مربیگری سلامتی – دویدن را متوقف کنید و دوی سرعت را شروع کنید

مربیگری سلامتی – تمرینات استقامتی منجر به افزایش وزن می شود

ورزش برای متابولیسم، مدیریت وزن و مهمتر از همه برای سلامتی و تندرستی بسیار مهم است. تنظیم انسولین و لپتین را بهبود می بخشد. اما ورزش نمی تواند جایگزین یک رژیم غذایی فقیر از مواد مغذی و مبتنی بر نشاسته شود. من هر روز ورزش می کنم و مشتریانم را به انجام همین کار تشویق می کنم. با این حال، ورزش‌های استقامتی طولانی‌مدت و زمان‌بر به احتمال زیاد به افزایش وزن کمک می‌کند تا کاهش وزن در طول زمان.

فکر می کنید وقتی یک ساعت در روز روی تردمیل یا کلاس ایروبیک می گذرانید، بدن برای جبران پیامی که به آن ارسال می کنید، چه کاری انجام می دهد؟ مطمئناً، شما چربی می سوزانید، اما در دراز مدت، بدن خود را طوری آموزش دهید که چربی را برای سوزاندن به بهترین نحو ممکن در دسترس قرار دهد! بنابراین هوش بدن شما برای خنثی کردن این هجوم تمرینات استقامتی غیرضروری مضحک، روز به روز، هفته به هفته، ماه به ماه چه می کند؟ خوب، توانایی آن را برای تبدیل مستقیم هر کالری از غذایی که می خورید به چربی افزایش می دهد. چرا؟ زیرا از نقطه نظر تکاملی، شما به بدن می گویید که تا جایی که ممکن است کالری بسوزانید، و این گونه است که بدن با انجام هر کاری که در توان دارد برای جبران آن «قحطی» پاسخ می دهد. “.

و برخلاف تصور رایج، دویدن یک ساعت یا بیشتر در روز، سلامت قلب و عروق شما را بهبود نمی بخشد. جیم فیکس دونده ماراتن، گورو تناسب اندام و دونده روزانه در سن 52 سالگی بر اثر حمله قلبی درگذشت. بسیاری دیگر از ورزشکاران استقامتی نیز از زمان ظهور شوق آهسته دویدن و ایروبیک به طور نابهنگام در اثر حمله قلبی جان خود را از دست داده اند. بدن انسان به سادگی طراحی نشده است که دائماً از لبه فشار داده شود و تا مرزهای شدید خود رانده شود. این نه تنها اتلاف کامل زمان است، بلکه بیشتر ضرر می کنید تا فایده.

نورا گدگاوداس، درمانگر تغذیه، در کتاب پرفروش خود، «بدن اولیه ذهن اولیه»، دیدگاه متخصصان هوازی را رد می‌کند و می‌گوید: «خدا نکنه از واگن ورزشی بیفتی. هنگامی که ذخایر انرژی بدنتان برای ماراتن بعدی آماده می شود، به سرعت آنچه را که ممکن است از دست داده اید (و سپس مقداری) به دست آورید.”

وقتی به طبیعت نگاه می کنید، حدس بزنید چند حیوان بخش قابل توجهی از روز خود را صرف جمع آوری تمام انرژی خود می کنند؟ درست است. هیچ یک. این به این دلیل است که تکامل گونه‌هایی را انتخاب می‌کند که در حفظ انرژی کارآمدتر هستند، نه استفاده از آن. به عنوان مثال، یوزپلنگ تنها می تواند تا حداکثر سرعت خود یعنی 70 مایل در ساعت در فواصل بسیار کوتاه بپرد.

بنابراین هنگام تمرین، به یاد داشته باشید که کمتر، همیشه بیشتر است. به جای دویدن به مدت یک ساعت، فقط بیست دقیقه به دویدن با بیشترین سرعتی که می توانید تغییر دهید. به جای گذراندن یک ساعت در کلاس ایروبیک یا اسپینینگ، بیست دقیقه روی تردمیل بپرید و تا جایی که می توانید سریع بدوید. این تمرینات کوتاه و شدید و به حداکثر رساندن ضربان قلب باعث افزایش چشمگیر جذب اکسیژن، افزایش ظرفیت قلب و ریه ها و سوزاندن سریع قند خون و ذخایر گلیکوژن می شود. سپس، با نرمال شدن سطح انسولین، توانایی بدن برای سوزاندن چربی افزایش می‌یابد – بدون اینکه بدن را از نزدیک بودن گرسنگی آگاه کند. به این ترتیب، بدن به یک دستگاه چربی سوز کارآمد تبدیل می شود، نه یک دستگاه چربی سوز کارآمد. همه چیز در مورد تعادل است.

رژیم لاغری سریع