جاده متناسب با ترافیک استان نداریم/70 درصد قربانیان حوزه پلیس خارج از شهر هستند


    جاده متناسب با ترافیک استان نداریم/70 درصد قربانیان حوزه پلیس خارج از شهر هستند

معاون هماهنگ کننده امور عمرانی فارس با اشاره به اینکه استان فارس بیش از 37 شهر، 4 هزار دهستان، 126 شهر و بیش از 100 اداره دارد، گفت: تعداد فوتی ها و تصادفات جاده ای مربوط به وسعت استان است. و همجواری با 6 استان.


به گزارش ایلنا، محمود رضایی در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان فارس با بیان اینکه استان فارس حدود 10 درصد تردد کشور و 8 درصد جاده را در اختیار دارد، گفت: نداریم. جاده ها به تناسب تردد و با وجود اینکه 20 هزار کیلومتر راه و راه روستایی داریم، کمبود جاده نسبت به ترافیک تعداد تصادفات را افزایش می دهد.


وی با اشاره به اینکه در طرح جامع حمل و نقل فارس فاصله قابل توجهی بین شبکه ها و حجم ترافیک وجود دارد گفت: پروژه های زیادی باید در شبکه های مختلف بزرگراهی، ریلی، حمل و نقل زمینی و … تعریف شود.


وی با اشاره به اینکه بیش از 11 هزار کیلومتر راه روستایی داریم که تنها 50 درصد آن آسفالت است و نیمی از آنها مشکل دارند، تصریح کرد: پروژه 100 روزه افتتاح 100 کیلومتر راه با روکش آسفالت و … است. نقطه شروع.


معاون استاندار فارس با اشاره به اینکه ساختار اداری حوزه راه در برخی شهرستان ها اجرایی نشده است، یادآور شد: این ساماندهی باید در شهرستان ها باشد و اهمیت این موضوع را در بحث سیل دیدیم.


رضایی گفت: تعداد ادوات سنگین در صنعت راهداری حدود 300 دستگاه با طول عمر بالا است و فرسودگی تجهیزات قابل توجه است.


وی افزود: باید از ظرفیت قانونی بودجه 1401 استفاده شود و ارزش سهم ما افزایش یابد و ناوگان تجهیزات سنگین نوسازی شود.


رضایی در خصوص نقاط حادثه خیز استان نیز گفت: دور اول تا سوم تصادفات وسایل نقلیه عوامل مدیریتی هستند و با توجه به آمار فوق پیش بینی می شود نقاط حادثه خیز حذف شوند که به اعتقاد ما حدود 300 تصادف است. -مناطق مستعد


معاون استاندار فارس با اشاره به اینکه سامانه کنترل و ثبت تخلفات پاسخگوی نیازها نیست، یادآور شد: فناوری به کمک مدیریت ترافیک و کنترل تصادفات آمده است و باید از فناوری و دوربین فیلمبرداری برای ثبت تخلفات استفاده شود.


به گفته رضایی، شورای ایمنی و مصوبات آن می تواند مبنای تصمیم گیری باشد اما آمار کمیسیون شورای ترافیک استان می تواند مبنای تصمیم گیری در سازمان راهداری باشد.


_BAS7390


70 درصد از کشته شدگان در قلمرو پلیس خارج از شهر هستند


جانشین فرمانده انتظامی فارس در ادامه گفت: اقتصاد مربوط به حمل و نقل است و استان ما کمترین مشکل را در این زمینه داشت.


سردار یوسف ملک زاده با بیان اینکه در تصادفات بیش از 30 درصد جانباختگان در جاده های فرعی و 70 درصد حادثه دیدگان در حوزه پلیس در حاشیه شهر هستند، اظهار داشت: در این تصادفات بیش از 30 درصد از جانباختگان در جاده های فرعی و 70 درصد نیز در حوزه پلیس راهور قرار دارند. همه شهرها در حومه شهر واقع شده اند. تعداد تصادفات کاهش یافته است.


وی بیان کرد: در تعطیلات نوروزی خودروهای گشت و راهداری راه اندازی شد و با تعامل خوب آمار تصادفات فوتی در استان کاهش یافته است. ملک زاده فعالیت در انزوا را آفت حاکمیتی عنوان کرد و اظهار داشت: در بحث دوربین علیرغم تلاش های صورت گرفته در بسیاری از جاده های اصلی دوربین نداریم و این با وجود اهمیت نصب دوربین در کنترل سبقت است. و آمار سرعت غیرمجاز به عنوان عامل اصلی تصادفات.


وی بیان کرد: 25 تا 30 درصد از تعداد فعلی تلفات جاده ای قابل محدود و کنترل است.


به گفته ملک زاده، اگرچه تردد در جنوب استان سخت است، اما ترافیک سنگین، کم عرض بودن و فرسودگی جاده ها جوابگوی بار ترافیکی جنوب استان نیست.


وی خاطرنشان کرد: پلیس راه استان و پلیس راه همچنان برای کاهش قربانیان تصادفات تلاش می کنند.


_BAS7357


چراغ جلو؛ استان پایلوت در تامین ایمنی راه ها


مدیر سابق راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس با اشاره به اینکه در سال های اخیر آزمایش های سخت و حساسی مانند سیل و زلزله در استان و حمایت های خارج از استان داشته ایم، گفت: آتش سوزی، مدیریت راهداری زمستانی و نوروز بخشی از ذات ما است. وظایف و خوشبختانه این تجربه نتایج خوبی داشت و توانستیم آمار تصادفات را کاهش دهیم.


علیرضا سیاهپور با اشاره به اینکه در استان های لرستان و خوزستان به صورت شبانه روزی خدمات پشتیبانی سیلاب ارائه کردیم و خدمات پشتیبانی سیل دریافت کردیم، گفت: با همکاری مدیریت حمل و نقل و راه و تصمیم گیران ستادی و استانی خدمات ارائه شد.


وی خاطرنشان کرد: بیماری کرونا هزینه های زیادی را برای مجموعه به همراه داشت اما با تلاش واقعی بر آن فائق آمدیم.


سیاهپور با بیان اینکه فارس استان پایلوت ایمنی راه ها بود، گفت: سرمایه گذاری بخش خصوصی در خدمات رفاهی حاشیه جاده ای، مراکز تخصصی فنی و زیرساخت ها نیز کارهای ارزشمندی بود. وی گفت: در رنگ آمیزی، روکش و نگهداری راه ها از میانگین کشوری بالاتر بودیم و در تناژ آسفالت و قیر جزو سه استان برتر بودیم.


به گفته سیاهپور 500 نقطه حادثه خیز در استان شناسایی و مرمت شد و در حوزه فنی پس از سیل سال 96 بیش از هزار پل را تعمیر کردیم که در سیل های بعدی کمترین خسارت را متحمل شدند.


وی یادآور شد: توسعه سامانه در سامانه حسابداری تخلفات 140 درصد افزایش داشته و 45 سامانه جدید و قدیم نوسازی شده و کل سامانه به 180 سامانه رسیده است.


انتهای پست/