نظر شهرداری در مورد استفاده از «دوچرخه» و «اسکوتر» در پایتخت


نظر شهرداری در مورد استفاده "یک دوچرخه" و "اسکوتر"  پایتخت

معاون ترافیک و حمل و نقل شهرداری تهران در خصوص توسعه خطوط دوچرخه در شهر تهران توضیحاتی ارائه کرد.


مجتبی شفیعی معاون ترافیک و حمل و نقل شهرداری تهران در گفت وگو با خبرنگار ایلنا درباره توسعه خطوط دوچرخه در شهر تهران که در زمان مدیریت قبلی شهرداری آغاز شد، گفت: حمل و نقل پاک یکی از اقدامات و الزامات بهبود شرایط حمل و نقل در شهرهای بزرگ از جمله تهران آلودگی هوا حمل و نقل پاک دارای دو رکن اصلی است، یکی توسعه دوچرخه سواری و دیگری استفاده از اسکوترها که شیوه های حمل و نقل پاک هستند.


وی ادامه داد: دوچرخه سواری یکی از گرایش های مد است که با وجود پروژه موفق در دوره گذشته، اما سهم حمل و نقل آن در تهران کمتر از یک درصد است نه یک درصد. یک آمار جداگانه این رقم 1 درصد را اشتباه بیان می کند، یعنی 1 درصد حدود 190000 سفر با دوچرخه در روز است که اینطور نیست و 10000 تا 12000 سفر با دوچرخه در روز وجود دارد.


معاون ترافیک و حمل و نقل شهرداری تهران تصریح کرد: با وجود تلاش های مدیریت شهری در دوره گذشته و تلاش برای گسترش کامل شبکه و آوردن دوچرخه های مشترک و حمایت از آنها، پروژه دوچرخه نتوانست به هدف خود برسد. یکی از ایراداتی که به این موضوع وارد شد این بود که این شبکه که برای دوچرخه سواری ایجاد شده و بعضاً در خیابان ها موانعی ایجاد می کند و خودروها را از پارک کردن باز می دارد، اصلاً مورد استفاده دوچرخه سواران قرار نمی گیرد و تبدیل به خط اختصاصی موتورسیکلت ها شده است.


شفیعی با اشاره به این فراخوان گفت: در این مدت قصد داریم مدل سرمایه گذاری بخش خصوصی در این بخش را توجیه کنیم، یعنی یک ماه پیش فراخوانی در این زمینه صادر کردیم که با استقبال خوبی مواجه شد و در حال حاضر در حال مذاکره هستیم. قرارداد.” ما قرارداد داریم. در این تماس، ما به ازای هر انتقال دوچرخه به سرمایه گذار خود پرداخت نقدی می کنیم. قبلا شهرداری از سرمایه گذار آبونمان می خرید و در صورت عدم استفاده، سرمایه گذار پول خود را دریافت می کرد اما در روش جدید به سرمایه گذار اعلام کردیم که می خواهد به هر نحوی استفاده شهروندان از دوچرخه را ترویج کند. کند است و می خواهد از هر نوع دوچرخه استفاده کند و اگر ساکنین نیم ساعت با دوچرخه تردد کنند شهرداری رقم تعیین شده پس از بررسی را به سرمایه گذار پرداخت می کند. سرمایه گذاران نیز از این روش استقبال کرده اند.


وی ادامه داد: این فرصت را برای تعداد بسیار کمی ایجاد کرده ایم یعنی آمادگی استفاده از 300 دوچرخه را داریم. علاوه بر این، زمانی که تقاضا وجود دارد، می توانیم شبکه مسیر دوچرخه را گسترش دهیم.


معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران همچنین درباره تاثیر اصلاح هندسی معابر در کاهش ترافیک و طول سفر شهروندان گفت: بین کارشناسان شهرسازی و ترافیک که در شهرها تفاوت دارند. مانند تهران، توسعه راه چقدر موثر است. بدیهی است که در نقاط خاصی که یک گره ترافیکی ایجاد شده است، باید دسترسی هایی ایجاد شود که به طور موثر ترافیک را کاهش دهد، اینجا همه در این موضوع اتفاق نظر دارند.


شفیعی تصریح کرد: اما ساخت گذرگاه جدید در رقابت با توسعه حمل و نقل عمومی شایستگی کمتری دارد و برخی پروژه ها واقعاً توجیهی ندارند و برخی پروژه ها نیز توجیه دارند و این اصلاحات هندسی نسبت به مساحت متفاوت است. که در آن کار انجام می شود. در حال ایجاد است.


وی بیان کرد: در برخی از تقاطع های غیرهمسطح، دسترسی ها به طور کامل ساخته نمی شوند و رمپ ها به طور کامل ساخته نمی شوند که کاربر را مجبور می کند مسافت زیادی را برای رسیدن به مقصد طی کند، تکمیل این رویکردها منجر به کاهش زمان سفر و کاهش ترافیک می شود. ممکن است این موضوعات نیز در دستور کار ما باشد و حدود 90 نقطه را در لیست شناسایی کردیم که رویکردها ناقص بوده و قرار است اصلاح شود.


انتهای پیام/