تغذیه و تندرستی برای کودکان

آیا نگران این هستید که کودک یا فرزندانتان تغذیه مناسبی ندارند؟ آیا برنامه رفت و برگشت شما را وادار می کند در هر لحظه فست فود و آشغال بخورید؟ رژیم غذایی و ورزش کودک برای سلامت و رشد کلی آنها بسیار مهم است. صرف کمی زمان برای یادگیری در مورد عادات صحیح والدین کمک زیادی به رشد کودک شما خواهد کرد.

اول از همه، بسیاری از بچه ها این روزها صبحانه را از دست می دهند. صبحانه بخش مهمی از پازل تغذیه و سلامتی است که اغلب نادیده گرفته می شود! کودکانی که صبحانه را از دست می دهند به طور قابل توجهی شانس اضافه وزن را افزایش می دهند، کارآیی کمتری می آموزند و عملکرد مغز آنها بسیار متفاوت است.

هنگام خرید صبحانه برای هفته های آینده به میوه ها، سبزیجات، غلات، آب میوه های تازه و شیر فکر کنید.

با فرض اینکه فرزند شما در مدرسه است، بدانید که ناهارهای ارائه شده مطابق با تغذیه مورد نیاز او هستند. سیستم های مدرسه طوری طراحی شده اند که 1/3 از غذای مورد نیاز کودک شما را در هر هفته تامین کنند. بنابراین اگر وقت شما کم است یا خانواده شما از افراد سحرخیز تشکیل نشده است، وعده های غذایی مدرسه می تواند برای فرزندان شما بسیار مغذی باشد.

شام نیز بسیار مهم است و به عنوان یک بزرگسال باید چند مرحله ساده را دنبال کنید.

هنگام صرف غذا، حتما منوی کودکان را بررسی کنید. منوی غذایی بچه ها مملو از نمک و غذاهای سرخ شده است که دو تا از بدترین چیزهایی است که می توانید به آنها بدهید. بچه ها روی این اسباب بازی رایگان با غذا ثابت می شوند، اما شما به عنوان والدین در برابر آنها پاسخگو هستید.

اگر در خانه شام ​​می خورید، سعی کنید چیزهایی را پیدا کنید که بتوانید آنها را بپزید یا کبابی کنید، نه مایکروویو یا تابه. سس ها را کنار بگذارید و حواستان به مقدار مجاز آنها باشد. غذاهای خفه شده در سس، کره، سس و پنیر معمولاً بد هستند.

حواستان به اندازه وعده هایی باشد که می دهید و دوباره روی میوه ها و سبزیجات تمرکز کنید. سالادها نیز گزینه بسیار خوبی برای شام هستند، اما سس سالاد بدون آن است. به روغن ها بچسبید و حواستان به مقادیر استفاده شده باشد. مقدار زیاد سس سالاد چیز بسیار بدی است.

آخرین، اما نه کم اهمیت، تمرینی است که فرزندان شما انجام می دهند. به اندازه رژیم غذایی و تغذیه مناسب اهمیت دارد.

مطمئن شوید که فرزندانتان زیاد و به مقدار کافی حرکت می کنند. ورزش و سایر فعالیت های بدنی را سه بار یا بیشتر در هفته انجام دهید. روی برنده ها و بازنده ها تمرکز نکنید، روی مزایای آموزشی دریافت شده تمرکز کنید.

برخی از کودکان به دلایل اعتماد به نفس در فعالیت های گروهی خوب نیستند، بنابراین به آنچه فرزندتان لذت می برد توجه کنید.

رژیم لاغری سریع