تعیین اهداف سبک زندگی به جای تصمیم گیری


اگر از تعیین تصمیمات عالی سال نو و سپس ناامید شدن در هنگام شکست خسته شده اید، تنها نیستید! به جای تعیین قطعنامه، ما نکات خود را برای ایجاد اهداف سبک زندگی قابل دستیابی، واقع بینانه و الهام گرفته از رژیم غذایی مدیترانه ای به اشتراک می گذاریم.



این پست در ابتدا در The Domestic Dietitian در سال 2016 منتشر شد، اما تصاویر و خود پست از آن زمان به روز شده و مجدداً منتشر شده است.

چرا ما طرفدار قطعنامه نیستیم

این زمانی از سال است که به نظر می رسد همه در جهان به عنوان بخشی از تصمیم سال نو خود “سالم غذا می خورند” یا “رژیم غذایی” دارند. اشتباه نکنید، من تماماً دنبال اهداف هستم و همیشه چند مورد از خودم را، چه شخصی و چه حرفه ای، می سازم. با این حال، پس از سال‌ها مشاوره با دیگران و بر اساس تجربیات خودم، بسیاری از تصمیم‌های سال نو حتی از ژانویه نمی‌گذرد.


اصطلاح «رزولوشن» به خودی خود بسیار دور از ذهن است. این به عنوان “تصمیم قاطع برای انجام یا عدم انجام کاری” تعریف می شود. خیلی نهایی به نظر می رسد و به نظر من، گل ها نباید نهایی باشند. آنها همیشه در حال تغییر و تحول هستند.

اهداف سبک زندگی 2022

به جای آن اهداف سبک زندگی را تعیین کنید

من عاشق ایده استفاده از سال نو برای تعیین اهداف و ایجاد تغییرات در سبک زندگی هستم، اما می‌دانم که به راحتی می‌توان در لحظه اتخاذ «تصمیم‌نامه» صرفاً به این دلیل که یک سنت است، غرق شد.


برای اینکه نرخ موفقیت بهتری در دستیابی به اهداف خود برای مدت طولانی‌تر از 2 هفته داشته باشید، نکاتی را به اشتراک می‌گذارم که قویاً معتقدم به شما در مسیر بهبود سبک زندگی کمک می‌کند.

نکاتی برای ایجاد اهداف واقعی

1. اهداف شما باید چیزی باشد که واقعاً باور داشته باشید که می توانید به آن برسید

اگر صادقانه معتقدید که در این لحظه از زندگی می توانید به آن دست یابید، در تصمیم گیری سنتی “تغذیه سالم”، “کاهش وزن” یا “بیشتر تمرین کنید” غافلگیر نشوید. شاید از اول ژانویه آماده «بیشتر تمرین کردن» نباشید، چرا خودتان را برای آن شکست آماده کنید؟ در عوض، واقعاً نگاهی به زندگی، اهداف، اشتیاق، تمایل خود برای ایجاد یک تغییر خاص و غیره بیندازید.

2. اهداف شما باید چیزی باشد که بتوانید اندازه گیری کنید

اگر هدف شما “سالم تر بودن” است، چگونه ارزیابی می کنید که آیا به هدف خود می رسید؟ اگر یک پوند وزن کم کنید، آیا هدف خود را برآورده می کنید؟ هدف باید چیزی باشد که بتوانید پیشرفت خود را در آن اندازه گیری و پیگیری کنید. واقعاً سعی کنید اهداف خود را روی عبارات خاص و قابل اندازه گیری متمرکز کنید. به عنوان مثال، به جای «سالم‌تر باشید»، می‌توانید آن را به «یک بار در هفته در دوشنبه‌های بدون گوشت شرکت کنید»، «یک فعالیت بدنی مورد علاقه خود را پیدا کنید و آن را دو بار در هفته انجام دهید»، «کلسترول کل خود را 50 امتیاز در 3 کاهش دهید» تغییر دهید. ماه‌ها….هدف مشخص است، قابل اندازه‌گیری است و بازه زمانی دارد.

“تغذیه سالم” هدفی است که اندازه گیری آن دشوار است، بنابراین به جای آن نگاهی به راه هایی بیندازید که سالم غذا نمی خورید و سعی کنید بر اساس عادتی که می خواهید تغییر دهید، هدفی قابل اندازه گیری داشته باشید. مثلا:

  • تا 30 روز آینده از خوردن فست فود خودداری کنید
  • به مدت 30 روز هر شب یک سبزی در وعده شام ​​بگنجانید
  • 1 نوشابه در روز را به مدت 2 هفته با آب جایگزین کنید

3. به جای نکات منفی، روی نکات مثبت تمرکز کنید

اغلب ما اهداف خود را با لحن منفی بیان می کنیم. این کار را متوقف کنید، این را حذف کنید، این کار را نکنید، و غیره. به نظر من ایجاد اهداف مثبت کل فرآیند را بسیار مثبت تر می کند. تمرکز بر چیزهایی که می‌خواهید به وعده‌های غذایی خود اضافه کنید، به جای چیزهایی که می‌خواهید حذف کنید، یک مثال است. برخی از مثال های دیگر ممکن است شامل –

  • یک بار در هفته در وعده شام ​​یک سبزی جدید را امتحان کنید
  • 3 بار در هفته به مدت 30 روز از میوه های تازه در صبحانه استفاده کنید
  • یک بار در هفته، به مدت 4 هفته، چند میان وعده آماده کنید
  • گوشت را یک بار در هفته با دستور ماهی به مدت 4 هفته عوض کنید
اهداف سبک زندگی رژیم غذایی مدیترانه ای

4. برای رسیدن به هر هدف برنامه ای ایجاد کنید

برای هر هدفی که می‌کنید، باید به این فکر کنید که چگونه به آن هدف می‌رسید. ایجاد یک طرح به شما کمک می کند تا نقشه برداری کنید که برای رسیدن به آن هدف باید چه کاری انجام دهید، اما همچنین به شناسایی بلوک های جاده ای کمک می کند که می توانند در طول مسیر ظاهر شوند و باید برای آن آماده باشید.

به عنوان مثال، اگر هدف شما کاهش 1 سایز شلوار در 40 روز است، برنامه شما برای رسیدن به آنجا می تواند شامل موارد زیر باشد…

  • 3 روز در هفته به یک کلاس ورزشی گروهی بپیوندید
    • مشخص کنید چه روزهایی در هفته، چه ساعتی می روید، آیا این بدان معناست که برای رفتن باید قبل از سر کار زود بیدار شوید؟ یا چند شب در هفته تا دیر وقت کار نکنیم؟
  • الکل را به مدت 30 روز حذف کنید
    • آنچه را که به خود اجازه می دهید به جای کوکتل بخورید را شناسایی کنید … آیا شراب قرمز مجاز است؟ به جای آن چه نوشیدنی برای موقعیت های اجتماعی دارید؟ آیا لازم است هر گونه الکل را از خانه خود حذف کنید تا شما را در مسیر درست نگه دارد؟
  • ناهار خود را هر روز به مدت 2 هفته سر کار بیاورید
    • چه زمانی ناهار خود را … شب قبل آماده می کنید؟ آیا برای اینکه ناهار خود را زودتر بیاورید به ظروف یا ظرف ناهار نیاز دارید؟ آیا باید ایده های ناهار سالمی پیدا کنید تا از کسل کننده شدن آن جلوگیری کنید؟

4. هر هفته اهداف خود را دوباره ارزیابی کنید

فقط یک هدف تعیین نکنید و سپس پیشرفت خود را پیگیری نکنید یا هدف خود را تا زمان تعیین شده خود ارزیابی مجدد نکنید. من فکر می کنم کمک می کند که هر هفته زمانی را برای مرور هر یک از اهداف خود اختصاص دهید و ببینید چقدر پیشرفت کرده اید در رسیدن به آن هدف. شاید بعد از یک هفته، لازم باشد بخشی از برنامه خود را برای دستیابی به آن هدف بر اساس زمان یا مسائل دیگری که ممکن است پیش بیاید، تغییر دهید.

برای مثال، فرض کنید در پایان هفته اول متوجه می‌شوید که در آن هفته فقط 1 روز ورزش کرده‌اید و هدف شما این بود که «4 روز در هفته ورزش کنید». شاید لازم باشد هدف خود را مجدداً ارزیابی کنید و کوچک‌تر شروع کنید….هدف اصلی «تمرین 4 روز در هفته برای 30 روز» را به «2 روز در هفته به مدت 15 روز تمرین کنید، سپس هر هفته 1 روز افزایش دهید». اهداف خود را واقع بینانه قرار دهید، در غیر این صورت فقط خود را برای شکست آماده می کنید.

اهداف نباید ایستا باشند، باید در طول زمان تغییر کنند و روی سنگ نوشته نشده باشند. اگر بعد از 2 هفته متوجه شدید که به هدف خود نمی رسید، هدف یا برنامه خود را تغییر دهید. در غیر این صورت، شما فقط می خواهید تسلیم شوید.

5. اهداف خود را به اشتراک بگذارید

اهداف خود را با همسر، دوستان، خانواده، همکاران، متخصص تغذیه خانگی مورد اعتماد خود در میان بگذارید (چشمک چشمک). هرچه به افراد بیشتری بگویید، بیشتر در قبال اهداف خود پاسخگو هستید.

شاید در این راه دوستانی پیدا کنید که اهداف مشابهی داشته باشند!

6. آن را سرگرم کننده کنید

برای ایجاد یک چرخش مثبت در کل فرآیند هدف گذاری، یک هدف سرگرم کننده اضافه کنید. زندگی همیشه نباید همیشه فوق العاده جدی باشد. شاید همیشه می خواستید یک زبان جدید یاد بگیرید یا بافتنی بیاموزید. چرا یک هدف سرگرم کننده برای “کشیدن روسری در 30 روز آینده” ایجاد نکنید؟ کی گفته باید جدی باشه؟

یکی دیگر از راه‌های سرگرم‌کننده این است که آن را به چالشی دوستانه تبدیل کنید… از دوستانی که هدف مشابهی دارند بخواهید آن را جالب کنند. برای مثال، اگر شما و دوست دخترتان همگی می‌خواهید یک هدف مرتبط با تناسب اندام داشته باشید، شاید همگی می‌توانید 20 دلار در یک شیشه بگذارید و هرکسی که در ماه آینده بیشترین روز را انجام دهد، کل شیشه را برنده شود.

من فکر می کنم مهم ترین چیزی که باید به خاطر بسپارید این است که هدف باید چیزی باشد که واقعاً فکر می کنید توانایی رسیدن به آن را دارید. با ایجاد این اهداف بزرگ و عالی که نمی دانید چگونه به آنها برسید، خود را در معرض شکست قرار ندهید.

منابعی برای اهداف سبک زندگی الهام گرفته از رژیم غذایی مدیترانه ای

به اشتراک گذاشتن برخی از منابعی که فکر می کنیم در هنگام تعیین اهداف سبک زندگی مثبت خود مفید هستند. به خصوص اگر این اهداف به سمت ترکیب یک رژیم غذایی و سبک زندگی الهام گرفته از مدیترانه در خانه شما باشد.

اول از همه، ما یک صفحه کامل داریم که به آن اختصاص داده شده است همه چیز رژیم مدیترانه ای. این مملو از پست‌ها، دستور العمل‌ها و اطلاعات در مورد رژیم غذایی پزشکی، نحوه شروع، محل پیدایش آن و غیره است. برخی از پست‌های خاص که ممکن است برای اهداف مفید باشند عبارتند از:

اگر مایل به اشتراک گذاری هستید، دوست دارم اهداف شما را بشنوم!

(56 بار بازدید شده، 1 بازدید امروز)

آخرین ویرایش: 27 دسامبر 2021

رژیم لاغری سریع