خرید و فروش خودرو با آگاهی / لذت خرید خودروهای نو و دست دوم از مجموعه های مورد اعتماد مشتریان


خرید و فروش خودرو با آگاهی / لذت خرید خودروهای نو و دست دوم از مجموعه های مورد اعتماد مشتریان

یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در خرید خودرو خدمات پس از فروش است که امروزه شرکت های مختلف برای ارائه خدمات بهتر به مشتریان خود با یکدیگر رقابت می کنند. این در حالی است که در حال حاضر متولیان خدمات خودروهای وارداتی به دلایل مختلف به وظایف خود به درستی عمل نمی کنند و همین امر نارضایتی بسیاری از دارندگان خودروهای وارداتی با برندهای مختلف را به همراه داشته است.


یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در خرید خودرو خدمات پس از فروش است که امروزه شرکت های مختلف برای ارائه خدمات بهتر به مشتریان خود با یکدیگر رقابت می کنند. این در حالی است که در حال حاضر متولیان خدمات خودروهای وارداتی به دلایل مختلف به وظایف خود به درستی عمل نمی کنند و همین امر نارضایتی بسیاری از دارندگان خودروهای وارداتی با برندهای مختلف را به همراه داشته است.


گزارش هودرونوی حاکی از پرهیز مجموعه های مختلف از ارائه خدمات به خودروهای وارداتی و یا ارائه خدمات نامناسب به بهانه تحریم است. اما در میان بسیاری از نمایندگی هایی که در زمینه گارانتی خودرو مشتریان به درستی به وظایف خود عمل نمی کنند، برخی از مجموعه ها مانند خودرو خسروانی تعهد خود را نسبت به مشتریان خود کاملاً رعایت می کنند و همواره برای جلب رضایت مشتریان خود تلاش می کنند.

در شرایطی که ارائه خدمات مشاوره خرید و فروش خودرو در بازار ملی خودرو امروز بیش از پیش مطرح شده است، قطعا مجموعه های مختلف موظف به ارائه بهترین خدمات به صاحبان خودروهای وارداتی هستند. اما مجموعه هایی هستند که به بهانه تحریم از ارائه خدمات خوب به مشتریان خودداری می کنند و همین امر نارضایتی بسیاری از مشتریان و مالکان خودروهای وارداتی را به دنبال داشته است. به همین دلیل توجه به مقوله فروش و خدمات پس از فروش با رویکرد مدرن و مشتری مداری یکی از مهم ترین موضوعاتی است که در بازار خودرو ایران به عنوان یک ضرورت اجتناب ناپذیر تلقی می شود.

تحریم ها و ممنوعیت واردات خودرو نه تنها مانع از تحویل خودروهای وارداتی جدید می شود، بلکه مشکلات زیادی را برای دارندگان خودروهای وارداتی در زمینه خدمات پس از فروش و گارانتی ایجاد کرده است. بسیاری از شرکت ها و نمایندگی ها به بهانه در دسترس نبودن قطعات از خدمات رسانی به خودروهای وارداتی خودداری می کنند. در صورت گارانتی بودن خودرو، نمایندگی ها به بهانه سفارش قطعه، خودرو را برای مدت طولانی متوقف می کنند تا هرگاه قطعه مورد نظر به دست آنها برسد، خدمات مورد نظر را ارائه دهند.

در این شرایط بسیاری از افراد از دریافت خدمات در قالب گارانتی خودداری می کنند و قطعات را از بازار خریداری می کنند و در مراکز غیر مجاز خودرو را تعمیر می کنند. این برای شرکت های تحویل خودرو که مسئولیت ارائه خدمات پس از فروش را نیز بر عهده دارند، سودی ندارد. زیرا در زمان عرضه خودرو با وعده هایی که در زمینه خدمات پس از فروش می دهند مشتری را گمراه می کنند و در عمل با آنها گرم نمی کنند. این اقلام دارای گارانتی خودروهای وارداتی می باشد. شرایط برای دارندگان خودروهای وارداتی که گارانتی آنها تمام شده است بسیار بدتر است.

خرید خودرو نو و کارکرده با گارانتی از خودرو خسروانی

2

خودرو خسروانی نقطه مقابل مراکز پس از فروش بی کیفیت خودروهای وارداتی است که همواره برای جلب رضایت مشتریان تلاش می کنند. خودرو خسروانی برای افزایش رضایت مشتریان خودروهای نو با گارانتی تعویض و خودروهای کارکرده با گارانتی موتور و گیربکس به فروش می رساند. اخیرا یکی از مشتریان خودرو خسروانی با خرید یک دستگاه هیوندای ولستر از این مجموعه مطلع شدیم که نشان از صداقت خودرو خسروانی در قول به مشتریان دارد.

این مشتری بر اساس دانش و توصیه های اطرافیان خود از این مجموعه خودرو خریداری می کند. اما مدتی بعد گیربکس هیوندای ولستری که خریده بود دچار مشکل حاد شد و مجبور شد با گروه خودرو خسروانی تماس بگیرد. سپس خودروی وی به این مجموعه منتقل شده و تعمیر می شود. با اینکه پیش از این خودرویی با گارانتی موتور و گیربکس از خودرو خسروانی خریداری کرده بود، اما نگران هزینه تعمیر آن بود. بر اساس برآوردهای او هزینه تعمیر خودرویش حدود 100 میلیون تومان بوده است.

در همان زمان این نگرانی برای مالک هیوندای ولستر به وجود آمد که گارانتی خودرو خسروانی تا چه میزان از هزینه ها را پوشش می دهد. این موضوع در پایان کار مشخص شد و زمانی که وی برای تحویل گرفتن خودرو رفت، حتی یک ریال از 100 میلیون تومان هزینه خودرو را پرداخت نکرد و گارانتی خودرو خسروانی به طور کامل هزینه های مربوط به تعمیر را پوشش داد. هیوندای ولستر

در عین حال خودرو خسروانی نیز مانند بسیاری از مراکز دیگر می توانست به بهانه تحریم از ارائه خدمات به مشتریان خودداری کند. اما اتو خسروانی نشان داد که هدف اول این مجموعه جلب رضایت و اعتماد مشتریان است و نمی گذارد اعتبار این مجموعه و ذهنیت خوبی که خریداران نسبت به اتو خسروانی دارند خدشه دار شود.

با توجه به وضعیت آشفته بازار خودروهای وارداتی و تخلفات بسیاری از نمایندگی ها و نمایندگی های خدمات پس از فروش، توصیه ما خرید خودرو از مجموعه هایی است که تعهد خود را نسبت به مشتری رعایت می کنند.


پایان رپورتاژ تبلیغات