سلامتی روزانه برای یک زندگی مطلوب

تندرستی روزانه یک فعالیت سالم منظم است هر روز تمرین کنید تا ما را در شکل ذهن، بدن و روح نگه دارید. این عادات مجموع آنچه در هر دقیقه از روز فکر می کنیم، می گوییم و انجام می دهیم. در زیر برخی از عادات اساسی که برای داشتن یک زندگی سالم باید ایجاد کنید آورده شده است.

سلامتی روزانه از تنظیم رژیم غذایی: رژیم غذایی خود را تغییر دهید و شاهد بهبود سلامت خود باشید. هر روز سبزیجات بیشتری بخورید، به خصوص سبزیجات برگدار و سبزیجات زرد مانند بروکلی، کرفس، جعفری، مشبک، گل کلم، کلم و اسفناج. برای دریافت ویتامین C، بتاکاروتن و پتاسیم بیشتر در رژیم غذایی روزانه خود میوه تازه بیشتری مصرف کنید.

سلامتی روزانه نوشیدن آب بیشتر (هشت لیوان در روز) برای هیدراته ماندن است. آب، آب، آب سلول های بدن شما هر روز برای آب بیشتری فریاد می زنند زیرا 75 درصد آنها آب است، بنابراین دریافت روزانه کافی برای عملکرد مطلوب بسیار مهم است. اول صبح نیم لیتر آب صاف شده بنوشید. این به شستشوی بدن و خلاص شدن از شر برخی از مواد زائد سمی که از طریق قسمت های مختلف بدن مانند پوست، دهان، گوش ها، سوراخ های بینی و چشم ها جمع آوری می کنید، کمک می کند.

برای سلامتی مطلوب جسم، ذهن و روح روزانه ورزش کنید. بدن مانند یک ماشین است، برای فعال بودن آفریده شده است. عدم تحرک طولانی مدت منجر به زوال سریع و بدتر شدن سلامت می شود. فواید ورزش بسیار قدرتمند است و به ما می دهد:

– استخوان های قوی تر و مفاصل انعطاف پذیر

– قلب و ریه های قوی تر

– عضلات قوی تر

– کنترل وزن

– افزایش تجارب جنسی واضح با همسرتان

– کاهش استرس و نوسانات خلقی

– کاهش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ

– کاهش خطر حمله قلبی

– کاهش خطر ابتلا به بیماری کیسه صفرا

استراحت و خواب یک پیش نیاز طبیعی برای سلامتی روزانه است. اگر هر شب کمتر از 6 تا 7 ساعت بخوابید، خطر ابتلا به بیماری ها افزایش می یابد. تقویت استراحت و خواب کافی:

– سلامت قلب شما

– مقابله با استرس

– بهبود حافظه شما

– مکانیسم هوشیاری و واکنش شما

– سلامت و تندرستی عمومی شما

به مدت پانزده دقیقه در روز نور خورشید بیشتری دریافت کنید، ترجیحاً انرژی صبح زود. یکی از قوی ترین فواید سلامتی دریافت نور خورشید بیشتر در هر روز است. ویتامین D به طور طبیعی از نور خورشید جذب می شود. برای سلامت استخوان ها، ماهیچه ها و دندان ها ضروری است. همچنین به جذب و استفاده از فسفر و کلسیم در بدن کمک می کند. تحقیقات زیادی وجود دارد و شواهد کافی مبنی بر اینکه تحریک سطوح ویتامین D نه تنها سیستم ایمنی بدن ما را بهبود می‌بخشد، بلکه از ما در برابر سرطان، از جمله سرطان سینه و سایر بیماری‌های مسری نیز محافظت می‌کند. همچنین به نظر می رسد ویتامین D در مبارزه با اختلال نقص توجه و بیش فعالی (ADHD) و اوتیسم نقش دارد.

هر روز با صدای بلند بخندید، حتی وقتی چیزی برای خندیدن ندارید. خنده برای سلامتی بدن، ذهن و روح مفید است. تحقیقات جدید نشان داده است که خندیدن می تواند لخته های خون، کلسترول و التهاب را از بدن خارج کند. خنده تمرینی برای اندام های داخلی است. وقتی می خندیم، بله، ماهیچه های صورت ما کشیده می شود و ضربان قلب و جریان خون ما افزایش می یابد. تنفس ما تند شد و اکسیژن بیشتری برای پاکسازی سیستم و فعال کردن بسیاری از فواید سلامتی مصرف کرد.

ما نیز بیشتر منتشر می کنیم اندورفین هایک هورمون مسکن طبیعی در هنگام خنده. اندورفین ها ایجاد شده توسط خنده، میل به غذا، الکل و اعتیاد به مواد مخدر را کاهش می دهد. همچنین اعتقاد بر این است که استرس را کاهش می دهد و روند پیری را کند می کند و باعث می شود برای مدت طولانی تری جوان به نظر برسید.

ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها برای سلامتی روزانه ضروری هستند. اکسیداسیون در بدن عامل اصلی پیری جسمی و عفونت است. می توان آن را از طریق رژیم غذایی روزانه سرشار از آنتی اکسیدان کنترل کرد مواد ثانویه گیاهی.

اینها مواد مغذی گیاهی هستند که از سیستم ایمنی قوی، رشد طبیعی سلول ها و سلامت طولانی مدت اندام های حیاتی بدن مانند قلب، ریه ها و چشم ها حمایت می کنند. اما کمتر از 9 درصد از جمعیت جهان هر روز وعده های بهینه میوه و سبزیجات خود را دریافت می کنند و این واقعاً غم انگیز است!

رژیم لاغری سریع