چگونه در زمان گیر افتادن در یک فانک بهتر از خود مراقبت کنیم


وقتی سلامت احساسی ما ضربه می خورد ، احساس غرق شدن می تواند به سرعت ظاهر شود. این احساسات می توانند غیرقابل پیش بینی ، ناتوان کننده و حتی ترسناک به نظر برسند. شاید قلب شما شروع به تپش کند ، قفسه سینه شما سفت شود یا احساس عصبانیت یا سرخوردگی داشته باشید. در حالی که این احساسات بسیار ایده آل نیستند ، شما تنها نیستید – در واقع ، اگر بدانید چند نفر در مبارزه شما سهیم هستند ، شگفت زده خواهید شد. مطالعه اخیر توسط انجمن روانشناسی آمریکا مشخص شد که 67 درصد از آمریکایی ها در حال حاضر با احساس فشار روبرو هستند و بیش از 80 درصد با علائم استرس طولانی مدت روبرو هستند. همانطور که می بینید ، همه ما ممکن است به کمی حمایت نیاز داشته باشیم! بنابراین ، اگر در فکر این هستید که چگونه اضطراب را کاهش دهید یا در مواقع ناراحتی چکار کنید ، ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم.

در زیر نکات کاربردی در مورد نحوه مراقبت از خود ، صرف نظر از آنچه که تجربه می کنید ، خواهید یافت.

نکاتی که سریع عمل می کند و می تواند سلامت روانی را افزایش دهد ، هر آنچه که احساس می کنید

حقیقت این است که استرس اجتناب ناپذیر است. همه ما محرک هایی داریم و همه ما شرایط سختی را تجربه کرده ایم که ما را از مرز خارج می کند (و اگر سر خود را تکان می دهید نه ، لطفا اسرار خود را به ما بگویید). در حالی که می توانیم از اقدامات پیشگیرانه برای حفظ سلامت روان خود استفاده کنیم (فکر کنید: الف رژیم غذایی غنی از مواد مغذی، تمرین مدیتیشن را شروع کنید یا به اندازه کافی بخوابید) ، ما نمی توانیم از بروز موقعیت های استرس زا جلوگیری کنیم. به همین دلیل است که ما به شما راهکارهای مقابله و نکات کاربردی را ارائه می دهیم تا هر زمان که نیاز به پشتیبانی دارید ، آنها را اجرا کنید!

بنابراین دفعه بعد که احساس می کنید گیر کرده اید ، تنها هستید ، استرس دارید یا چیزی کمتر از خود متعادل خود دارید ، این نکات سریع سلامت روان را امتحان کنید. این ابزارها می توانند به شما کمک کنند سیستم عصبی خود را در آن زمان و آنجا تنظیم کنید تا احساس آرامش را برای شما به ارمغان بیاورد.

وقتی احساس اضطراب می کنید چه باید بکنید

تنفس عمیق را تمرین کنید

هنگامی که احساس اضطراب می کنید ، به تنفس خود بازگردید. چشمان خود را ببندید ، راحت بنشینید و یک دست خود را روی سینه و دست دیگر را روی شکم خود قرار دهید. برای شمارش 1-2-3-4 از طریق بینی نفس بکشید ، مکث کنید ، سپس برای همان تعداد ، به آرامی از طریق دهان بازدم کنید. تکرار!

استنشاق عمیق اسانس اسطوخودوس را انجام دهید

یک بطری کوچک اسطوخودوس ارگانیک در دست داشته باشید. وقتی احساس اضطراب یا استرس می کنید ، یک یا دو قطره به مچ دست خود بیفزایید و یک نفس عمیق بکشید و ذهن خود را متمرکز کنید.

پیاده روی بی وقفه بروید

تلفن خود را در خانه بگذارید و برای قدم زدن بدون حواس پرتی بروید. به سادگی حرکت دادن بدن می تواند افکار مضطرب را تسکین دهد و ذهن را از حالت جنگ یا گریز به استراحت و هضم منتقل کند.

مدیتیشن کنید

وقتی احساس غرق شدن می کنید و نمی دانید چگونه می توانید اضطراب خود را کاهش دهید ، با یک مدیتیشن کوتاه پنج دقیقه ای ذهن خود را آرام کنید. این پنج دقیقه را امتحان کنید آرام باش مدیتیشن توسط آماندا گیلبرت برای تسکین فوری!

وقتی احساس می کنید گیر کرده اید چه کار کنید

کمی تغییر دهید

آیا در فکر این هستید که وقتی غرق شده اید و در الگوی فکری منفی گیر کرده اید چه باید بکنید؟ با یک تغییر کوچک شروع کنید. شاید ذهنیت خود را تغییر دهید ، وعده های غذایی سالم تری بخورید یا فقط ده دقیقه زودتر از خواب بیدار شوید تا خود را با جنبه آگاهانه برنامه صبحگاهی خود تنظیم کنید. تغییرات کوچک در طول زمان به تغییرات بزرگ می افزایند!

برای داشتن طرز فکر مثبت ، ذهنیت منفی را کنار بگذارید

تغییر دیدگاه می تواند فواید فوری بر سلامت روان شما داشته باشد. هنگامی که افکار منفی شما تسخیر می شوند ، به چیزی فکر کنید که برای آن سپاسگزار هستید و تغییر ذهنیت خود را مشاهده کنید.

مربوط: 3 ترفند تخصصی برای شکستن چرخه تفکر منفی

بیش از حد فکر نکنید و به خودتان شک نکنید

به راحتی می توانید هر سناریوی “فرضی” را در ذهن خود زنده کنید و بدترین آن را تصور کنید. اما اگر در فکر این هستید که چگونه می توانید اضطراب خود را کاهش دهید ، وقت آن است که بر احساسات خود تسلط پیدا کنید! به جای تصور بدترین نتیجه ، بهترین را در نظر بگیرید. میخوای چی بشه؟ بنابراین ، تصور کنید که سناریوی مثبت به حقیقت می پیوندد. شما به سادگی ذهن خود را دوباره سرگرم می کنید! با گذشت زمان ، شما یاد خواهید گرفت که از آن الگوهای فکری منفی “فرار” کنید.

لیستی از اهداف تهیه کنید

هم کوتاه مدت و هم بلندمدت فکر کنید. امروز می خواهید به چه چیزی برسید؟ این هفته؟ این ماه؟ امسال؟ ایجاد برنامه می تواند به پرورش انگیزه کمک کرده و شما را تشویق به اقدام کند.

یک سرگرمی جدید را امتحان کنید

هنگامی که در تنگنا هستید ، یک سرگرمی جدید پیدا کنید تا علاقه خود را برانگیزد. فقط فکر کنید: یک کلاس یوگا ، یک کلاس آشپزی یا یک دوره آموزشی جالب!

وقتی احساس خستگی می کنید چه کار کنید

یک لیوان بزرگ آب بنوشید

اغلب کم آبی بدن (همچنین در کمترین) می تواند منجر به احساس خستگی و بی حالی شود. این امر علاوه بر انرژی شما می تواند بر روحیه ، استرس و حتی خواب شما نیز تأثیر بگذارد. ابتدا یک لیوان آب بنوشید و یک بطری را در طول روز با خود حمل کنید. وقتی احساس خستگی می کنید ، شروع به نوشیدن کنید!

یک میان وعده پر انرژی بخورید

یک میان وعده انرژی زا مملو از مواد مغذی ضد استرس می تواند به مبارزه با خستگی و افزایش انرژی کمک کند. سعی کنید میان وعده های سرشار بخورید مواد مغذی که انرژی را تحریک می کنند مانند روی ، امگا 3 ، ویتامین B و ویتامین C.

دوش آب سرد گرفتن

علاوه بر تسکین درد ماهیچه ها و بهبود ریکاوری ، پژوهش نشان می دهد که دوش آب سرد می تواند خلق و خو را بهبود بخشد و خستگی را کاهش دهد. در حالی که بودن در سرمای شدید همیشه بهترین کار نیست اکثر خنده دار ، نمی توانیم انکار کنیم که بعد از آن چه احساس آرامش می کنیم!

به پیاده روی در فضای باز بروید

چه پیاده روی کنید یا با یک تمرین سبک تمرین کنید ، انجام برخی از تمرینات با شدت کم می تواند انرژی شما را افزایش دهد ، استرس را از بین ببرد و حتی شما را مولدتر کند.

مربوط: 10 کاری که باید انجام دهید اگر همیشه خسته هستید

وقتی احساس ناراحتی می کنید چه باید بکنید

خاطرات احساسات خود را یادداشت کنید

به جای احساسات خود ، آنها را روی کاغذ بگذارید. ما دوست داریم آن را “تخلیه مغز” بنامیم – فقط هر آنچه را که در ذهن دارید بنویسید و آن احساسات را بیرون بیاورید!

این را فریاد بزن

گاهی اوقات یک گریه خوب کاتارتیک دقیقاً همان کاری است که شما هنگام ناراحتی یا غم و اندوه انجام می دهید. در واقع ، الف استودیو هاروارد دریافتند گریه باعث آزاد شدن مواد شیمیایی خوب اکسی توسین و مواد مخدر درون زا می شود که بیشتر به عنوان اندورفین شناخته می شود. این می تواند درد را از نظر جسمی و روحی تسکین دهد!

اتاق یا منطقه ای را تمیز کنید

آیا می دانید پاکیزگی و سلامت روانی چیست؟ مربوط؟ یک فضای تمیز می تواند به رفع احساس اضطراب و ناراحتی کمک کند در حالی که به عنوان یک راه مiveثر برای پاکسازی سر عمل می کنید.

یک مجله قدردانی شروع کنید

حتی در بدترین روزها ، همیشه چیزی برای قدردانی وجود دارد. یک لیست قدردانی شروع کنید و آن را پیوسته اضافه کنید. وقتی احساس ناراحتی ، گم شدن یا ناراحتی می کنید ، مجله خود را دوباره بخوانید و همه چیزهای مثبت زندگی خود را به خود یادآوری کنید!

وقتی احساس ناامیدی یا عصبانیت می کنید چه باید بکنید؟

نفس بکشید و تا 10 بشمارید

آن نفس های آرام و عمیقی که قبلاً در مورد آنها صحبت کردیم؟ برگرد به اینجا وقتی احساس ناامیدی یا عصبانیت می کنید ، یک نفس عمیق بکشید و تا ده بشمارید. آیا هنوز احساس ناپایداری می کنید؟ تنفس خود را تا زمانی که تنش شروع به از بین رفتن کند ادامه دهید. با یک ذهن شفاف تر و آرام تر به وضعیت باز خواهید گشت.

یک تمرین HIIT انجام دهید

تمام آن انرژی آتشین را به ضربان قلب منتقل کنید تمرین HIIT! شما احساسات منفی را با آن هورمونهای احساس خوب که پس از تمرینات عرق کرده به سیستم شما هجوم می آورند عوض می کنید.

فعالیت ذهن آگاهی مورد علاقه خود یا تکنیک رفع استرس را تمرین کنید

شاید این یک نفس عمیق باشد ، الف جریان یوگا، یا آرام بخش حمام نمک اپسومبه چیزی را پیدا کنید که به شما احساس شادابی ، آرامش و جمع آوری می دهد.

وقتی احساس تنهایی می کنید چه باید بکنید

یک شبکه پشتیبانی پیدا کنید

این می تواند خانواده ، دوستان ، سازمان های محلی و البته پزشک یا درمانگر شما باشد. نکته پایانی: وقتی احساس تنهایی می کنید ، درخواست حمایت کنید! افراد زیادی آماده و مایل به کمک هستند.

اعمال مهربانانه تصادفی

خوشحال کردن شخص دیگری باعث می شود شما نیز احساس خوشبختی کنید (و کمتر تنها باشید). این برنامه رایگان ، ساده و مفید برای روح است.

ارتباط خود را با رسانه های اجتماعی قطع کنید

گاهی اوقات رسانه های اجتماعی آنقدرها هم اجتماعی نیستند. در حقیقت ، اگر احساس تنهایی می کنید ، گاهی اوقات باعث می شود احساس انزوا بیشتری کنید. از سم زدایی رسانه های اجتماعی استفاده کنید و در زمان حال زندگی کنید! با یک دوست تماس بگیرید ، به یک غریبه لبخند بزنید یا در یک کافه بنشینید و روابط واقعی را در اولویت قرار دهید.

دوستان خزدار را در آغوش بگیرید

شاید شما سگی را به فرزندی پذیرفته اید ، در پناهگاه حیوانات محلی داوطلب شده اید یا زمانی را با حیوان خزدار دوست خود گذرانده اید! علاوه بر این که عشق بی قید و شرط به ما می بارید ، حیوانات خانگی نیز بوده اند نشان داده شده برای بهبود روحیه ، کاهش استرس و ایجاد احساس تنهایی کمتر.

به یک کلاس آموزشی جدید بپیوندید

اگر می توانید ، عرق کردن در کلاس تمرین یا تناسب اندام گروهی می تواند راهی عالی برای ملاقات با همفکران جدید باشد!

به انجمن FitOn ما بپیوندید

به صورت رایگان در FitOn ثبت نام کنید و به انجمن آنلاین ما بپیوندید. با نکات و ترفندهای تخصصی ، تمرینات مربیان برتر و موارد دیگر ، احساس خواهید کرد که بخشی از چیزی بزرگتر از خودتان هستید. اشتراک در FitOn PRO و به دستور العمل های تأیید شده توسط متخصصان تغذیه دسترسی پیدا کنید و دستورالعمل ما را دنبال کنید اینستاگرام و صفحه فیس بوک و خود را به دیگر اعضای FitOn معرفی کنید

نکاتی برای بهبود سلامت روان در حال حاضر

اجازه ندهید احساسات شما بر زندگی شما غلبه کند! این لیست را مفید نگه دارید و دفعه بعد که به حمایت نیاز دارید به نکات عملی ما مراجعه کنید. اما به یاد داشته باشید ، این راهکارهای مقابله ای نیاز به درمان یا مشاوره پزشکی را جایگزین نمی کند. اگر متوجه شدید که این احساسات زندگی روزانه شما را مختل می کند ، با یک پزشک مانند پزشک یا درمانگر خود صحبت کنید. در حالی که این نکات به عنوان مکانیسم های مقابله موثر عمل می کند ، هر یک متفاوت است. در نهایت ، سلامتی و شادی شما هدف شماره یک ما است!

برای راهنمایی های بیشتر سلامتی ، تمرینات برای هر سطح آمادگی جسمانی ، مدیتیشن های اساسی و موارد دیگر ، برنامه FitOn را بارگیری کنید!



دیدگاهتان را بنویسید