سوشی آسان وگان – غذایی با احساس


چه کسی می دانست که تهیه سوشی گیاهی در خانه بسیار آسان است!؟ این دستور العمل آسان سوشی وگان برای مبتدیان عالی است، با مواد ساده درست شده است و طعم بسیار خوبی دارد. شما خواهید دید که همیشه هوس این دستور غذا را دارید.

به روز رسانی*** بسیاری از مردم در رسانه های اجتماعی اظهار نظر می کنند که این سوشی نیست و مستقیماً شبیه غذای کره ای گیمباپ است. من کاملاً این را درک می کنم و از نظرات قدردانی می کنم. هدف من در اینجا خلق مجدد غذای سوشی بود که همیشه از یک رستوران ژاپنی تهیه می‌کنم، اما به سادگی ماهی را با توفو عوض می‌کنم تا گیاهی شود. همان رستوران چیزی به نام سوشی توفو را نیز سرو می‌کند، بنابراین من از آن استفاده کردم. در انجام تحقیقات آنلاین خود (من هرگز به ژاپن یا کره نرفته ام) این دستور العمل منطقی است که آن را سوشی بنامم، اگرچه می بینم که چگونه بسیار شبیه به gimbap است. من سخت کار خواهم کرد تا خودم را بیشتر آموزش دهم.


من نمی توانم به شما بگویم که چقدر در مورد این دستور غذا هیجان زده شده ام! من مدت زیادی است که عاشق سوشی هستم اما نسبتاً تازه کار هستم که خودم آن را در خانه درست کنم. صادقانه بگویم، بسیار ساده تر از آن چیزی است که من در ابتدا فکر می کردم (مخصوصاً این نسخه گیاهی که نیازی به مقابله با ماهی خام ندارد!).

اگر شما هم مثل من تازه با سوشی خانگی آشنا شده اید، پس من خیلی هیجان زده هستم که به شما نشان دهم چقدر آسان است و طرز تهیه آن را به شما آموزش می دهم.

عکس از یک بشقاب سوشی توفو پر از توفو، هویج، آووکادو و خیار.  سبزیجات تازه در گوشه ای، سس سویا در گوشه ای دیگر، کنجد و سس مایونز تند در گوشه ای دیگر.  همه روی یک تخته مرمر

ما این را مدت زیادی فقط با برنج و سبزیجات درست کردیم (من یک بار آن را با پنیر خامه ای وگان امتحان کردم که عالی بود!). با این حال، همیشه احساس می‌کردم که واقعاً مقداری پروتئین و مواد بیشتری برای این دستور غذا می‌خواهم. بنابراین، من مقداری توفوی سرخ شده ساده به مخلوط اضافه کردم و OMG واقعاً این سوشی را یک درجه بالا می برد.

اول از همه، فکر می کنم همه شما می دانید که من چقدر توفو را دوست دارم. اما همچنین، من یک سس بسیار ساده اما واقعاً طعم‌دار به توفو اضافه کردم که مقدار زیادی به رول‌های توفو اضافه می‌کند.

از نظر فنی می‌توانید توفو را برش بزنید و بدون پختن آن به سوشی اضافه کنید (اگر می‌خواهید این دستور غذا را بسیار سریع درست کنید)، اما اگر وقت گذاشتید، پیشنهاد می‌کنم برای تفت دادن آن را مصرف کنید. تردی توفو + سس خوش طعم این دستور غذای سوشی را بسیار تقویت می کند!

عکس از بالا به پایین یک ماهیتابه سفید پر از نوارهای توفوی سرخ شده

این سوشی گیاهی ساده چیست:

  • توفو سفت/فوق العاده سفت فشار داده می شود (راهنمای من در مورد فشار دادن توفو را اینجا ببینید) و سپس قبل از تفت دادن به نوارهای نازک برش داده می شود تا یک پوسته ترد خوب به آن اضافه شود. اگر می‌خواهید این کار را سریع و آسان انجام دهید، می‌توانید توفوی نپخته را نیز اضافه کنید.
    تمپه یا سایر پروتئین های گیاهی نیز گزینه های خوبی در اینجا هستند!
  • خیار
  • هویج
  • برنج– من برنجی را که از Whole Foods دریافت کردم با برچسب “برنج سوشی” که در واقع فقط برنج دانه کوتاه است، تهیه کردم. برنج دانه کوتاه همان چیزی است که به طور سنتی در سوشی استفاده می شود. من این را امتحان کردم، فقط به خاطر آن، با برنج دانه بلند و به هیچ وجه خوب کار نکرد. من حتی دیده ام که مردم این کار را با برنج کینوا و گل کلم انجام می دهند، اگرچه من هرگز هیچ کدام از آنها را امتحان نکرده ام 🙂
  • ورق های نوری– می توانید اینها را در اکثر خواربارفروشی ها پیدا کنید و نسبتاً ارزان هستند! اگر همه چیز شکست خورد، مطمئناً می توانید آنها را در آمازون پیدا کنید.
  • آووکادو
  • پنیر خامه ای اختیاری– من از این در سوشی که در عکس ها/ویدیوهایم می بینید استفاده نکردم، اما آن را به جای توفو امتحان کرده ام و آن را دوست دارم. در حال حاضر تعداد زیادی پنیر خامه ای وگان از فروشگاه های خوشمزه در بازار وجود دارد و من آن را در سوشی دوست دارم.
  • ایده های دیگر– فلفل دلمه ای، تمپه، تربچه، جوانه، کنجد، پیاز ترشی و خیار، پیاز قرمز، هالاپینو و خیلی چیزهای دیگر! اگر سوشی مورد علاقه ای دارید، لطفاً به من اطلاع دهید!
سوشی روی تخته مرمر درست می شود.  یک تشک سوشی روی آن یک رول سوشی باز نشده است که روی آن برنج، خیار، هویج و آووکادو پر شده است.

طرز تهیه سوشی در خانه:

علاوه بر مواد فوق، تنها چیزی که نیاز دارید یک حصیر سوشی است. شما می توانید یکی از آن ها را در آمازون تنها با 4 دلار دریافت کنید (لینک وابسته) و اگر قصد دارید مرتباً در خانه سوشی درست کنید، آن را به شدت توصیه می کنم. من آنها را در Target و World Market نیز دیده ام.

راستش را بخواهید، هنوز هم می‌توانید سوشی را بدون حصیر بغلتانید، اما من دریافتم که تهیه یک رول سوشی تنگ بسیار سخت‌تر است.

برای تهیه سوشی گیاهی، با پخت برنج خود مطابق دستورالعمل بسته بندی شروع کنید. من واقعاً دوست دارم غذای خود را در قابلمه فوری بپزم اما واقعاً هر روشی کار می کند. پس از پخته شدن آن را در ظرفی بریزید و در یخچال بگذارید تا خنک شود و بقیه مواد را آماده کنید.

عکس یک بشقاب سوشی توفو پر از توفو، هویج، آووکادو و خیار.  یک تکه سوشی با چاپستیک نگه داشته می شود

در مرحله بعد، توفو خود را فشار می دهیم (برای راهنمای من در مورد فشار دادن توفو به اینجا مراجعه کنید)، آن را به نوارهای نازک برش می دهیم، و سپس آن را فقط در کمی روغن تفت می دهیم. بعد از اینکه دور تا دور آن پوسته ترد شد، یک سس ساده به ماهیتابه اضافه می کنیم و آنقدر می پزیم تا غلیظ شود. من عاشق طعم اضافه ای هستم که سس به سوشی اضافه می کند!

در حالی که همه اینها در حال پختن است، من از وقت آزاد برای برش دادن سبزیجاتم استفاده می کنم.

وقتی همه چیز آماده شد، نوبت به مونتاژ سوشی می رسد. ویدیوی من را برای جزئیات دقیق ببینید، اما اجازه دهید به طور خلاصه آن را مرور کنیم. ورق نوری خود را روی حصیر سوشی بگذارید و روی آن را با یک لایه نازک برنج بپوشانید و حدود یک اینچ روی یک انتهای آن تمیز بماند. من معمولاً از 2/3 فنجان برنج پخته شده در هر ورقه نوری استفاده می کنم.

در مرحله بعد، تمام مواد را روی برنج بچینید. من همه چیز را در طرف مقابل از یک اینچ نوری تمیز که برنج نگذاشتم گذاشتم. در مرحله بعد، با استفاده از حصیر، ورق نوری را روی پرکننده ها تا بزنید و در حین رول کردن، روی حصیر را محکم فشار دهید. تشک به شما کمک می کند تا یک رول زیبا و سفت داشته باشید. به رول کردن ادامه دهید تا تمام راه رول شود.

اکنون تنها کاری که باید انجام دهید این است که رول را به نوارهای ~ 1 اینچی برش دهید و از آن لذت ببرید!

عکس کناری بشقاب سوشی توفو پر از توفو، هویج، آووکادو و خیار

و این برای امروز است! طبق معمول، اگر در نهایت این دستور غذا را درست کردید، لطفاً یک عکس بگیرید و من را در Instagram @foodwithfeeling تگ کنید! من همیشه دوست دارم ببینم شما چه چیزی درست می کنید و چگونه آن را دوست دارید!

طرز تهیه سوشی وگان را اینجا ببینید:

چاپ

ساعت نماد ساعتکارد و چنگال نماد کارد و چنگالپرچم نماد پرچمپوشه نماد پوشهاینستاگرام آیکون اینستاگرامpinterest نماد pinterestفیس بوک نماد فیس بوکچاپ نماد چاپمربع ها نماد مربعقلب نماد قلبقلب جامد نماد قلب جامد

شرح

این سوشی وگان با مواد ساده درست شده و برای کسانی که تازه در خانه سوشی درست می کنند عالی است! خیلی راحت و خیلی خوشمزه!



  1. برنج خود را طبق دستورالعمل بسته بپزید. پس از اتمام، در ظرف بزرگی در یخچال قرار دهید تا خنک شود.
  2. سس را با هم زدن سس سویا، شربت افرا، نشاسته ذرت، زنجبیل، سیر و آب درست کنید. کنار بگذارید.
  3. در یک تابه بزرگ نچسب، 1 قاشق غذاخوری روغن را روی حرارت متوسط ​​گرم کنید. پس از داغ شدن، توفو را به آن اضافه کنید و به مدت 5 دقیقه دست نخورده تفت دهید. پس از تشکیل پوسته خوب، آن را برگردانید و چند دقیقه دیگر از هر طرف بپزید، در کل حدود 12 دقیقه. سس را اضافه کنید و چند دقیقه دیگر بپزید و مرتب هم بزنید تا سس غلیظ شود. هم بزنید تا مطمئن شوید که توفو به طور یکنواخت در سس پوشانده شده است. از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید.
  4. پس از خنک شدن برنج، سرکه برنج و سرکه شراب سفید را با آن مخلوط کنید و کنار بگذارید.
  5. با قرار دادن یک ورقه نوری روی یک تشک سوشی*، سوشی را جمع کنید. 2/3 فنجان برنج پخته شده را روی ورقه نوری پخش کنید، حدود 2/3 اینچ را در یک طرف آن تمیز بگذارید (به ویدیو نگاه کنید). مقداری از خیار، 2 تکه توفو، هویج و 2 تکه آووکادو را روی آن بریزید. ورق نوری را روی فیلینگ ها بغلتانید و به آرامی و *محکم* ورق را رول کنید تا زمانی که کاملاً جمع شود. مواد باقیمانده را تکرار کنید (بسته به نحوه پر کردن آنها، 5-6 عدد رول به دست می‌آورم).
  6. به قطعات 1 اینچی برش دهید و از آن لذت ببرید! من عاشق مال خودم با کمی زنجبیل ورقه شده و کمی سس سویا هستم.

یادداشت

*شما برنج ژاپنی دانه کوتاه می خواهید. بافت چسبناکی دارد که برای تهیه سوشی ضروری است. برنج دانه بلند، مانند باسماتی، در این دستور العمل کار نمی کند (من آن را امتحان کردم!).

* توفوی سفت نیز به خوبی کار خواهد کرد

*این را می توان بدون حصیر سوشی نیز انجام داد!

  • زمان آماده سازی: 15 دقیقه
  • زمان پخت: 20 دقیقه
  • دسته بندی: شام
  • روش: پخت و پز
  • غذا: آمریکایی

کلید واژه ها: سوشی وگان، سوشی گیاهی، سوشی توفو



رژیم لاغری سریع