موارد شگفت انگیزی که به درمان سرطان سینه کمک می کند


طب سوزنی

در این عمل قدیمی ، سوزن های بسیار ظریفی روی نقاط بدن شما قرار می گیرند. تحقیقات نشان می دهد که سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و مسکن های طبیعی را آزاد می کند. همچنین می تواند عوارض جانبی درمان سرطان مانند تهوع ، درد ، خستگی و اضطراب را کاهش دهد.

اما از مراجعه به پزشک خودداری نکنید زیرا در حال انجام طب سوزنی هستید. در واقع ، قبل از انجام آزمایش مطمئن شوید که پزشک شما می داند که در مورد آن فکر می کنید. ممکن است عوارض جانبی وجود داشته باشد و در برخی موارد طب سوزنی توصیه نمی شود.

ماساژ

ماساژ تخلیه لنفاوی می تواند به کاهش تورم بعد از عمل کمک کند.

برخی از بیمارستانها دارای ماساژدرمانگران هستند. ماساژ می تواند درد را کاهش دهد. همچنین می تواند به شما در آرامش قبل از لامپکتومی ، ماستکتومی یا بازسازی سینه کمک کند. بعد از جراحی ، ماساژ تخصصی که توسط یک درمانگر آموزش دیده انجام می شود می تواند به کاهش تورم کمک کند. با پزشک خود صحبت کنید. آنها ممکن است “تکنیک های تخلیه لنفاوی” را ذکر کنند. اگر چنین است ، آنها درباره آن صحبت می کنند.

یوگا

یوگا می تواند به شما کمک کند کمتر احساس خستگی و استرس کنید.

این نوع ورزش به پیوند تنفس با حرکت کمک می کند. ضربان قلب ، فشار خون و امواج مغزی شما را کند می کند. زنانی که در حین انجام تشعشعات برای سرطان سینه کلاس های یوگا را می گذرانند ، می گویند احساس خستگی و استرس کمتری می کنند. اگر می توانید این کار را به طور منظم انجام دهید ، یوگا همچنین می تواند التهاب را کاهش دهد. اطمینان حاصل کنید که سابقه پزشکی خود را با مربی خود به اشتراک می گذارید تا آنها بهتر بدانند چگونه به شما کمک کنند.

تایچی

تمرین منظم تای چی می تواند به کاهش التهاب در افراد مبتلا به سرطان سینه کمک کند.

این هنر رزمی باستانی چینی حرکات آهسته و برازنده بدن را با تنفس و مدیتیشن ترکیب می کند. آرامش ذهن به این طریق می تواند به تقویت بدن کمک کند. تای چی می تواند التهاب را در افراد مبتلا به سرطان سینه کاهش دهد. حتی زنانی که سه بار در هفته به مدت یک ساعت تای چی تمرین می کنند ، نسبت به سلامت و زندگی خود احساس بهتری دارند.

هنر درمانی

هنر درمانی می تواند اضطراب و افسردگی را از بین ببرد و به عزت نفس شما کمک کند.

برای بهره مندی از مزایای هنر درمانی نیازی نیست که هنرمند خوبی باشید. وقتی نقاشی می کنید ، نقاشی می کنید ، مجسمه سازی می کنید یا کارهای دستی انجام می دهید ، به شما این توانایی را می دهد که ترس ها و احساسات دیگری را که ممکن است مایل به صحبت در مورد آنها نباشید بیان کنید. همکاری با یک درمانگر هنری واجد شرایط می تواند به شما کمک کند احساس بهتری نسبت به درمان خود داشته باشید. همچنین نشان داده شده است که می تواند اضطراب و افسردگی را از بین ببرد. همچنین می تواند به عزت نفس شما کمک کند.

قبل

اگر به شما کمک می کند تا ظاهر خود را بهتر احساس کنید ، تغییر دهید.

عوارض جانبی مانند ریزش مو و مشکلات پوستی بسیاری از زنان را تحت تأثیر قرار داده است. برخی از افراد تحت درمان دوست ندارند از خانه خارج شوند زیرا از ظاهر خود خوششان نمی آید. وقتی احساس بهتری نسبت به ظاهر خود داشته باشید ، می تواند کیفیت زندگی شما را بهبود بخشد و به شما در قوی ماندن کمک کند. برنامه ای در منطقه خود پیدا کنید که برای کلاه گیس مناسب شما باشد ، برای داشتن ظاهری جدید ، یا اینکه برای شکل جدید خود از سوتین استفاده کنید. برخی رایگان هستند.

درمان با کمک اسب

اسب درمانی می تواند به شما کمک کند کمتر استرس داشته باشید و بیشتر با احساسات خود در تماس باشید.

اسبها درمانگران طبیعی هستند. و از آنجا که آنها زبان بدن افراد اطراف خود را نشان می دهند ، اسب ها می توانند به شما در آگاهی بیشتر از احساسات شما کمک کنند. یادگیری مراقبت و سوار شدن بر اسب باعث افزایش اعتماد به نفس می شود. در یک مطالعه کوچک ، افرادی که در اسب درمانی شرکت کردند استرس کمتری را احساس کردند. ما نمی دانیم چرا ، اما شاید ارزش امتحان کردن را داشته باشد.

موزیک درمانی

جلسات با یک درمانگر موسیقی می تواند سطح درد را کاهش دهد.

گوش دادن به آهنگ های مورد علاقه شما احتمالاً به شما کمک کرده است که در حین تمرین از جدایی یا تقویت قدرت جلوگیری کنید. این توانایی برای ارتباط با احساسات شما به همین دلیل است که موسیقی می تواند در طول درمان نیز کمک کند. مطالعات نشان می دهد که برنامه ای با یک درمانگر موسیقی مجرب می تواند سطح درد را کاهش دهد ، خلق و خو را بهبود بخشد و نگرانی را برای افراد مبتلا به سرطان سینه کاهش دهد. از پزشک خود بخواهید یکی را توصیه کند.

درباره اش بنویس

نوشتن درباره ترس های شما می تواند به شما کمک کند علائم فیزیکی کمتری را احساس کنید.

اگر احساسات خود را در مورد سرطان سینه بنویسید ، از امیدهای خود گرفته تا بزرگترین ترس های خود ، ممکن است علائم فیزیکی کمتری را مشاهده کنید. نوشتن در یک مجله می تواند خلق و خوی شما را بهبود بخشد و به پیشرفت شما در پیشرفت کمک کند. نگران املا یا دست خط نباشید. خودتان را رها کنید و بر افکار و اهداف خود تمرکز کنید.

گروه های حمایتی

پیوستن به گروه پشتیبانی می تواند به شما کمک کند احساس تنهایی کمتری داشته باشید.

مهم نیست که چقدر از دوستان و خانواده مراقبت می کنید ، یک گروه پشتیبانی نیز می تواند به شما کمک کند. گذراندن وقت با زنان دیگری که شرایط مشابهی را پشت سر می گذارند می تواند به شما کمک کند کمتر احساس تنهایی کنید. شما می توانید در مورد مشکلات خود بیشتر صحبت کنید زیرا سایر اعضای گروه می دانند با چه چیزی سر و کار دارید. شما همچنین می توانید از مشاوره بخواهید ، مانند آنچه در مراحل مختلف درمان انتظار دارید یا نحوه مدیریت عوارض جانبی.

دیدگاهتان را بنویسید