نکاتی برای ایجاد فضای سلامتی در خانه

ما در مجموع انرژی بیشتری نسبت به آنچه پیش بینی می شد در خانه سرمایه گذاری می کنیم. برنامه های روزانه قدیمی ما واقعاً وارونه شده است. تعداد زیادی از روال‌های ثابت و قابل پیش‌بینی که به ما کمک می‌کردند تا کار کنیم و با چالش‌های زندگی کنار بیاییم، تغییر کرده‌اند. این می تواند یک تجربه تکان دهنده و نه چندان خوشایند باشد.

در این دنیای پیچیده، باید زمانی را برای ایجاد برخی روال های زندگی جدید که برای جسم و روح شما مفید هستند، اختصاص دهید. اولین در میان این عادات جدید باید این باشد که خود را با مراقبت روزانه تغذیه کنید. رسیدن به آنجا مستلزم ایجاد فضایی در خانه برای مدیتیشن و تمرینات بدنی است.

سلامتی با ایجاد مکانی در زندگی شما برای مدیتیشن، تغذیه سالم و ورزش شروع می شود. کاری که شما می‌خواهید انجام دهید این است که متخصصان آن را رفتارهای تکراری عمدی می‌نامند. اینها زمانی بهترین عملکرد را دارند که محرک های فیزیکی در خانه شما وجود داشته باشد. اینجاست که ایجاد یک فضای اختصاصی واقعی وارد می شود. با ایجاد یک فضای رفاهی در خانه، سیگنالی ذهنی ایجاد می کنید که شما را برای تکرار عمدی رفتارها (عادات خوب) آماده می کند. این به شما کمک می کند تا به طور ناخودآگاه عادت مورد نظر را با فقدان فکر یا تلاش زیاد از جانب شما تحریک کنید. دیدن این فضا شما را ترغیب می کند که هر روز به خود پاداش دهید.

1. یک طرح ایجاد کنید

بسیاری از کارهایی که ما انجام می دهیم با تهیه فهرست ذهنی از اهداف شخصی هدایت می شود. برنامه ریزی خوب است، اما گاهی اوقات می تواند در یک نقطه استرس شدید در زندگی شما باشد. اقدامات سلامتی ما می تواند به کاهش این نوع استرس کمک کند. بنابراین، ساختن فضایی در خانه تنها با هدف مراقبت از خود می‌تواند به کاهش استرس کمک کند و در عین حال به اهداف و مقاصد شخصی شما دست یابد. هنگام ایجاد این فضای جدید، به احساسی که می خواهید در فضای مراقبت شخصی خود داشته باشید توجه داشته باشید. از این احساس به عنوان راهنمایی برای کمک به توسعه فضای رفاهی خود استفاده کنید.

2. نقطه مناسب را انتخاب کنید

با ذکر دلیل فضای رفاهی خود شروع کنید. آیا می خواهید تمرین یوگا را روز به روز توسعه دهید؟ یا دوباره آیا برای مدیتیشن به یک زمان آرام و آرام نیاز دارید؟ شاید یک تمرین سالم برای شما یادداشت روزانه یا گوش دادن به یک پادکست انگیزشی باشد. یا ممکن است بخواهید فضا را برای صنایع دستی تنظیم کنید.

انگیزه پشت فضای سلامتی شما هرچه که باشد، اجازه دهید نیازهای شما محرک خلاق فضای سالم جدید شما باشد. فضایی را پیدا کنید که به طور کلی برای فعالیت های رفاهی شما مناسب است. یوگی ها به فضایی برای تشک یوگا نیاز دارند و مراقبه ها ممکن است از بالش های میانجی استفاده کنند. کاردستی به میز، انبار و تجهیزات نیاز دارد. به بهترین نقطه موجود که برای شما کار می کند نگاه کنید. سعی کنید زمانی که از وقفه خلاص هستید از منطقه استفاده کنید تا زمان سلامتی خود را به حداکثر برسانید. و لازم نیست در اتاق خواب خانه شما باشد. ممکن است روی عرشه، گاراژ، سوله یا زیرزمین باشد. شاید فضای بیرونی برای یوگا دقیقا همان چیزی باشد که شما به آن نیاز دارید.

3. حواس پرتی خود را حذف کنید

دلیل ایجاد یک فضای رفاهی، داشتن مکانی برای مدتی تنها بودن است. این فضا سیگنالی است که شما با عملکرد سلامتی خود ارتباط برقرار می کنید و به شما امکان می دهد آن را به یک عادت دائمی تبدیل کنید. به همین دلیل است که حذف وقفه ها برای شما بسیار مهم است. اگر با عواملی که حواس شما را پرت می کنند، پاک کردن افکارتان ممکن نیست. هر گونه وقفه ای که توجه شما را به خود جلب می کند را از بین ببرید. فضای تندرستی شما مکانی است که می توانید بر روی کار انجام شده (یوگا، مدیتیشن و غیره) تمرکز کنید. نمی توان آن را با کشیده شدن به انجام وظایف دیگر قطع کرد. این فضا باید یک منطقه بدون وظیفه باشد. فضای سالم جدید خود را از ایستگاه های کاری، تلفن های همراه و تلویزیون پاک کنید.

4. اضافه کردن مقداری طبیعت

فضاهای بهداشتی سرپوشیده به برخی وسایل خانه نیاز دارند که شامل طبیعت مانند گیاهان یا فواره های آب روان باشد. اگر پنجره ای به بیرون وجود داشته باشد، اگر رو به گیاهان، درختان یا آب باشد، عالی خواهد بود. صحنه ای از طبیعت مانند پوستر یا نقاشی از مناظر طبیعت واقعا می تواند فضای شما را زیباتر کند.

5. نورپردازی

بهترین نور البته نور طبیعی خورشید است. اما اگر پنجره ندارید، نورپردازی ملایم می تواند عالی عمل کند. برای خود یک لامپ کوچک با لامپ های نرم طبیعی پیدا کنید. سیستم های روشنایی عصرگاهی وجود دارد که نور طبیعی خورشید را تقلید می کند.

6. حواس خود را فعال کنید

در حالی که فضای اختصاصی جدید شما برای ایجاد عادات سالم شما عالی است، می توانید با فعال کردن حواس خود این را بیشتر تقویت کنید. استفاده از سیستم فیلتر هوا برای هوای تازه یا شاید اضافه کردن مقداری روغن بخور می تواند مزایای شفابخشی را به همراه داشته باشد. صدای پس‌زمینه‌ی پخش صداهای طبیعت در استریو مانند حیات وحش، باران، جاری شدن آب یا برخورد امواج در ساحل می‌تواند بسیار آرامش‌بخش باشد. و اگر از یک فنجان چای گیاهی لذت می برید، این نیز می تواند محرک خوبی برای سلامتی در فضای سالم شما باشد.

مراقبت از خود واقعاً برای زندگی شما ضروری است. وقتی فضای سلامتی خود را تنظیم کردید، می توانید عادات سالم تری را ایجاد کنید. در حالی که هر یک از سرمایه گذاری های بهداشتی جدید ما منحصر به فرد خواهد بود، زمان و مکان اختصاص داده شده ما شروعی قوی برای سفر ما به سوی سلامت روانی و جسمی سالم تر خواهد بود.

رژیم لاغری سریع