مصرف زیاد گوشت قرمز ممنوع است


عوارض جانبی خوردن بیش از حد گوشت قرمز

در این قسمت از حوزه ، دکتر اطمینانانی ، متخصص تغذیه در اصفهان ، ما عواقب خوردن بیش از حد گوشت قرمز را بررسی می کنیم تا بتوانید تا انتها با ما باشید. نکته مهم دیگر این است که مصرف زیاد گوشت باعث افزایش اسید اوریک در خون و ایجاد نقرس در انسان می شود ، چه گوشت قرمز و چه سفید (هر دو).

از سوی دیگر ، برخی مطالعات نشان داده اند که خوردن رژیم غذایی پر پروتئین حیوانی (مانند گوشت قرمز و سفید و تخم مرغ) و مصرف زیاد این منابع پروتئینی حیوانی منجر به دفع کلسیم بیش از حد از کلیه ها و افزایش دفع ادرار می شود. او دریافت که این می تواند انسان را در معرض آثار کمبود کلسیم قرار دهد.
توجه به این نکته ضروری است که پروتئین خورده شده عمدتا به صورت اوره از طریق کلیه ها (ادرار) دفع می شود. اوره یک ماده زاید و سمی است که نباید در بدن تجمع یابد. برای خلاص شدن از شر آن ، باید مقدار زیادی آب بنوشید. به طور کلی ، مصرف زیاد پروتئین حیوانی از جمله گوشت می تواند تولید اوره را در بدن افزایش دهد.

نقطه اتکای امروز به تغذیه رعایت “تناسب” ، “تعادل” و “تنوع” در رژیم غذایی است. این بدان معناست که رژیم غذایی شما باید متعادل باشد. برای رفع تمام نیازهای تغذیه ای افراد. همچنین مهم است که رژیم غذایی روزانه خود را متعادل کرده و از خوردن غذای زیاد خودداری کنید. الگوهای غذایی مختلف یکی از عواملی است که جذب غذا و مصرف متابولیک بدن را افزایش می دهد. همچنین باعث می شود غذای مصرفی خوشمزه تر و برای انسان قابل قبول تر باشد.

مصرف زیاد گوشت قرمز ممنوع است متخصص تغذیه اصفهان


بیشتر بدانید: بهترین منابع غذایی ویتامین C (C)


در این رابطه ، شایان ذکر است که گوشت قرمز ممکن است جایگزین غذاهای دیگر در برخی وعده های غذایی شود. این ماده حاوی ارزش غذایی گوشت قرمز است. آنها همچنین معایب گوشت قرمز را ندارند. برای مثال ، خوردن گوشت سفید ، به ویژه ماهی دوبار در هفته ، می تواند جایگزین بسیار مفید و مناسبی برای گوشت قرمز باشد. محصولات لبنی (شیر ، پنیر ، ماست و توفو) گاهی اوقات جایگزین های سالم برای گوشت هستند.

سویا یکی از بهترین مواد برای کاهش چربی خون ناخواسته است. همچنین غلات بدون نمک (آجیل) که دارای فیبر زیاد یا حاوی اسیدهای چرب ضروری هستند جایگزین بسیار خوبی برای گوشت قرمز هستند. البته خوردن حبوبات یا آجیل با غلات کامل (نان ، برنج ، گندم ، جو و …) البته ذکر این نکته ضروری است که آهن و ویتامین B12 گوشت در حبوبات وجود ندارد.

نکته نهایی این است که در حالی که انواع گوشت دارای ارزش غذایی مفیدی هستند ، به دلیل اسیدهای چرب اشباع و ترکیبات ذکر شده در این مقاله ، نباید از گوشت قرمز به مقدار زیاد استفاده کنید. مصرف زیاد پروتئین حیوانی مجاز نیست.


دکتر رضا اطمینانانی

متخصص تغذیه اصفهان


دکتر رضا اطمینانانی می تواند با ارائه نکات اساسی در مورد تغذیه ، میزان و نحوه خوردن ، نقش مهمی در دستیابی به سلامت جسمی و روحی ایفا کند.

دکتر رژیم درمانی و رژیم درمانی اصفهان برای مشاهده صفحه اینستاگرام رضا اطمینانانی کلیک کنید.


محتوای توصیه شده:

7 مکمل و ویتامین ضروری برای پوکی استخوان

مکمل های مدیریت پوکی استخوان

آلرژی غذایی

غذاهای مفید و مضر برای حساسیت غذایی

مصرف هندوانه و چاقی



دیدگاهتان را بنویسید