ما در ارتباطات سلامتی به رژیم های غذایی وزن زیادی می دهیم

اکثر کمیته‌های سلامتی اغلب پیام‌های توصیه‌های غذایی را ارسال می‌کنند که با نیت خوب ارسال می‌شوند و دیکته می‌کنند چه، چه زمانی و چه مقدار بخورند. کارمندانی که این اخطار را دریافت می کنند (و هزاران نکته، تبلیغات و تصاویر دیگر در مورد مواد غذایی از رسانه های مختلف) اگر فقط توجه کنند و مطابق با آن عمل کنند، احساس بهتری خواهند داشت: از این مراحل استفاده کنید! از این غذاها دوری کنید! آیا می خواهید احساس بهتری داشته باشید؟ رژیم گرفتن! به فرم برسید!

در عوض، باید رابطه خود را با غذا تغییر دهیم. ما به آن قدرت زیادی می دهیم.

موانع در کار

روندا بکرام، متخصص تغذیه در دپارتمان بهداشت دانشگاه ایالتی میشیگان و یکی از اعضای هیأت علمی گفت: «رژیم‌های غذایی یک صنعت ۵۲ میلیارد دلاری با نرخ شکست ۹۲ درصدی هستند. این صنعت مبتنی بر ترس از چاقی است. مردم آنقدر از چاق شدن می ترسند – این کلمه آنقدر انگ است – که ایده غذا در همه جا رایج می شود. برای جلوگیری از برچسب زدن چاق یا چاق، در اینجا و بسیاری از مردم شروع به محدود کردن خود به غذاهای خاص یا سه ساعت ورزش در روز کرده‌اند. وقتی غذا خیلی مورد توجه قرار می گیرد، سلامتی از بین می رود.”

مفهوم رژیم غذایی به چند دلیل بخش محبوب ارتباطات سلامت است:

• حضور صنعت رژیم غذایی: صنعت رژیم دارای هزاران روش و طرح، کلوپ رژیم غذایی و برنامه کاهش وزن است. نویسندگان مشهور کتاب های رژیم غذایی می نویسند زیرا می دانند که مخاطبان اسیر را اغوا می کنند.

• ذهنیت رفع سریع: فرهنگ ما که خودتان آن را انجام دهید، راه حل های سریع را بدون توجه به واقع بینانه بودن آنها دوست دارد. بسیاری از ما برای فرآیند تغییر و مفاهیمی مانند تدریجی، افزایشی و پیشرونده احترام چندانی قائل نیستیم.

متخصصان سلامت رژیم گرا: بسیاری از متخصصان سلامت بیماران را با اطلاعات تغذیه ای بمباران می کنند، در مورد اهمیت کاهش وزن سخنرانی می کنند و جراحی را برای کاهش چاقی تشویق می کنند.

• مشکل در تغییر رفتار: روانشناسی نسبتاً کمی برای آموزش افراد برای مراقبت بهتر از خود در حین غذا خوردن استفاده می شود. تا زمانی که به احساسات و انگیزه‌های متضاد و (عمدتاً متضاد) افراد برای خوردن شهودی نپردازیم، هیچ تغییر عمده‌ای در تفکر یا رفتار اصلی در مورد غذا نخواهیم دید.

ژنتیک، مزاج، بیوشیمی و عصب روانشناسی به اندازه رژیم غذایی و ورزش مناسب با رژیم غذایی و وزن ارتباط دارند. در واقع، تحقیقات نشان می دهد که هر چه افراد بیشتر در مورد وزن و عادات غذایی خود نگران باشند، بیشتر مستعد ابتلا به احساسات منفی، استرس و بیماری های روانی هستند. مقاله‌ای که اخیراً در مجله رفتارهای غذایی منتشر شده است (Masudo and Wendell, 2010) نشان می‌دهد که رابطه ما با ترس از افزایش وزن و اهمیت لاغر بودن، تفاوتی در احساس و رفتار ما ایجاد می‌کند.

ارزش پیام های “غذا شهودی”.

به گفته بکرام، برای اینکه از نظر جسمی و روحی سالم تر شوند، شرکت ها و جوامع نباید اطلاعاتی در مورد غذا و تغذیه از نظر «خوب» و «بد» ارائه کنند. و به جای تکیه بر جنون یا مفاهیم جدید تغذیه ای برای رضایت فوری، باید کمی به خودمان اعتماد کنیم و به آنچه بدنمان به ما می گوید اعتماد کنیم.

بکرام می گوید که هر کس احساس شهودی از گرسنگی و اشتها دارد. هنگام پیروی از این دستورالعمل های رژیم غذایی معمولی، به جای محدودیت کالری سخت، تمرکز به سمت غذا، جایی که به آن تعلق دارد، تغییر می کند. بوکرام می گوید: “مردم مشتاق نیروهای خارجی هستند – آنها رژیم های غذایی را دوست دارند زیرا به آنها گفته می شود که چه کاری انجام دهند.” “این معادل گرفتن یک نمره ریاضی خوب است بدون اینکه واقعاً مطالب را بفهمید. بعد از مدتی با همان مشکلات روبرو می شوید و واقعاً چیزی یاد نگرفته اید.”

بکرام را باید تحسین کرد. او سعی می کند به دانشجویان ایالت میشیگان کمک کند تا با بدن خود به آرامش برسند و از لذت غذا خوردن لذت ببرند. علاوه بر قرارهای برنامه ریزی شده، دپارتمان او بروشورهای آموزشی و سایر مطالب چاپی را منتشر می کند، جلسات و رویدادهای توانمندی را در مورد سلامتی و تغذیه برگزار می کند و دانش آموزان را برای کمک به دیگران به روش همتا به همتا آموزش می دهد.

یکی دیگر از طرفداران پیام های غذایی بصری که اخیراً با او صحبت کردیم، دکتر. لین راسی، روانشناس سلامت که تعدادی از دوره های Eat for Life را در دانشگاه میسوری تدریس می کند. او مرکز تمرین ذهن آگاهی دانشگاه را تأسیس کرد. فلسفه اصلی تغذیه او به طرز طراوت آوری کل نگر است و شامل ذهن آگاهی، خرد شهودی بدن و ذهن، و بینش های آموزشی است.

راسی کمیته‌های سلامتی را تشویق می‌کند تا از مخفف “BASICS” برای انتقال پیام‌هایی در مورد غذا خوردن بصری استفاده کنند. این عبارت مخفف عبارت Belly Check، Assess Food خود، کاهش سرعت، بررسی گرسنگی شما، جویدن کامل غذا و لذت بردن از غذا است.

هیچ ایده ای از یک راه حل سریع وجود ندارد

کمیته‌های سلامتی می‌توانند نقش مهمی در توقف جنون گسترش یافته توسط فرهنگ غذایی، نارضایتی جسمی و اعتقاد رایج به راه‌حل سریع داشته باشند.

بیایید با اضافه کردن وزن کمتر به غذا شروع کنیم.