تاکید بر شناسایی و استفاده از سیستم های هوشمند در معادن عمومی


تاکید بر شناسایی و استفاده از سیستم های هوشمند در معادن عمومی

در نشست تخصصی کمیته راهبردی کنفرانس و نمایشگاه های دیجیتال کاوی از دیجیتال کاوی به عنوان مرحله گمشده در توسعه معدن ایران یاد شد. حوزه ای که چندان مورد توجه سیاست گذاران و بازیگران قرار نمی گیرد. اما این سهل انگاری بزرگ می تواند عواقب زیادی برای دولت داشته باشد. در سال های آینده، این تغییرات کل زنجیره تامین در جهان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.


به گزارش ایلنا، اردشیر سعد محمدی، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات در این نشست با اشاره به روندهای جهانی و تجربه بومی در حوزه استخراج هوشمند گفت: سامانه. خواهش من از آقایان بختیاری و فولادچی این است که علاوه بر طرح همه سوالات و موضوعات، فیلمی از نحوه کار معادن بزرگ (جهان) برای درک رفتار عملکرد آن به همایش نشان دهیم. ; چون دیدن مخاطب حسی متفاوت با شنیدنش دارد و موضوع را به خوبی به روی مخاطب باز می کند. مشاهده آخرین فرآیندهای استخراج در شرکت های پیشرو به خوبی نشان دهنده تفاوت ما با جهان است. علاوه بر این، از نظر توزیع کنفرانس، دو نکته باید مورد توجه قرار گیرد. اول اینکه یک سیستم هوشمند در زمینه تحقیق چه کاری می تواند انجام دهد؟ انتقال این قابلیت ها به ماینرهای ایرانی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. بسیاری از ماینرها و شرکت‌های استخراج هنوز از فرصت‌هایی که در نتیجه هوش معدن از طراحی تا بهره‌برداری، سیستم‌های محاسباتی و ذخایر کاملاً در دسترس و در دسترس است، بی‌اطلاع هستند. امروزه تمامی سیستم های مورد استفاده در تحقیقات ایران سنتی هستند که تفاوت جدی در محاسبات با دنیا ایجاد کرده است که باید بر آن تاکید کرد. البته در بخش فناوری، بخش‌هایی از فناوری نسل چهارم مانند فناوری VAR و مانیتورینگ هوشمند سه‌بعدی در مجموعه‌هایی مانند مس شروع به کار کرده است که مزایای بسیاری را به همراه داشته است. بسیاری از این فناوری ها امروزه در دسترس هستند. اما استفاده از آنها در کشور گسترده نیست. امروزه طراحی فاز در دنیا به صورت آنلاین انجام می شود. اما این رویه در کشور در دسترس ما نیست.


مدیرعامل یک شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات افزود: امروز دو تا سه نسل در حوزه فناوری معدن عقب هستیم و اگر برای رفع این شکاف اقدامی نشود، این شکاف بیشتر می شود. استفاده از کمپرسی های 130 تنی در کشور به ندرت اتفاق می افتد، کامیون های دست دوم با ظرفیت بالابری بیش از 400 تن در حال حاضر در سراسر جهان در حال بهره برداری هستند و حتی برخی از سازندگان اقدام به ساخت کمپرسی های 550 تنی کرده اند. وضعیت زیرساخت‌های حمل‌ونقل کشور بدتر است که باید از نظر کف‌سازی و زیرساخت‌ها برای پاسخگویی به نیازهای جدید کاملاً تغییر کند. همه این عوامل ماینرهای ایرانی را 100 درصد گرانتر از رقبای جهانی خود می کند. محمدی با تاکید بر اینکه نباید وضعیت صنعت معدن دولتی را به تنهایی تعریف کرد، گفت: کنفرانس سرب نیاز به پاسخگویی به سوالات مختلف در حوزه دیجیتال کاوی دارد و باید نقاط ضعف را شناسایی کرد تا تغییراتی در این راستا ایجاد شود. ” معدن ایجاد کرد.





انتهای پیام/