راهنمای سفر تولوم: تولوم دوستدار کودک

وقتی از سفر برگشتیم ، قول یک راهنمای سفر به تولوم را دادم. قبل از غواصی ، بسیاری از مردم از من پرسیدند: “تولوم برای کودکان مناسب است”. پاسخ کوتاه کاملاً مشخص نیست ، اما ممکن است چنین باشد ، بنابراین من نکاتی را برای تجربه بیشتر دوستدار بچه ها در Tulum اضافه می کنم.

چرا تولوم؟

مدتی است که تولوم یک مقصد سفر ضروری برای شوهر من بوده است. برای من کمتر بود. حالا که ما آنجا بودیم ، فهمیدم که چرا او می خواست برود. محیط اطراف کاملاً خیره کننده است ، آنها دارای شب زنده داری پر جنب و جوش و صحنه های سلامتی قوی هستند و مردم محلی فراتر از آن دوستانه و مهمان نواز هستند.

راهنمای سفر تولوم |  ماریسا ویکاریو |  ویلاهای لوکس جاشیتا

کجا بودیم؟

برای اهداف این راهنمای سفر تولوم ، سه مکان اصلی برای اقامت وجود دارد: مرکز شهر تولوم ، در ساحل ، یا بین این دو در منطقه ای رو به بالا به نام آلدیا زاما. در هریک از این مناطق هتل ها و استراحتگاه هایی خواهید یافت.

مرکز شهر تولوم بیشتر دارای حال و هوای شهری و حال و هوای محلی است. ساحل جایی است که بیشتر زندگی شبانه در آن اتفاق می افتد – کلوپ ها و رستوران ها – و البته ، از اتاق شما نمای فوق العاده ای خواهید داشت و در ساحل خواهید بود. بین این دو ، Aldea Zama ، یک منطقه مسکونی شیک را پیدا خواهید کرد. چند هتل وجود دارد ، اما بیشتر آن دارای آپارتمان و آپارتمان است – و در حال توسعه است. من اکیداً توصیه می کنم اینجا با بچه ها بمانید.

شما Airbnbs زیادی در این منطقه و همچنین بسیاری از رستوران های کوچک و استودیوهای یوگا پیدا خواهید کرد. این مکان زیبا ، عجیب ، ایمن است و از آنجا که می توانم بگویم بهترین مکان برای اقامت است اگر یک گروه بزرگ دارید (فکر کنید ، مهمانی مرغ) یا اگر بچه دارید ، زیرا با یک کالسکه قابل پیاده روی است ، اکثر رستوران ها مناسب بچه ها هستند. چند زمین بازی در این نزدیکی هست از اینجا به راحتی می توانید از طریق یک مسیر دوچرخه سواری یا با ماشین به ساحل برسید.

در مقایسه ، اقامت در ساحل با کالسکه به دلیل زمین و جاده اصلی شلوغی که از شهر عبور می کند (بدون پیاده رو) کمی مشکل تر است. مرکز شهر رستوران ها و کارهای کمتری برای انجام در فاصله پیاده روی دارد.

ما در ویلاهای لوکس Jashita در Aldea Zama اقامت داشتیم. ما با ماندن در اینجا چشم انداز ساحل را قربانی کردیم ، اما داشتن فضا ، استخر اختصاصی خودمان و فاصله کمی از کافه ها و رستوران های دوستدار خانواده خوب بود.

راهنمای سفر تولوم |  ماریسا ویکاریو |  کوکو ساحل تولوم

کاری که ما انجام داده ایم

کنار استخر استراحت کنید // ما زمان زیادی را صرف استراحت در کنار استخر ویلای خود کردیم و همچنین برخی از وعده های غذایی را که سرآشپز آماده کرده بود برنامه ریزی کردیم: صبحانه یک روز ، یک مزه غذای یک روزه با پیش غذا و شام تولد غذاهای دریایی برای پدرم.

هاپ در ساحل // ما از دسترسی خود به ساحل و امکانات اختصاصی هتل جاشیتا استفاده کردیم و همچنین یک بعدازظهر را در Coco Beach Club گذراندیم. برای ما ، وقت گذراندن در ساحل و استخر دوست داشتنی ترین فعالیت در Tulum بود که به دلیل بزرگ بودن ما خوب بود. مردم ساحل و استخر بنابراین ما می خواهیم زمان زیادی را در طول روز صرف کنیم. باشگاه های ساحلی زیادی در تولوم وجود دارد ، بنابراین می توانید چندین غذا را امتحان کنید و تا زمانی که آنجا هستید ناهار یا کوکتل بخورید (برخی از آنها حداقل هزینه دارند).

راهنمای سفر تولوم |  ماریسا ویکاریو |  سینوت کالاورا

از Cenotes دیدن کنید // Cenotes زیادی برای انتخاب وجود دارد و من بازدید از یک یا چند را به شدت توصیه می کنم. من و دیوید یک قرار ملاقات یک روزه در سنوته کالاورا گذاشتیم (نمی توانم در مورد سناتوهای دیگر صحبت کنم اما این اصلاً برای بچه ها نبود). اگر می خواهید عکس های خوب و ازدحام کمتری داشته باشید ، زود به سنوته ها بروید (وقتی باز می شوند). هشدار: خفاش هایی وجود دارد که آنطور که انتظار داشتم مرا اذیت نکرد!

پیاده روی هنری داشته باشید // حتی اگر نتوانستیم ، این پیاده روی هنری و تجربه غذا بسیار سرگرم کننده و بسیار خانوادگی به نظر می رسد. متأسفانه زمان رفتن ما تمام شد.

کاوش خرابه ها // در حالی که من و دیوید نرفتیم ، مادر و پدرم صبح زیبایی را در گشت و گذار در خرابه های تاریخی تولوم گذراندند. هوا گرم است ، بنابراین مطابق آن آماده شوید.

یوگا و تناسب اندام // اگر بدنبال سالن بدنسازی هستید (یکی دیگر از چیزهایی که ما با اقامت در ویلا قربانی کردیم) ، تناسب اندام توک کارت های روز را ارائه می دهد. در استودیوهای یوگا در اطراف تولوم نیز کمبودی وجود ندارد.

راهنمای سفر تولوم |  Posada Margherita Burrata |  ماریسا ویکار

جایی که غذا خوردیم
ما غذاهای شگفت انگیز زیادی در تولوم داشته ایم و دقیقاً به همین دلیل است که من این راهنمای سفر تولوم را می نویسم!

پوسادا مارگریتا: یک وعده غذایی فوق العاده خانوادگی با چشم انداز خیره کننده ساحل. صندلی های بلند موجود است.

هارت وود: گوشت ، ماهی و سبزیجات کاملاً خارج از شبکه ، مناسب برای شب ملاقات. به راحتی بهترین وعده غذایی عمرم بود.

خانه جگوار: یکی دیگر از نقاط خوب شب برای دوستیابی. غذای عالی و فضای خنک ، اما خدمات موجود نیست.

کولی: ما برای نوشیدن فقط به عنوان شات شبانه رفتیم. ما یکی در نیویورک داریم ، بنابراین می خواستیم آن را در تولوم بررسی کنیم. آنها 3 مکان در آنجا دارند.

رستوران پاندانو در هتل جاشیتا: ما برای ناهار رفتیم و بهترین تاکو میگو را خوردیم.

از آسمان: یک مکان صبحانه محبوب که در آن نان تست آووکادو ، کاسه اسموتی ، تخم مرغ و موارد دیگر را خواهید یافت. بعد از اینکه در Cenotes اشتها آوردید به آن ضربه بزنید. شلوغ می شود و حدود ساعت 10 صبح یک خط تشکیل می شود

تولوم عشق خام: اگر به دنبال کاسه های اسموتی فوق العاده و خوشمزه هستید ، به اینجا بروید (مکان ساحل را توصیه می کنم).

مامان ماتچا: البته کاسه های açaí ، اسموتی و matcha را انتخاب کنید. ما مکانی واقعاً روبروی ویلا داشتیم ، بنابراین من هر روز از آن بازدید می کردم.

کاسه اسموتی |  ماریسا ویکاریو |  تولوم عشق خام

موارد دیگر در لیست من که این بار به آنها نرسیدیم:

رزا نگرا
تولوم عشایری
Ka’an (موقتاً بسته)
باشگاه ساحلی پارایزو

اطلاعات حساسیت غذایی: پذیرش حساسیت به کنجد دشوار بود. من نمی دانستم که آنها در مکزیک چقدر از کنجد استفاده می کنند (تقریباً در هر مغازه ای که نان خریداری می کند) و چقدر در بسیاری از رستوران ها استفاده می کنند. ما این کار را با سه بار بررسی کارکنان رستوران (تا حد آزاردهنده) ، سفارش غذای ساده مانند مرغ کبابی و ماهی و سبزیجات بخارپز برای والنتینا ، و همچنین داشتن آشپزخانه در ویلا که می توانم صبحانه و ناهارهای او را برای او آماده کنم.

سیاست های مربوط به ماسک ها برای کووید -19

من هیچ وقت از سفر هنگام کووید عصبی نیستم. من دوباره با پزشک متخصص اطفال والنتینا مشورت کردم و او به من اطمینان داد که Covid را در هواپیماها پخش نمی کنند ، بنابراین او نگران بودن او در یکی از هواپیماها نبود. با شفافیت کامل ، ما پرواز درجه یک را در هر دو جهت انجام دادیم و از سالن هواپیمایی برای رسیدن به آنجا استفاده کردیم – مطمئن نیستم که آیا این اقدامات خطر را کاهش می دهد یا خیر ، اما برای من ایمن تر است.

در مکزیک ، ماسک تقریباً در همه جا اجباری است. آنها شروع به راه اندازی واکسن می کنند بنابراین اکثر مردم محلی هنوز واکسینه نشده اند ، اما بسیاری عمدتا کارکنان هتل ها و رستوران ها هستند. قبل از ورود به مراكزي مانند خواربارفروشي ، مقداري ضدعفوني كننده دست دريافت كرده و درجه حرارت را بررسي مي كنيد. بیشتر وعده های غذایی در فضای باز است. به طور کلی ، من از نظر کووید نسبتاً احساس امنیت می کردم ، اما هنوز مراقب بودم و تمام اقدامات احتیاطی را انجام دادم.

اگر قصد سفر به تولوم را دارید ، امیدوارم این راهنمای سفر تولوم مفید باشد و تجربه تولوم را برای کودکان مناسب کند.

برای دیدن عکسهای بیشتر از سفر ، اینستاگرام من را ببینید.