چگونه پوست خود را زیبا نگه داریم


پوست زیبا
پوست زیبا

چگونه پوست خود را زیبا نگه داریم

پوست از بدن محافظت می کند ، اما این همه ماجرا نیست. این چهره ای است که شما به جهان نشان می دهید. وقتی سالم هستید ، منبع زیبایی هستید. انتخاب هایی که هر روز انجام می دهید بر پوست شما تأثیر می گذارد. با استفاده از این راهنمای بصری پوست خود را جوان ، سالم و بدون چین و چروک نگه دارید.

  • آیا پوست خوبی می خواهید؟ رژیم غذایی خود را مدیریت کنید. مصرف بیشتر ویتامین C و خوردن چربی و کربوهیدرات کمتر باعث می شود پوست شما با افزایش سن ظاهر بهتری داشته باشد. تغییر رژیم غذایی می تواند به ظاهر شما کمک کند. به نظر می رسد غذاهای غنی از آنتی اکسیدان مانند ماهی ، میوه ها و سبزیجات به محافظت از پوست کمک می کند. برخی مطالعات پیشنهاد می کنند از کربوهیدراتهای پیچیده (مانند غلات کامل و ماکارونی) و پروتئین سالم برای جلوگیری از جوش استفاده کنید. محصولات لبنی همچنین ممکن است با بدتر شدن آکنه ارتباط داشته باشند.
  • کرم های ضد پیری ممکن است حاوی ویتامین C یا E باشند. علاوه بر مواد معدنی سلنیوم ، خوردن غذاهای غنی از این ویتامین ها می تواند از پوست شما در برابر آسیب های ناشی از نور خورشید محافظت کند. آنها حتی ممکن است علائم پیری مانند چین و چروک و تغییر رنگ پوست را معکوس کنند.
  • ورزش برای همه قسمت های بدن از جمله بزرگترین پوست مفید است. ورزش گردش خون را بهبود می بخشد و پوست را تغذیه می کند. جریان خون بهتر اکسیژن و مواد مغذی بیشتری را به ارمغان می آورد و با تولید کلاژن به پوست شما کمک می کند تا از شر چین و چروک خلاص شود. حتی اگر عرق می کنید ناراحت نشوید ورزش منافذ پوست شما را مسدود نمی کند. بلافاصله بعد از ورزش صورت خود را بشویید و سربند را سفت نکنید. می تواند عرق را به دام بیندازد و پوست شما را تحریک کند.
  • چند شب شمع بسوزانید و تاثیر آن را روی صورت خود ببینید. یک شب 7-8 ساعت خواب بدن و پوست شما را در بهترین حالت نگه می دارد. اگر سالهاست رو به رو روی بالش خود دراز کشیده اید و چین و چروک در محلی که پوست شما بالش را لمس می کند ظاهر می شود ، نحوه خوابیدن نیز مهم است. خوابیدن روی شکم باعث می شود جیب زیر چشم شما بدتر شود. راه حل چیست؟ به پشت بخوابید.
  • 90 درصد از زنان باردار دچار کشیدگی یا ترک های پوستی می شوند که ممکن است بعد از زایمان از بین بروند. مرطوب کننده ها می توانند ظاهر علائم کشش را کمی بهبود بخشند. کرم های تجویزی ویتامین A یا لیزر درمانی نیز ممکن است کمک کنند ، اما نباید در دوران بارداری استفاده شود. آکنه یکی دیگر از مشکلات رایج پوستی است که به دلیل وجود هورمون های اضافی در بدن ایجاد می شود. بهترین راه پیشگیری از آکنه شستن صورت دوبار در روز و استفاده از مرطوب کننده بدون روغن است. قبل از استفاده از محصولات آکنه با پزشک خود مشورت کنید.
  • برخی از خانم ها در دوران بارداری یا هنگام مصرف قرص های ضد بارداری لکه های تیره (ملاسما) روی صورت خود ایجاد می کنند. افزایش ملانین ، ماده ای که رنگدانه های پوست را ایجاد می کند ، مسئول ایجاد این لکه های تیره است. لکه ها معمولاً پس از زایمان یا زمانی که مصرف دارو را متوقف می کنید از بین می روند. با استفاده از کرم ضد آفتاب و اجتناب از آفتاب از تغییرات رنگدانه جلوگیری کنید. ملاسما همچنین می تواند با لایه برداری شیمیایی یا تجویز موضعی هیدروکینون ، رتینوئیدها ، اسید آزلائیک ، نیاسینامید ، کوجیک اسید یا اسیدهای هیدروکسی که لکه ها را روشن می کند ، درمان شود. با این حال ، مهم است که از تابش شدید نور خورشید جلوگیری شود.
  • حدود 90 درصد آسیب های پوستی ناشی از نور خورشید است. خطر ابتلا به سرطان پوست نیز با افزایش قرار گرفتن در معرض آفتاب افزایش می یابد. با استفاده منظم از ضد آفتاب از پوست خود محافظت کنید. به دنبال محصولاتی باشید که حاوی اکسید روی ، دی اکسید تیتانیوم یا آووبنزون ​​هستند. بهترین کرم ضد آفتاب با SPF 30 یا بالاتر بهتر است. از کلاه لبه پهن و آستین های بلند استفاده کنید و از ساعت 10 صبح تا 2 بعد از ظهر که شدیدترین اشعه است ، از آفتاب اجتناب کنید.
  • با افزایش سن ، پوست شما تغییر می کند. بدن ما کلاژن و الاستین کافی تولید نمی کند ، که خاصیت ارتجاعی پوست را تضعیف می کند. همچنین ، جایگزینی سلول های پوستی به سرعت اتفاق نمی افتد. برای بهبود پیری پوست ، از صابون لایه بردار ، مرطوب کننده و غیر خشک کننده استفاده کنید. از رتینوئیدها برای کاهش خطوط ریز استفاده کنید.
  • کافئین موجود در قهوه و چای کم آبی بدن را به دلیل عملکرد ادرارآور کاهش می دهد. بنابراین ، خوردن ممکن است باعث خشک شدن پوست شود. با این حال ، مطالعات روی حیوانات نشان داده است که استفاده موضعی از کافئین بر روی پوست می تواند آسیب های ناشی از نور خورشید را کاهش داده و خطر ابتلا به برخی سرطان های پوست را کاهش دهد.
  • مصرف زیاد الکل برای پوست و بدن مضر است. الکل ادرار آور است. باعث کم آبی بدن می شود. ممکن است به خشکی پوست کمک کند. همچنین رگ های خونی را گشاد می کند. به همین دلیل است که افرادی که الکل مصرف می کنند ، اغلب در صورت قرمز می شوند. با گذشت زمان ، این عروق خونی می توانند دائماً آسیب ببینند و باعث قرمز شدن پوست شوند. الکل ، به ویژه شراب قرمز نیز می تواند باعث روزاسه شود.
  • سیگار کشیدن برای پوست شما مضر است. قرار گرفتن در معرض آفتاب باعث چین و چروک زودرس و خشکی پوست می شود. در حقیقت ، زیر میکروسکوپ می توانید چین و چروک های یک فرد سیگاری 20 ساله را ببینید. سیگار کشیدن باعث کاهش جریان خون در پوست و تجزیه کلاژن می شود. کلاژن کمتر به معنی چین و چروک بیشتر است. و بله ، انقباضات مکرر لب ها نیز می تواند باعث ایجاد چین و چروک شود. شما نمی توانید آسیب را جبران کنید ، اما می توانید با ترک سیگار سیگار را ترک کنید.
  • هر روز پوست شما در معرض آلاینده هایی مانند دود سیگار ، دود ماشین یا هوای آلوده قرار می گیرد. با تمیز نگه داشتن پوست خود ، آن را سالم نگه دارید. بسته به نیاز پوست ، می توانید شب ها با یک صابون ملایم یا یک اسکراب و تونر ملایم لایه برداری کنید و سپس یک کرم رتینوئید و مرطوب کننده انجام دهید. (افرادی که پوست چرب دارند هنوز به مرطوب کننده احتیاج دارند. آنها باید از محصولات بدون چربی استفاده کنند.)
  • هوای سرد و باد می تواند باعث خشکی ، پوسته پوسته شدن پوست و تشدید اگزما و روزاسه شود. نه تنها هوای بیرون ، بلکه گرمای خشک داخل خانه نیز برای پوست مضر است. در خانه از مرطوب کننده استفاده کنید ، مقدار زیادی آب بنوشید و از مرطوب کننده خود در طول روز استفاده کنید. هنگام بیرون رفتن از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.
  • اگر پوست برنزه می خواهید ، از محصولات ایمن استفاده کنید. از برنزه کننده استفاده کنید. (با این حال ، اکثر آنها حاوی کرم ضد آفتاب نیستند ، بنابراین ضد آفتاب ندارند.) از انواع ضد آفتاب های ضد آب استفاده کنید و در صورت نیاز هر دو ساعت یا بیشتر از آنها استفاده نکنید. و اگر پوست شما به طور مداوم خشک است ، از مرطوب کننده بدون چربی برای جلوگیری از آکنه در هوای مرطوب استفاده کنید. بعد از رفتن به استخر بدن خود را بشویید تا کلر از پوست شما پاک شود.

دیدگاهتان را بنویسید