کاهش وزن و عدم تعادل هورمونی


کاهش وزن که بسیاری از خانم های رژیم دار انجام می دهند !! آنها می گویند ما همه کار کردیم ، اما چند کیلو باقی مانده نمی میرد. اغلب وقتی آنها را بررسی می کنیم ، می بینیم که مشکلات هورمونی دارند. در حقیقت ، می توان چهار هورمون را نامتعادل دانست: استروژن ، انسولین ، کورتیزول و آدیپونکتین. امروز ما در مورد عدم تعادل استروژن صحبت می کنیم.

عدم تعادل خون و استروژن بالا بر اندام ها تأثیر می گذارد و روند کاهش وزن را مختل می کند و در واقع ، مشخص است که این هورمون با ژنیکوماستی نیز ارتباط دارد. حال س isال این است که چگونه می توان هورمون ها را متعادل کرد. یکی از راههای اصلی برای دریافت فیبر کافی.

وقتی به مطالعات فرا تحلیل در مقیاس بزرگ نگاه می کنید. مصرف فیبر بر گیرنده های استروژن تأثیر می گذارد و حتی ممکن است از سرطان هایی مانند سینه ، آندومتر و سرطان جلوگیری کند. با مصرف و مصرف صحیح فیبر ، ما بر روی گیرنده های استروژن عمل کرده و استروژن در گردش را در بدن کاهش می دهیم.

همه می دانند که سبزیجات و حبوبات منابع اصلی فیبر هستند ، به ویژه سبزیجات کلم (کلم بروکلی ، گل کلم ، جوانه بروکسل و …) و مواردی مانند دانه کتان و چیا در بین من محبوب هستند. .) ⠀⠀⠀⠀⠀

مشکلی نیست! برای زنان ، 25-40 گرم فیبر در روز یک هدف خوب است (توجه: سبزیجات ، به ویژه کلم ، می تواند باعث نفخ شود ، بنابراین استفاده از کپسول های carvogel و نوشیدن مقدار زیادی آب ممکن است در این مورد مناسب باشد!)

برای عملی شدن این ایده ، ما یک میان وعده خوشمزه را پیشنهاد می کنیم که فوق العاده است و تقریباً می تواند فیبر مورد نیاز شما را تامین کند.

کلم بروکلی (2 فنجان): 5 گرم

گل کلم (2 فنجان): 4.5 گرم

بروکسل (2 فنجان): 8 گرم

دانه چیا (2 قاشق غذاخوری): 7 گرم

دانه کتان (2 قاشق غذاخوری): 8 گرم

توت یا تمشک (1 فنجان): 8 گرم

آیا دوست دارید سرکه سیب یا یک قاشق غذاخوری روغن زیتون به این سالاد اضافه کنید؟

آیا تا به حال فکر کرده اید که روزانه چقدر فیبر مصرف می کنید؟ منبع فیبر مورد علاقه شما چیست و چگونه می توان آن را روزانه دریافت کرد؟

موفق و سلامت باشید

دیدگاهتان را بنویسید