تغذیه سالم برای رفاه طولانی مدت

تغذیه سالم می تواند یک راه بسیار قدرتمند برای بهبود رفاه و سلامت کلی شما باشد. مردم می‌دانند که ما باید غذاهای خوب بخوریم، اما آیا می‌دانید که چرا غذاهای سالم واقعاً در سلامت طولانی‌مدت شما تأثیر می‌گذارد؟

اول از همه، هنگامی که غذاهای سالم می خورید، مواد مغذی مورد نیاز بدن خود را برای سالم و سالم بودن تامین می کنید. غذاهای کامل سرشار از مواد مغذی و فیبر هستند و بلوک‌های ساختمانی مورد نیاز بدن را برای رشد، ترمیم، مبارزه با بیماری‌ها و سالم بودن فراهم می‌کنند.

مطالعات نشان داده است که رژیم غذایی سرشار از غذاهای کامل و گیاهی خطر ابتلا به بیماری های جدی درازمدت مانند بیماری قلبی، کلسترول بالا، سکته مغزی و سرطان را کاهش می دهد. یک برنامه غذایی که بر میوه ها و سبزیجات، لوبیاها و حبوبات، غلات کامل، آجیل و دانه ها و چربی های سالم تمرکز دارد، به بدن شما یک رژیم متعادل می دهد که همه چیز مورد نیاز برای مبارزه با بیماری ها و بیماری ها را فراهم می کند.

از سوی دیگر، پرهیز از غذاهای ناسالم نیز مهم است. محققان مصرف زیاد گوشت و لبنیات را با افزایش خطر ابتلا به برخی بیماری ها مرتبط می دانند. بنابراین مقدار محصولات حیوانی را که مصرف می کنید محدود کنید.

همچنین مصرف غذاهای شیرین، غذاهای فرآوری شده و غلات تصفیه شده را کاهش دهید. هیچ یک از این غذاها تغذیه مناسبی را ارائه نمی دهند، آنها فقط کالری خالی و مواد تشکیل دهنده ای را ارائه می دهند که می تواند به سلامت شما آسیب برساند.

اگر این عادات غذایی سالم را رعایت کنید، متوجه خواهید شد که انرژی بیشتر، بیماری های کمتر و بیماری های کمتری خواهید داشت. این عادات غذایی می تواند بر سلامت کوتاه مدت و سلامت بلند مدت شما تأثیر بگذارد. بهتر است برای پیشگیری از بیماری های جدی که در سالمندان بسیار شایع است، یک رژیم غذایی سالم را زودتر شروع کنید. همچنین، در جوانی ایجاد عادات سالم‌تر بسیار آسان‌تر است.

رژیم لاغری سریع