بهترین رژیم لاغری نوجوانان درمان لاغری نوجوان _ من و رژیم


هر مرحله از رشد انسان یک فرایند شگفت انگیز و تحسین برانگیز است و انسانها برای داشتن سلامتی و شادی به مراقبت های ویژه ای در تمام مراحل زندگی نیاز دارند. نوجوانی شاید یکی از حساس ترین دوران زندگی باشد. در این مرحله ، نوجوانی تغییرات فیزیکی زیادی را تجربه می کند. این تغییر به این دلیل است که ریشه های یک درخت سالم در آینده او را تقویت می کند ، بنابراین مراقبت و رژیم غذایی خاص قطعاً مورد نیاز است. سالم و متعادل

بنابراین ، دریغ نکنید و اگر نهال های جوان در خانه دارید ، یک رژیم غذایی متنوع و متعادل را در نظر بگیرید تا مطمئن شوید تمام انرژی و مواد مغذی مورد نیاز خود را از غذا و نوشیدنی گرفته تا رفتار و عادات غذایی دریافت می کنید. اگر می خواهید بدن نوجوان خود را ببینید و در سنین جوانی به درستی رشد کند و رشد کند ، مقاله زیر را حتما بخوانید.

متأسفانه به دلیل زندگی مدرن و صنعتی ، چاقی در بین کودکان و نوجوانان در حال گسترش است و بسیاری از خانواده ها نگران افزایش وزن نوجوانان هستند. به نظر می رسد تنها کلید سلامت و جوانی یک رژیم غذایی سالم و مغذی است. اگر می خواهید بچه های چاق و سالم تربیت کنید ، با ما همراه باشید.

بهترین رژیم غذایی برای کاهش وزن نوجوانان چیست؟

تغذیه سالم به این معنا نیست که غذاهای خوشمزه ای را که نوجوانان عاشق آن هستند کنار بگذارید. به نوجوانان خود بیاموزید که نوشیدنی های شیرین و غذاهای چرب مانند نوشابه های شیرین ، کیک و شکلات را کاهش دهند. به یاد داشته باشید ، این غذاها نباید در نوجوانی حذف شوند ، شما باید کمتر غذا بخورید و به جای آن از مواد مغذی و ویتامین استفاده کنید. مهمترین مواد مغذی برای رشد جوانی شامل آهن ، ویتامین D و کلسیم است. برای ورود به دوران نوجوانی ، باید بدانید چه غذاهایی در رژیم غذایی شما گنجانده شده است.

اگر نگران وزن نوجوان خود هستید ، رژیم غذایی سالم و متعادل برای کاهش وزن نوجوانان تنها راه پیش روی شماست. در اینجا نکاتی برای کمک به نوجوانان برای تغذیه سالم و کاهش وزن در دوران بلوغ آورده شده است.

رژیم لاغری جوانان

صبحانه را حذف نکنید

رژیم گرفتن به معنای حذف صبحانه یا گرسنگی نیست. حذف وعده های غذایی به کاهش وزن کمک نمی کند ، اما می تواند برای رشد شما در دوران نوجوانی و بلوغ مضر باشد. این به این دلیل است که مواد مغذی مهم از بین می روند و گرسنگی می تواند شما را در طول روز تحریک پذیرتر کند. میان وعده پیدا کنید. صبحانه همچنین به شما در دریافت ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز برای سلامتی کمک می کند.

روزانه 5 وعده میوه و سبزیجات بخورید

میوه ها و سبزیجات منبع بسیار خوبی از ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن در دوران نوجوانی هستند. خوردن حداقل 5 وعده میوه و سبزیجات در روز اشتهای شما را کاهش می دهد. بنابراین ، بهترین رژیم برای رژیم گرفتن ، دوران نوجوانی است.

میان وعده های سالم بخورید

از خوردن غذاها و نوشیدنی های سرشار از چربی ، قند و نمک ، مانند شیرینی های پرکالری ، شکلات ، کیک ، بیسکویت و نوشابه خودداری کنید. مصرف بیش از حد کالری می تواند منجر به افزایش وزن و چاقی شود.

آبرسانی به بدن

به یاد داشته باشید که بدن شما در دوران نوجوانی باید روزانه 6 تا 8 لیوان آب بنوشد. آب کم چرب و شیر هم نوشیدنی های سالم هستند. برای کاهش وزن در نوجوانی ، آب میوه ها حاوی قند ، حتی آب میوه های طبیعی هستند. مجموع نوشیدنی های مخلوط آب میوه ها ، آب سبزیجات و اسموتی نباید از 150 میلی لیتر در روز تجاوز کند ، که اندازه یک لیوان کوچک است.

رژیم چاقی نوجوانان

همانطور که افزایش وزن در نوجوانی باید کنترل شود ، راه حل های مناسب برای درمان کاهش وزن و ضعف در نوجوانی نیز یافت شود. در زیر ذکر شده است.

آیا نوجوانان شما احساس خستگی می کنند؟

یکی از مهمترین دلایل کاهش وزن و ضعف جسمانی نوجوانان ، به ویژه در دوران بلوغ ، کمبود آهن و سایر ویتامین های مورد نیاز بدن است. اگر نوجوانان ، به ویژه دختران نوجوان ، زود خسته شوند ، ممکن است دچار کمبود آهن شوند. دختران نوجوان به ویژه در معرض کمبود آهن هستند زیرا آهن در دوران قاعدگی از بین می رود. بنابراین ، آنها باید سعی کنند آهن مورد نیاز خود را از منابع غذایی غنی از آهن دریافت کنند. برخی از این منابع خوب عبارتند از گوشت قرمز ، غلات و نان صبحانه غنی شده با آهن. کلسیم و ویتامین D ، که در شیر و محصولات لبنی مختلف یافت می شوند ، مواد مغذی حیاتی برای کاهش وزن و درمان ضعف در نوجوانان هستند. همچنین ، منبع غنی از ویتامین D را از دست ندهید. علاوه بر نور خورشید ، غذاهای دریایی مانند ماهی و میگو نیز سرشار از ویتامین D هستند.

به طور کلی سه کمبود ویتامین یکی از عوامل کاهش وزن نوجوانان در نوجوانی است. (عکس اینفوگرافیک)

  • کمبود آهن ، به ویژه در دختران نوجوان
  • کمبود ویتامین D
  • کمبود کلسیم

از رژیم های لاغری مرسوم خودداری کنید!

رژیم لاغری که وعده کاهش سریع وزن را می دهد امروزه به دلیل تبلیغات ناسالم در دنیای مد محبوبیت زیادی پیدا کرده است. اما مراقب باشید ، زیرا تغذیه و تغذیه اغلب متعادل نیستند. این بدان معناست که شما می توانید ویتامین ها و مواد معدنی مهمی را در نتیجه این رژیم ها از دست دهید. رژیم های مد روز نیز بیشتر بر نتایج کوتاه مدت تمرکز می کنند ، بنابراین در نهایت وزن خود را پس می گیرید. برای دریافت رژیم غذایی سالم ، خوشبختانه می توانید به کمک متخصصان سایت من مراجعه کنید که رژیم های استاندارد و سالمی را بر اساس قد ، وزن ، جنسیت و سن شما در اختیار شما قرار می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید