وضعیت فکری خود را چگونه ارزیابی می کنید؟

وضعیت فکری خود را چگونه ارزیابی می کنید؟ ابتدا بیایید آن را تعریف کنیم. بهزیستی فکری با آگاهی از تأثیرات بیرونی بر وضعیت ذهنی شما ارتباط دارد. این در مورد توجه به آنچه در ذهن خود قرار داده اید است.

چه نوع کتاب، روزنامه، مجلات یا مقالات اینترنتی را مطالعه می کنید؟ چه برنامه های تلویزیونی، برنامه های خبری یا فیلم هایی را تماشا می کنید؟ چه نوع برنامه های رادیویی یا موسیقی گوش می دهید؟ چند وقت یکبار می توان از طریق ایمیل، تلفن همراه و پیامک با شما تماس گرفت؟

چقدر شگفت انگیز است که در زمانی که فناوری انتخاب های زیادی را امکان پذیر می کند، در این سیاره باشید! مشکل این است که ما دائماً با اطلاعات بمباران می‌شویم و اگر مراقب نباشیم می‌توانیم غرق شویم و استرس غیرضروری داشته باشیم. ما باید آگاهانه انتخاب کنیم که چه چیزی را “اجازه دهیم” و چه زمانی آن را انجام می دهیم.

به عنوان مثال، اخبار یا برنامه های تلویزیونی که ترس و خشونت را ترویج می کنند، می توانند بر روحیه ما تأثیر منفی بگذارند. اگر مانند اکثر مردم هستید، ترس های زیادی از زندگی خود دارید که مدیریت می کنید. تماشای بیشتر آن در تلویزیون یا شنیدن مکرر داستان های وحشتناک مشابه فقط ما را مضطرب تر و استرس زاتر می کند.

برعکس، وقتی انتخاب‌هایی می‌کنیم که نشان‌دهنده ارزش‌های ما، آنچه برایمان عزیز است، و آنچه به ما احساس زنده بودن می‌دهد، احساس می‌کنیم که تغذیه و انرژی مثبتی داریم.

آن را نمی‌خری؟ من از شما دعوت می کنم که خود را در این هفته مشاهده کنید.

بدون تغییر چیزی، فقط آنچه را که می خواهید ببینید، بشنوید یا بخوانید درک کنید. به تأثیر یک انتخاب خاص روی شما توجه کنید. هر چند وقت یکبار ذهن شما در مقابل تحریک/تغذیه احساس آشفتگی/هیجان می کند؟ این در مورد یافتن تعادل است.

سعی کنید ببینید انتخاب هایتان چه تاثیری روی شما می گذارد. این اولین گام در ایجاد تغییراتی است تا سبک زندگی سالم‌تر و کم‌تنش‌تری داشته باشید.

رژیم لاغری سریع