چرا تناسب اندام جوهر سلامت کلی است

اگر به دنبال سلامتی جامع هستید، باید بدانید که تناسب اندام جوهره آن است. برخلاف تصور رایج، رسیدن به تناسب اندام چندان دشوار نیست. شما نمی توانید فقط با نگاه کردن به آن شخص در مورد تناسب اندام یک فرد قضاوت کنید. تجربه به من آموخت که خوش اندام ترین فرد ممکن است کسی نباشد که شما را با سطح تناسب اندام خود تحت تأثیر قرار دهد. بنابراین هیچ فایده ای برای داشتن باورهای غیر واقعی در مورد تناسب اندام وجود ندارد. وقتی صحبت از تناسب اندام می شود، سلامت قلب بسیار مهم است. شما احتمالاً فاقد اندامی معمولی به نظر می‌رسید. اما این بدان معنا نیست که شما مناسب نیستید. شما می توانید بدون توجه به ظاهر بدنتان تناسب اندام داشته باشید. تناسب اندام قلبی معیار واقعی تناسب اندام است. اگر در مورد تناسب اندام جدی هستید، باید انرژی خود را برای بهبود سلامت قلب هدایت کنید. هنگامی که قلب شما سالم است، جنبه های دیگری مانند افزایش ظرفیت ریه، استخوان های قوی، عضلات قوی، کاهش وزن و غیره به دنبال خواهد داشت.

مفهوم تناسب اندام را درک کنید

در دنیای امروزی که به تناسب اندام وسواس دارد، مفهوم تناسب اندام را پیچیده کرده ایم. طبق تعریف اولیه، تناسب اندام به توانایی شما برای انجام کارهای روزانه بدون خستگی است. یک فرد متناسب می تواند وظایف خود را با هوشیاری و هوشیاری انجام دهد. مردم قبلاً این توانایی را داشتند. همه آنها فعالیت بدنی داشتند. همه آنها تناسب اندام داشتند. بنابراین نیازی به صحبت در مورد تناسب اندام نبود. با این حال، همه چیز بسیار تغییر کرده است. بیماری های تمدنی امروزه بسیار گسترده شده است. ما فعالیت بدنی بسیار کمتری انجام می دهیم زیرا کار ما را مجبور می کند که در تمام روز بدون فعالیت بدنی روی صندلی خود بچسبیم. و این به بسیاری از بیماری های تمدن کمک کرده است. جای تعجب نیست که چرا این روزها بیشتر در مورد تناسب اندام صحبت می کنیم زیرا همه ما نگران سطح تناسب اندام خود هستیم. کمبود فعالیت بدنی ما را در برابر انواع مشکلات سلامتی آسیب پذیر کرده است.

اهمیت تناسب اندام

کم تحرکی جای خود را به بسیاری از بیماری ها داده است. و مردم متوجه شده اند که ورزش منظم چقدر برای تناسب اندام مهم است. با این حال، با توجه به سبک زندگی شلوغ، تعداد زیادی نمی توانند او را دنبال کنند. اگر می خواهید از بسیاری از بیماری ها دور بمانید، انجام تمرینات قلبی به طور منظم مهم است. همانطور که همه ما می دانیم، بیماری قلبی یکی از قاتل های خاموش بدنام است. سکته مغزی، دیابت، سرطان روده بزرگ و… از دیگر بیماری هایی هستند که با کمبود تناسب اندام همراه هستند. ورزش منظم فواید زیادی دارد. علاوه بر فواید سلامتی، می توانید وزن خود را نیز کنترل کنید. به نوبه خود، شما همچنین قادر خواهید بود با پیری مبارزه کنید.

فواید روانی ورزش

ورزش فواید روانی بسیاری نیز دارد. در طول ورزش، هورمون های شادی اندورفین ترشح می شود که به طور قابل توجهی استرس را کاهش می دهد. و روحیه شما را نیز تقویت خواهد کرد. همچنین توانایی مبارزه با افسردگی را دارد. اگر شما از آن دسته افراد تناسب اندام هستید که هر روز ورزش می کنید، پس نگرش مثبتی نسبت به زندگی دارید. همچنین تمایل به داشتن عزت نفس بهتری دارید. ورزش به شما کمک می کند تا شب بهتر بخوابید. آنها همچنین هرگز از خستگی شکایت نمی کنند. آخرین اما نه کم اهمیت، ورزش منظم همچنین می تواند حافظه شما را بهبود بخشد.

مقدار ورزش برای تناسب اندام

خب، این موضوع سال هاست که بحث داغی بوده است. افراد مختلف توصیه های مختلفی می کنند. اما یک چیز مطمئن است – ورزش منظم بهترین استراتژی است. چه مدت باید ورزش کرد؟ خوب، 30 دقیقه در روز بیش از اندازه کافی خواهد بود. و اگر بتوانید آن را تا یک ساعت افزایش دهید، بهتر است. برخی افراد پیشنهاد می کنند که ورزش 5 بار در هفته یک استراتژی خوب است. خوب، انجام هر روز آن یک استراتژی بسیار موثرتر است. ورزش مانند نوشیدن قهوه است. مغز شما به هورمون های حس خوب معتاد می شود و هر روز هوس آنها را می کند. به همین دلیل، مغز شما به شما یادآوری می کند که هر روز ورزش کنید. مثل دنبال کردن یک ساعت طبیعی است. مغز شما می داند چه چیزی برای بدن شما بهتر است. بنابراین اگر این کار را هر روز انجام دهید، سازگاری خود را با چرخه طبیعی آسان‌تر خواهید کرد.

به یاد داشته باشید که تناسب اندام کلید سلامت کلی شما است. بنابراین، وقت آن است که شما آن را در آغوش بگیرید!