تبلیغات بنری و تبلیغات کلیکی در دنیای دیجیتال مارکتینگ


تبلیغات بنری و تبلیغات کلیکی در دنیای دیجیتال مارکتینگ


بازاریابی محصولات یا خدمات از طریق کانال های دیجیتال برای دستیابی به مشتریان، بازاریابی دیجیتال نامیده میشود. هدف اصلی آن تبلیغ برندها، محصولات و خدمات از طریق انواع رسانه های دیجیتال است.


دیجیتال مارکتینگ چیست؟


به زبان ساده، دیجیتال مارکتینگ عبارت است از تبلیغات و توزیع محتوا از طریق انواع کانال های دیجیتال. بازاریابی دیجیتال شامل انواع کانال های آنلاین از جمله موتورهای جستجو، شبکه های اجتماعی، ایمیل، اپلیکیشن ها، وب سایت ها و سایر کانال های دیجیتالی است که قابلیت بازاریابی دارند.


بازاریابی دیجیتال همچنین می تواند شامل کانال های آفلاینی باشد که از رسانه های دیجیتال استفاده می کنند. رشد رسانه های دیجیتال و پلتفرم های دیجیتال، بازاریابی دیجیتال را به قوی ترین شکل بازاریابی تبدیل کرده است.


مزایای دیجیتال مارکتینگ


بازاریابی اینترنتی یا بازاریابی دیجیتال این مزیت های بسیار بیشتری نسبت به بازاریابی سنتی دارد. از جمله مهمترین این مزایا می توان به موارد زیر اشاره کرد:


  • دسترسی و دیده شدن آنلاین جهانی
  • هدف گذاری موثر
  • نتایج تاکتیکی باتبلیغات بنری این یک نوع خاص از تبلیغات در دنیای دیجیتال مارکتینگ است و می توان گفت قدیمی ترین شکل تبلیغاتی است که بازاریابی آفلاین را تقویت می کند.
  • هزینه های پایین تر
  • تنوع استراتژی ها
  • تعامل را افزایش دهید
  • سرعت بالا
  • توانایی تجزیه و تحلیل و بهینه سازی استراتژی ها از آنجایی که داده محور هستند
  • نصب آسان



استراتژی های رایج دیجیتال مارکتینگ


روش ها و استراتژی های بازاریابی زیادی در فضای دیجیتال وجود دارد که مهمترین آنها عبارتند از:


  • بازاریابی محتوا
  • بازاریابی ویدیویی (مثلاً تبلیغات ویدیویی YouTube)
  • بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی
  • بازاریابی ایمیلی
  • بازاریابی موتورهای جستجو (از طریق گوگل، بینگ و غیره)
  • تبلیغات پولی در شبکه های اجتماعی (از جمله فیس بوک، لینکدین)
  • بازاریابی مجدد
  • اینفلوئنسر مارکتینگ
  • تبلیغات بنری
  • روی تبلیغات کلیک کنید



در این مقاله بیشتر در مورد تبلیغات بنری و تبلیغات کلیکی صحبت خواهیم کرد.



تبلیغات بنری


010


تبلیغات بنری این یک نوع خاص از تبلیغات در دنیای دیجیتال مارکتینگ است و می توان گفت قدیمی ترین شکل تبلیغات است. این نوع تبلیغات معمولاً یک تبلیغ نمایشی با اندازه متوسط ​​(تصویر، HTML و …) است که متن در آن نوشته می شود. این تبلیغات در یک صفحه وب تعبیه شده اند و هدف اصلی آنها هدایت ترافیک به صفحه وب تبلیغ کننده پس از کلیک بازدیدکنندگان بر روی تبلیغ است. بیشتر تبلیغ کنندگان بنری از شبکه های تبلیغاتی مانند Google AdWords برای سازماندهی و تولید تبلیغات خود استفاده می کنند.


اهمیت تبلیغات بنری در این است که منجر به توسعه سریع تبلیغات آنلاین می شود و نسبت به سایر روش های تبلیغاتی مقرون به صرفه تر است. این روش تبلیغات بر بازدیدکنندگان یک کانال رسانه ای تأثیر می گذارد تا از کانال رسانه ای دیگر کاملاً متفاوت بازدید کنند و اگر اصولاً و با استانداردهای لازم طراحی شود می تواند بازخورد نسبتاً خوبی دریافت کند.


مزایای تبلیغات بنری


  • مقرون به صرفه – به طور کلی، تبلیغات بنری و سایر تبلیغات نمایشی بسیار ارزان تر از سایر انواع تبلیغات هستند.
  • راه اندازی آسان – تبلیغات بنری متحرک ثابت را می توان به راحتی با نرم افزار رایگان یا کم هزینه ایجاد کرد. برای ایجاد یک بنر تبلیغاتی، به مهارت های بازاریابی و طراحی نیاز دارید.
  • ساده – ماهیت تبلیغات بنری بسیار پیچیده است. ایجاد و درک این تبلیغات برای مخاطبان نسبتا آسان است.
  • احتیاط – تبلیغات بنری وقتی به صورت حرفه ای طراحی شوند، می توانند بازخورد نسبتا خوبی داشته باشند و مخاطبان زیادی را جذب کنند.



معایب تبلیغات بنری


  • امکان مسدودسازی – کاربران می توانند با نرم افزار یا برنامه نویسی خاص، تبلیغات بنری را در صفحات وب مسدود کنند.
  • فرصتی برای نادیده گرفته شدن – از آنجایی که چنین تبلیغاتی از دید مخاطبان تبلیغاتی هستند، اغلب نادیده گرفته می شوند.
  • فضای تبلیغاتی محدود – تبلیغات بنری دارای اطلاعات محدودی هستند که می توانند به بینندگان منتقل کنند. قوانینی برای کنترل نسبت متن به تصویر و اینکه چه مقدار محتوا را می توان در هر تبلیغ قرار داد وجود دارد.


تبلیغات بنری محدودیت هایی دارد، اما مزایای آن بسیار بیشتر از معایب آن است. تبلیغات بنری روشی عالی برای کسب و کارها برای شروع تبلیغ محصول یا خدمات خود است، به خصوص اگر کسب و کار شما اساساً مبتنی بر محتوایی است که می توانید در تصاویر خود نمایش دهید.



روی تبلیغات کلیک کنید


011


PPC یا روی تبلیغات کلیک کنید اساساً یک مدل تبلیغاتی مهم در دنیای دیجیتال مارکتینگ است. در اینجا، پلتفرم تبلیغاتی زمانی که کاربر یک کلمه کلیدی مرتبط را جستجو می کند، آن را تبلیغ می کند. هر بار که بازدیدکننده روی یک تبلیغ کلیک می کند، تبلیغ کننده به پلتفرم پول پرداخت می کند.


موتورهای جستجو یکی از محبوب ترین و موثرترین پلتفرم های تبلیغاتی برای PPC یا استراتژی های کلیکی هستند. این تبلیغات هدفمند هستند و نسبت به سایر روش ها شانس تبدیل کمی بالاتری دارند.


انواع مختلف تبلیغات PPC چیست؟


تبلیغات کلیکی در قالب های مختلفی ارائه می شوند که مهمترین آنها عبارتند از:


تبلیغات موتورهای جستجو


محبوب ترین نوع تبلیغات PPC از طریق موتورهای جستجو انجام می شود. این تبلیغات بسیار هدفمند هستند زیرا به مشتریان بالقوه ای دست می یابند که از قبل به دنبال محصول یا خدماتی هستند که در موتور جستجو دنبال می کنند.


تبلیغات در شبکه های اجتماعی


مانند موتورهای جستجو، پلتفرم های شبکه های اجتماعی مکان های عالی برای قرار دادن تبلیغات کلیکی هستند. با افزایش تعداد کاربران شبکه های اجتماعی بزرگ مانند فیس بوک، لینکدین، توییتر و غیره، این تبلیغات می توانند به سرعت به افراد زیادی دسترسی پیدا کنند.


خلاق در جریان


در حالی که این تبلیغات معمولا برای ردیابی موقعیت شرکت ها در یوتیوب استفاده می شود، فیس بوک همچنین به یک پلت فرم محبوب برای تبلیغات درون جریانی تبدیل شده است و از آن به عنوان تبلیغات کلیکی برای پخش استفاده می کند. این روش به تبلیغ کنندگان اجازه می دهد تا تبلیغات خود را در محتوای ویدیویی قرار دهند. از آنجایی که این نوع تبلیغات سمعی و بصری هستند، تأثیر ماندگارتری بر بینندگان دارند.


تبلیغات بازاریابی مجدد


اکثر بازدیدهای صفحه که می توانند به فروش تبدیل شوند، تبدیل نمی شوند. در این موارد، شرکت‌های بازاریابی دیجیتال از تبلیغات بازاریابی مجدد برای هدف‌گیری مجدد و ترغیب آنها به بازگشت استفاده می‌کنند. این تبلیغات معمولاً بسیار موفق هستند زیرا به افرادی دسترسی پیدا می کنند که قبلاً مشتری شده اند.



نتیجه


تبلیغات بنری و تبلیغات کلیکی دو نوع مهم از استراتژی های بازاریابی دیجیتال هستند که بسیار مهم هستند. میزان موفقیت این نوع تبلیغات بیشتر به استراتژی پشت آن مربوط می شود و در صورت انجام اصولی و عمدی می تواند بازخورد خواب آلود داشته باشد. قبل از کسی استراتژی بازاریابی دیجیتال تحقیقات زیادی باید انجام شود و این استراتژی ها باید برای هر شرکتی به کار گرفته شود تا با مخاطبانش مطابقت داشته باشد.


پایان گزارش آگهی