سیستم های اعتباری ایران کیش و بانک تجارت چگونه است؟


سیستم های اعتباری ایران کیش و بانک تجارت چگونه است؟

رابطه ما با کارت های اعتباری به بیش از 100 سال قبل برمی گردد. داستان تکامل کارت اعتباری از ابتدا تا به امروز دارای پیچ و خم های هیجان انگیز بسیاری است.


به گزارش ایلانا به نقل از به عنوان بخشی از روابط عمومی شرکت کارت اعتباری کیش ایران، ایده کارت اعتباری از شیوه های وام دهی تجار آمریکایی در دهه 1800 نشأت گرفت. به سادگی شروع شد. بازرگانان به مشتریان قابل اعتماد اعتبار می دادند و به آنها اجازه می دادند که قبض را بعداً پرداخت کنند. صورتحساب کاغذی خریدها با شماره حساب و نام تاجر معادل صورت حساب کارت بود. در اوایل دهه 1900، چندین فروشگاه بزرگ و یک شرکت نفت شروع به صدور نسخه‌های کارت اعتباری فروشگاه کردند. اولین کارت صادر شده توسط بانک که مشتریان می توانستند در بیش از یک فروشگاه تجاری از آن استفاده کنند، در سال 1946 توسط بانک ملی Flatbush بروکلین (به رهبری بانکدار جان بیگین) ایجاد شد. از آن زمان، کارت های اعتباری به آرامی اما مطمئنا وارد زندگی روزمره ما شده اند.


*نقشهاعتبارات در زندگی روزمره ما


در سال 1950، فرانک مک نامارا، بنیانگذار Diners Club، کارتی را با این پیش بینی صادر کرد: در تمام رستوران های نیویورک مورد احترام قرار می گیرد. مک نامارا و کارت Diners Club او راه را برای سایر صادرکنندگان برای شناخت پتانسیل چنین کارت هایی هموار کردند. Bank of America کارت خود را در سال 1958 با یک ترفند تبلیغاتی به نام “Fresno Drop” معرفی کرد. به گزارش واشنگتن پست، این بانک 60000 کارت برای جامعه در فرسنو کالیفرنیا ارسال کرد که با یک خط اعتباری 500 دلاری فعال شدند. در سال 1958، امریکن اکسپرس با موجودی کارت اعتباری گردان خود وارد صحنه شد. مدت کوتاهی پس از آن، ویژگی امنیتی نوار مغناطیسی (اختراع شده توسط IBM) به یک ویژگی کلیدی کارت تبدیل شد و به افزایش اعتماد آمریکایی ها به کارت های اعتباری کمک کرد.


* بی خطرکارت را خیس کنیداعتبار: حقوق و امنیت


در طول دهه بعد، قوانینی برای تنظیم این صنعت نوشته شد. در سال 1968، قانون حقیقت و وام ارائه شد و به سرعت قانون کارت اعتباری ناخواسته در سال 1970 را دنبال کرد. در همان سال، قوانینی برای جلوگیری از مشارکت شرکت‌های کارت اعتباری در اعمال تبعیض‌آمیز که افراد را از استفاده از کارت‌های مبتنی بر نژاد، جنسیت و/یا مذهب منع می‌کرد، تصویب شد. همچنین اصلاحاتی برای محافظت از مشتریان در برابر فعالیت های کلاهبرداری انجام شد. در سال 1974، قانون صورت‌حساب اعتباری منصفانه (FCBA) به عنوان اصلاحیه‌ای در قانون حقیقت و وام، به قانون فدرال تبدیل شد و از مصرف‌کنندگان در برابر شیوه‌های صورت‌حساب ناعادلانه محافظت کرد. سپس، در سال 1977، قانون شیوه های وصول بدهی منصفانه (FDCPA) به منظور ارائه حمایت قانونی در برابر شیوه های وصول بدهی های سوءاستفاده کننده به تصویب رسید. از آن زمان، تمرکز بر امنیت بوده است. در اواسط دهه 1990، فناوری EMV توسط Europay، MasterCard و Visa برای جلوگیری از تقلب توسعه یافت. این فناوری به تراشه کارت اعتباری اجازه می دهد تا از طریق احراز هویت در برابر تقلب محافظت کند. در ابتدا، سیاست های امنیتی در شرکت های کارت متفاوت بود. با این حال، پس از تشکیل شورای استانداردهای امنیتی صنعت کارت پرداخت (PCI SSC)، شرکت های کارتی سیاست های فردی خود را با PCI DSS، استاندارد امنیت داده، هماهنگ کردند. اولین PCI DSS در سال 2004 منتشر شد و آخرین نسخه در می 2018 منتشر شد.


معرفی و پذیرش انبوه کارت های اعتباری، نحوه استفاده و تفکر ما در مورد “اعتبار” و پول را تغییر داده است. اما داستان هنوز تمام نشده است. صنعت کارت اعتباری برای پاسخگویی به نیازهای مصرف کننده و پیشرفت های تکنولوژیک به تکامل خود ادامه خواهد داد. تجار و مصرف کنندگان به طور فزاینده ای از فناوری های کارت موجود استفاده می کنند.


اما با بیشتر زندگی مالی ما به صورت آنلاین، نحوه پرداخت ما برای چیزها به سرعت در حال تغییر است. در 50 سال گذشته، غول های کارت اعتباری Visa و Mastercard برای فعالیت مصرف کننده ضروری بوده اند. اما این سیستم های قدیمی توسط راه حل های جدید و نوآورانه ای که به طور خاص برای عصر دیجیتال طراحی شده اند، تهدید می شوند.


سیستم کارت اعتباری برای دنیای قبل از دیجیتال طراحی شده است. این بر اساس ایده “رسانه های قابل اعتماد” است. هم خریدار و هم فروشنده می توانند از معامله مطمئن باشند زیرا سیستم کارت به عنوان ضامن بین آنها عمل می کند. این به گسترش گسترده مصرف جهانی کمک کرد. اما این سیستم برای دنیای آنلاین طراحی نشده است که بتوانیم با یک کلیک با یکدیگر تجارت کنیم.


* سیستمپرداخت ها میدان نبردی برای نوآوری است


AliPay، UnionPay، WeChat Pay، Apple Pay، Google Pay، Cash App… فهرست سیستم های پرداخت دیجیتال جدید بی پایان به نظر می رسد. پی پال اولین مبتکر بزرگ در این فضا بود که به بیش از 400 میلیون کاربر افزایش یافت. چین در سال‌های اخیر شاهد رشد قابل توجهی در سیستم‌های پرداخت مبتنی بر اپلیکیشن بوده است، به طوری که AliPay در سال 2013 از PayPal پیشی گرفت و به عنوان بزرگترین پلتفرم پرداخت موبایلی در جهان شناخته شد. سیستم‌های پرداخت دیجیتال گامی به سوی «تفریح» هستند – اساساً واسطه‌هایی مانند بانک‌ها و شرکت‌های کارت اعتباری را قطع می‌کنند. کیف پول های دیجیتال نیاز به چک های اعتباری و اعتباری را از بین می برد و به کاربر این امکان را می دهد که موجودی برنامه را شارژ کند یا برنامه را مستقیماً به حساب بانکی متصل کند. این به نوبه خود کارمزدهای بالا را کاهش می دهد زیرا نیاز محدودی به محافظت از کلاهبرداری وجود دارد – اگر پولی در حساب وجود نداشته باشد، تراکنش به سادگی انجام نخواهد شد. این سیستم‌ها همچنین نحوه تجارت خرده‌فروشان، تولیدکنندگان محتوا و ارائه‌دهندگان خدمات را با مشتریان خود تغییر می‌دهند. پلتفرم‌های مبتنی بر اپلیکیشن مانند Square و Stripe پذیرش پرداخت‌ها را در دستگاه‌های تلفن همراه آسان می‌کنند و با هزینه‌های پایین ورودی، به هر کسی اجازه می‌دهند تا زمانی که اتصال تلفن همراه دارند، در تجارت دیجیتال شرکت کنند.



وام ایران کیش و بانک تجارت چیست؟


اما شرکت کارت اعتباری ایران کیش بر اساس استانداردهای ملی و قوانین در زمینه های مختلف، علاوه بر کیف پول آفلاین و آنلاین خود، توانسته است سیستم پرداخت اعتباری را محقق کند، سیستم های اعتباری که بیشتر با همکاری بانک تجارت می باشد. متوجه شد


پرداخت داروها:


این محصول، خدمت جدید ایران کیش و بانک تجارت برای صنعت داروسازی کشور، در قالب سامانه ای برای مدیریت تعاملات اعتباری شرکت های پخش و داروخانه ها پیاده سازی شده است. این سیستم تکمیل کننده زنجیره پرداخت در صنعت داروسازی است. از مزایای این طرح می توان به حذف کامل چک از چرخه بورس دارو، خرید اسناد بدهی الکترونیکی از بانک و کاهش هزینه های مالی در این بخش اشاره کرد. بزرگترین مزیت این سیستم حذف چک از چرخه مبادله است.


کاشوبادام هندی


سامانه پذیرش کیف پول اعتبار نقدی اپلیکیشن بانک تجارت برای اولین بار در فروشگاه رفاه فعالیت می کند.


در این شیوه پرداخت اعتبار، سازمان ها با محدودیت اعتباری مشخص، افراد را به بانک تجارت و سپس ایران کیش معرفی می کنند و از طریق اپلیکیشن زمرد، کاربران معرفی شده می توانند برای دریافت اعتبار و مزایا ثبت نام کنند.


در اپلیکیشن بانک تجارت، افراد پس از ایجاد پروفایل دیجیتال و احراز هویت حضوری تصویری، نسبت به ثبت نام اعتبار اقدام می کنند و فرم های مربوطه را امضا می کنند و شرایط را می پذیرند و کیف پول اعتباری آنها تا سقف تعیین شده به میزان تعیین شده پر می شود. از مرجع مربوطه شارژ می شود و سپس می توانند با استفاده از پایانه های پذیرش کارت اعتباری اقدام به خرید کنند.


scf


Scf یک پلتفرم نقدینگی زنجیره تامین است.


این پلتفرم به عنوان یکی از نوآوری های مالی جدید، خدماتی است که تنها موسسات مالی حرفه ای می توانند ارائه دهند.


Scf به معنای تامین نقدینگی و جریان های نقدی برای انجام فرآیندهای مختلف یک سازمان یا شرکت است، جریان مالی که یک بانک برای زنجیره تامین یک سازمان یا شرکت ایجاد می کند. مکانیزم تامین مالی لازم بین بانک و شرکت مذکور (زنجیره تامین) نیازمند زیرساخت های فنی است که ایران کیش فراهم کرده است. این رویکرد نتیجه اتحاد مدیریت مالی و مدیریت زنجیره تامین است. در اولین گام در راهکار scf ایران کیش، بانک تجارت و ساپکو این بستر را پیاده سازی کرده اند و شرکت ایران کیش بستر و زیرساخت تبادل مالی زنجیره تامین ساپکو را از بانک تجارت فراهم کرده است. بانک تجارت نقدینگی مورد نیاز ساپکورا را ایجاد می کند و ساپکو از این نقدینگی بهره می برد. ایران کیش آمادگی دارد چنین فرصتی را در اختیار سایر بانک ها و شرکت ها قرار دهد.


به این ترتیب موضوع جریان نقدینگی که یکی از مشکلات اصلی زنجیره تامین است، حل می شود.


انتهای پست/