علل و پیشگیری از گرسنگی مداوم


احساس گرسنگی پاسخ طبیعی بدن شما به نیاز به غذای بیشتر است. وقتی گرسنه هستید ، ممکن است شکم شما جیغ بزند و احساس کنید که کاملا خالی شده اید. گاهی این گرسنگی با سردرد ، عصبانیت ، بی حالی و عدم تمرکز همراه است. اکثر مردم می توانند ساعت ها بین وعده های غذایی خود بدون احساس گرسنگی صرف کنند. با این حال ، این برای همه مناسب نیست. دلایل زیادی وجود دارد که باعث می شود ما دائماً احساس ضعف و گرسنگی کنیم ، که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

احساس گرسنگی

دلایل احساس گرسنگی و ضعف مداوم:

1. اگر پروتئین کافی مصرف نکنید ، احساس گرسنگی و ضعف خواهید کرد.

مصرف پروتئین کافی برای کنترل اشتها بسیار مهم است. پروتئین گرسنگی را کاهش می دهد و با اجازه دادن به بدن برای دریافت کالری کمتر در طول روز ، باعث تولید هورمون های سیری می شود. به همین دلیل ، اگر در طول وعده غذایی پروتئین کافی دریافت نکنید ، قبل از وعده غذایی بعدی احساس گرسنگی خواهید کرد.

چه غذاهایی حاوی پروتئین هستند؟

غذاهای دیگر دارای پروتئین هستند ، بنابراین گنجاندن آنها در رژیم غذایی نباید مشکل باشد. محصولاتی مانند گوشت قرمز ، مرغ ، ماهی و تخم مرغ سرشار از پروتئین هستند. شیر ، ماست یا برخی محصولات لبنی مانند آجیل و غلات کامل نیز حاوی پروتئین هستند.

2. کم خوابی بر گرسنگی تأثیر می گذارد!

خواب کافی برای سلامت کلی بدن بسیار م effectiveثر است و برای عملکرد مناسب مغز و سیستم ایمنی ضروری است. خواب کافی از بیماری های خطرناک و مزمن جلوگیری می کند. خواب به اندازه تنظیم کننده های اشتها خوب است زیرا بر هورمون های تحریک کننده اشتها تأثیر می گذارد. کمبود خواب باعث افزایش سطح این هورمون ها و افزایش گرسنگی فرد می شود. برای داشتن بدن سالم و کنترل اشتها ، 8 ساعت خواب بی وقفه در شب داشته باشید.

3. کربوهیدرات زیاد مصرف کنید

کربوهیدرات های تصفیه شده و فرآوری شده بیشتر مواد معدنی و ویتامین های خود را از دست می دهند. یکی از محبوب ترین این مواد آرد سفید است که برای پخت نان و ماکارونی استفاده می شود. از سوی دیگر ، این نوع کربوهیدراتها فیلرهای فیبری ندارند و بدن آنها را خیلی سریع هضم می کند. غذاهای حاوی کربوهیدرات تصفیه شده نیز سطح قند خون را کاهش می دهند. در نتیجه می توانید آنها را کم کم جایگزین کنید. به عنوان مثال ، سبزیجات ، میوه ها ، حبوبات و غلات کامل حاوی فیبر و کربوهیدرات هستند که به کنترل گرسنگی کمک می کند.

احساس گرسنگی

4. نقش چربی بر گرسنگی

چربی نقش مهمی در سیر نگه داشتن بدن شما دارد. هضم چربی در دستگاه گوارش بیشتر طول می کشد و در معده می ماند و احساس گرسنگی را به تاخیر می اندازد. افرادی که سعی در کاهش چربی در رژیم غذایی خود دارند اشتهای خود را برای قند و کربوهیدرات افزایش می دهند. منابع غذایی پرچرب ، غنی و مغذی شامل ماهی آزاد ، ماهی تن ، ساردین ، ​​گردو ، روغن زیتون ، روغن نارگیل ، تخم مرغ ، ماست پرچرب ، دانه کتان و آووکادو است.

5. عدم نوشیدن آب کافی

نوشیدن آب علاوه بر بهبود سلامت مغز و قلب ، عملکرد بدن را نیز بهبود می بخشد. سلامت پوست و دستگاه گوارش ما بستگی مستقیم به میزان آب مصرفی ما دارد. نوشیدن یک لیوان آب معده شما را پر کرده و احساس سیری می کند. نوشیدن آب 20 دقیقه قبل از غذا اشتها را کاهش می دهد. مطالعات نشان داده است که نوشیدن آب قبل از غذا نیز کالری دریافتی را کاهش می دهد. برخی از افراد تشنگی را با گرسنگی اشتباه می گیرند در این حالت ابتدا سعی کنید یک لیوان آب بنوشید.

6. حواس پرتی هنگام غذا خوردن

زندگی شلوغ و انجام کارهای دیگر هنگام غذا خوردن می تواند آسیب های مختلفی به بدن و سلامتی وارد کند. این عادات غذایی در نهایت باعث افزایش کالری دریافتی و افزایش وزن می شود. حواس پرتی درک شما را از میزان مصرف غذا کاهش می دهد ، که باعث می شود بدن شما بعدا احساس سیری کند.

7. استرس و اضطراب زیاد

در برخی افراد ، استرس اشتهای آنها را افزایش می دهد. این به دلیل افزایش سطح هورمون کورتیزول است که سیگنال گرسنگی را به مغز می فرستد. اگر سبک زندگی استرس زایی دارید ، به احتمال زیاد همیشه احساس گرسنگی می کنید.

8. عوارض جانبی برخی داروها که مصرف می کنیم

انواع مختلفی از داروها مانند داروهای ضد افسردگی ، قرص های دیابت ، قرص های ضد بارداری ، ضد تشنج ها و این عوارض جانبی وجود دارد. گاهی اوقات ممکن است برای جایگزینی برخی داروها با برخی از پزشکان صحبت شود ، اما در برخی موارد فقط موارد قبلی باید مشاهده شود تا از عوارض این عوارض کاسته شود.

9. رابطه بین سلامت جسمی کلی و گرسنگی

در نهایت ، شما باید سلامت کلی بدن خود را بررسی کنید. به عنوان مثال ، پرکاری تیروئید این شرایط را در بدن تشدید می کند زیرا ضعف ، گرسنگی و افزایش اشتها می تواند سیگنال هایی باشد که نشان می دهد مشکلی در بدن وجود دارد. به همین دلیل ، گاهی اوقات یک معاینه کامل فیزیکی برای جلوگیری از ایجاد مشکلات داخلی در بدن ضروری است.

دیدگاهتان را بنویسید