیم به آنها بگوییم درس نخوانید چون شغل نیست، باید به فکر اشتغال آنها باشیم. عضو علمی


دبیر کانون فرهنگی توسعه اقتصاد دانش بنیان و صنایع نرم و خلاق ادامه داد: موضوع ایجاد خانه های خلاق به قدری برای دولت مطرح است که یکی از مصوبات همیشگی هیئت وزیران در تمام استان هاست. سفرها.” چندین خانه خلاق نیز تصویب شده و در سفرها راه اندازی شده اند. 50 درصد اعتبار این خانه ها از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و 50 درصد باقی مانده از سوی سازمان برنامه و بودجه است. وی افزود: این خانه ها با هدف عدم تمرکز فناوری و نوآوری در مراکز استان ها و شهرهای بزرگ راه اندازی می شود. به عنوان مثال در مناطق کمتر رونق مانند سیستان و بلوچستان 6 خانه خلاق و همچنین یک کارخانه خلاق داریم.


کرمی با اشاره به اینکه این معاونت در این زمینه از سه بستر استفاده می کند، گفت: کارخانجات نوآوری، مراکز نوآوری در کشاورزی، پزشکی و … و همچنین خانه های خلاق فناوری نرم که شامل صنایع خلاق و این شرکت های خلاق هستند و مدیر عامل اجرایی هستند. به سه مدیر شعبه نامه نوشته و تاکید کرده است که بیشتر دیده می شوند. وی ادامه داد: امروزه صنایع و کسب و کارهای خلاق دنیا بیش از 700 میلیارد دلار گردش مالی دارند. البته این صنایع فقط مربوط به صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری نیست. این مجموعه همچنین شامل انیمیشن و رسانه های جدید است که نیاز به توجه ویژه دارد.


مشاور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به اینکه باید از شخصیت های ایرانی مانند رستم، رخش و سیمرغ در این انیمیشن استفاده شود، گفت: اگر برای ملکه این اتفاق نیفتد، گردش مالی اتفاق نمی افتد، همانطور که الان دلار است. 350 میلیون دلار در حالی که تنها 6 میلیون دلار به کاراکترهای ساخت ایران اختصاص دارد، بخشی که نیاز به رشد دارد و کمتر از سایر بخش ها نیست.


وی در پایان با تقدیر از علی قجری مدیرعامل خبرگزاری آنا در این راستا خاطرنشان کرد: این رسانه ها با کار روی این موضوع و رصد علم و فناوری، زمینه خوبی را برای جهاد در این حوزه فراهم کرده اند.


علی قجری مدیر اجرایی خبرگزاری آنا نیز در این مراسم گفت: این خبرگزاری از ابتدای سال 1401 با رویکردی جدید و با تمرکز ویژه بر علم، فناوری و نوآوری فعالیت خود را توسعه داده است.


وی گفت: اگر به تاریخ علم و فناوری در دهه 1980 نگاهی بیندازیم، می بینیم که شتاب دهنده ها امروزه از اهمیت بالایی برخوردار بوده و در گذشته مورد توجه ویژه قرار گرفته اند، دانشمندان نیز بی رحم نیستند.


قجری گفت: امروزه دستاوردها و محصولات بنگاه های خلاق و فناور بخش مهمی از نیازهای خرد و کلان جامعه از زنجیره تامین است و همه ما از محصولات و دستاوردهای بنگاه های دانش بنیان، فناوری و استارتاپی استفاده می کنیم. اما چرا وقتی از پتانسیل علمی و فناوری دولتی صحبت می کنیم، از اقتدار علمی ایران صحبت می کنیم یا وقتی می گوییم کشور ما به سمت مرزهای فناوری در حال حرکت است و در بسیاری از زمینه ها با کشورهای توسعه یافته در حال حرکت است، این اظهارات به بسیاری از مردم می رسد. برای مردم شگفت‌انگیز یا گاه غیرقابل باور است؟، شاخه رسانه‌ای شرکت‌های خلاق و گفتمان، رسالت خود را انتقال دستاوردهای علم ملی به متن عمومی و راه‌اندازی خانه خلاق رسانه‌ای و نوآوری آنا دانستند.


مدیر اجرایی خبرگزاری آنا گفت: این خبرگزاری به عنوان پیشرو اجتماعی و پشتیبان علم، فناوری و نوآوری ملی در راستای آگاه سازی مردم و جهان از پیشرفت های علمی و اینوتکس و عصر هوپس گام برداشته است. توانسته اند معاونت علمی و فناوری را ایفا کنند. خوب بازی کن. رویداد ملی عصر امید، بزرگترین رویداد علم و فناوری تاریخ کشور، از 8 تا 11 خردادماه با حضور هزار شرکت خلاق و نوآور، هزار استارت آپ و هزار زیرساخت آزمایشگاهی برگزار شد. در مجموع.


وی ادامه داد: با این دو رویداد با هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی به جایی رسیدیم که دولت نیاز به شتاب دهنده و حمایت از استارت آپ ها دارد، بنابراین ایده راه اندازی خانه خلاق و نوآوری رسانه ای به وجود آمد. “


قجری گفت: پژوهش و آسیب شناسی حوزه فناوری و نوآوری ما را به نقطه ای می رساند که نشان می دهد بین افکار عمومی و نخبگان ملی و فضای علمی فاصله وجود دارد. آنا تنها خبرگزاری رسمی دانشگاه است و تنها به دانشگاه آزاد اسلامی محدود نمی شود، بلکه خبرگزاری آنا کل فضای آموزش عالی و علمی کشور را پوشش می دهد و رسانه برای همه فعالان این حوزه نامی آشناست. دانشگاه و علم.


مدیر اجرایی خبرگزاری آنا افزود: این خبرگزاری با توجه به نکاتی که رئیس اجرایی در حوزه علم و فناوری عنوان کرده است، ماموریت خود را مشخص کرده است. در حال حاضر تعداد خانه های خلاق در کشور زیاد است، اما تمرکز بر کسب و کار و رسانه های خلاق است، بنابراین در این راه از تمامی فعالان عرصه علم، فناوری، فرهنگ و جامعه دعوت می کنیم تا با هدف به اشتراک گذاری به آن بپیوندند. رشد


انتهای پست/