کارگران مونتاژ فورد هند در اعتراض به تعطیلی کارخانه به اعتصاب خود ادامه می دهند


کارگران مونتاژ فورد هند در اعتراض به تعطیلی کارخانه به اعتصاب خود ادامه می دهند

کارگران فورد برای چهارمین هفته متوالی با وجود مهلت های مدیریتی و عدم اقدام برخی اتحادیه ها در مواجهه با بحران تعطیلی کارخانه دست به اعتصاب زده اند.


همانطور که خبرنگار ایلنا به نقل از وب سایت کمیته بین المللی کارگران هند بیش از 1500 کارگر هندی خودرو در کارخانه مونتاژ فورد موتورز در نزدیکی چنای (جنوب تامیل نادو) علیه برنامه های این شرکت برای تعطیلی کامل کارخانه اعتصاب کرده اند.


با وجود اولتیماتوم و طولانی شدن مدیریت و انفعال برخی اتحادیه ها در پی بحران تعطیلی کارخانه، کارگران فورد هم اکنون در چهارمین هفته خود در اعتصاب به سر می برند. آنها بسته مدیریتی پیشنهادی برای پایان دادن به اعتصاب را رد کرده اند و در عوض برای یک قرارداد شفاف برای ایمنی شغل خود و حفظ کارخانه مبارزه می کنند.


در سپتامبر سال گذشته، فورد اعلام کرد که عملیات خود را در هند تعطیل می کند و کارخانه چنای و کارخانه دیگری را در ایالت غربی گجرات می بندد. این تعطیلی مستقیماً 4000 شغل را تهدید می کند.


با این حال، تخمین زده می شود که بسته شدن کارخانه مونتاژ چنای به تنهایی منجر به از دست دادن 40000 شغل شود، زیرا از دست دادن مشاغل جانبی، عمدتاً در بخش خودرو، باید هنگام محاسبه تعطیلی صنعت در نظر گرفته شود.


در حال حاضر، برنامه های این شرکت برای تکمیل و تحویل بیش از 1400 خودرو قبل از تعطیلی کارخانه تا پایان ماه جاری، با اعتصاب کارکنان خنثی شده است. رسانه های شرکتی مانند هندو تایمز و اکونومیک تایمز که علاقه زیادی به مدیریت شرکت و دیگر سرمایه گذاران هندی دارند، هفته گذشته گزارش دادند که بیش از 300 کارگر اعتصابی به سر کار بازگشته اند. اما، همانطور که از کارگران اعتصابی فهمیدیم، کمتر از 40 کارگر فرعی عملاً وارد کار شدند، به این معنی که معمولاً ادامه تولید ممکن نیست.


کارمندان دائمی نسبتاً مسن‌تر هستند و اگر شرکت سعی کند با رد اعتصاب یا کاهش سنوات حقوق آنها در طول تسویه حساب انتقام بگیرد، آسیب بیشتری خواهند دید. برای پایان دادن به اعتصاب، مدیریت شرکت مونتاژ خودرو آمریکایی تلاش کرده است تا ده ها کارآموزی را که به دلیل اعتصاب از کار بیکار شده اند، به عنوان کارگران قراردادی دوباره به کار گیرد.


در تلاش برای متقاعد کردن برخی از کارمندان برای پایان دادن به اعتصاب، مدیریت فورد هفته گذشته بسته تعدیل کار را از پیشنهاد قبلی 87 روز حقوق پایه در سال به 110 روز یا بیشتر (در مقایسه با پیشنهاد قبلی) افزایش داد. بود) افزایش یافت. همچنین مدیریت پیشنهادی برای ادامه بیمه درمانی فعلی تا پایان سال 2024 ارائه کرده است.


مدیریت می خواهد به اعتصاب پایان دهد تا بتواند تولید 1400 خودروی سفارشی را متوقف کند و سپس کارخانه را برای همیشه تعطیل کند. با این حال، اکثر کارکنان جدید همچنان خواستار امنیت شغلی و اعتصاب هستند.


در عین حال، مدیریت فورد با گستاخی تهدید کرده است که کارمندانی که بسته خاتمه کار را انتخاب نمی کنند و بیش از آنچه کارفرما انتظار دارد اعتصاب می کنند، باید منتظر “عواقب قانونی” کار خود باشند. البته مدیریت این شرکت پیش از این نیز طبق سفارش‌های ثبت‌شده و تأیید شده هفته گذشته، «کاهش حقوق» را برای کارگران اعمال کرده و تهدید کرده است که در صورت همکاری نکردن کارگران و تعطیلی کارخانه، تولید 1400 خودروی باقی‌مانده برای صادرات را متوقف خواهد کرد. اکنون انجام خواهد داد.


کارخانه فورد در گجرات در حال حاضر توسط تاتا موتورز بدون کاهش کار اداره می شود. کارکنان چنای فورد همان امنیت شغلی را می خواهند. رهبری فورد هند در جنبش‌های اعتصاب‌شکن خود با برخی اتحادیه‌های منفعل و دولت راست‌گرای هند همراه شده است و از سوی دیگر، احزاب و اتحادیه‌های مستقل، احزاب چپ و سازمان‌های غیردولتی را محکوم می‌کند. مد مخالف است – او همچنین خرید.


در اوایل سال 2014، حمله به خط مونتاژ نوکیا در منطقه چنای در تامیل نادو باعث درگیری خونین بین پلیس هند و ارتش شد.


رامش، 32 سالهکمیسر پلیس به وضوح ما را مورد بازجویی قرار داد و اعتصاب کنندگان را تهدید کرد که یک بسته تسویه حساب 30 ماهه کافی است و آنها باید “اعتصاب را پایان دهند و با مدیران کارخانه موافقت کنند.”


یکی از کارمندان دائمی کالاکوریچی، تامیل نادو، هند گفت: «مدیریت اکنون ما را تهدید می کند که این یک «اعتصاب غیرقانونی» است و اکنون حقوق ما را سلب کرده است. من قبول دارم که تنها راه جلوگیری از تعطیلی کمیته های کارخانه گسترش مبارزات ما با واحدهای دیگر است.


انتهای پیام/