بهبود کیفیت باعث کاهش هزینه خدمات پس از فروش خودرو در ایران شد


    بهبود کیفیت باعث کاهش هزینه خدمات پس از فروش خودرو در ایران شد

شکایات مردم و افراد از کیفیت خودروهای داخلی انفرادی در حالی ادامه دارد که عرضه خودروهای بی کیفیت علاوه بر افزایش نارضایتی مشتریان، هزینه های سربار شرکت های خودروسازی در شبکه خدمات پس از فروش را به ویژه در مدت گارانتی افزایش می دهد. .


به گزارش ایلنا، در واقع خودروهای فاقد کیفیت مورد نیاز با مراجعه مکرر به مراکز خدمات پس از فروش، نارضایتی مشتریان را بیش از پیش افزایش می دهند و هزینه های زیادی را برای تعویض و تعمیر قطعات ایجاد می کنند که این امر با مراجعه افراد به شرکت های مجاز خودروسازی رخ می دهد. . مشکلات کیفی که در برخی موارد حتی صاحبان خودروهای صفر کیلومتر و کم استفاده را نیز درگیر می کند و تعویض قطعات بی کیفیت و آسیب دیده، خاطرات ناخوشایندی را در ذهن این گونه خریداران خودرو ایجاد می کند که برخی از آن ها مربوط به تولید است. و انباری برای خودروهای آسیب دیده. در این زمینه، گروه صنعتی ایران خودرو گام مهمی در جهت بهبود کیفیت، افزایش عرضه و کاهش هزینه های سربار مشتریان متکی به شبکه خدمات پس از فروش برای تغییر تولید خودروهای معیوب به تبدیل مستقیم برداشته است. کالاهای مربوط به ماه های آخر سال گذشته . آخرین آمارهای رسمی نیز تا حدودی تاثیر افزایش کیفیت محصولات بر کاهش تعداد مشتریان زنجیره خدمات پس از فروش این شرکت را تایید می کند. با بررسی آخرین شاخص های رسمی کیفیت و خدمات پس از فروش محصولات این گروه خودروسازی، مشاهده می شود که کیفیت این کالاها در دو ماهه نخست امسال نسبت به دی ماه سال گذشته 11 درصد بهبود یافته است. -شبکه خدمات فروش نسبت به میانگین سال گذشته 39 درصد کاهش داشته است.


ارتقای کیفیت خودروهای ایرانی به زبان آماری


بررسی شاخص ارجاع مشتری یک ماهه شبکه خدمات پس از فروش (R100) مربوط به محصولات ایران خودرو در ماه های اول سال 1401 نسبت به میانگین 1400 کاهش 39 درصدی را نشان می دهد. همچنین گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در اردیبهشت ماه سال جاری نشان می دهد که با توجه به کاهش نقاط منفی، سطح کیفی تولید در فروردین و اردیبهشت 1401 نسبت به دی ماه گذشته 11 درصد افزایش یافته است. سالانه نسبت به میانگین تولید سال گذشته درصد افزایش یافته و محصولات این گروه خودروسازی در مسیر ارتقای کیفیت و جلب رضایت مشتریان قرار گرفته است. بر اساس این گزارش، سطح کیفی جام نیو فوتون ایران خودرو دیزل در گروه خودروها و وانت ها نسبت به دی ماه 1400 8 درصد افزایش داشته است. همچنین با ارتقای سطح کیفی سبد محصولات گروه صنعتی ایران خودرو، شاخص کیفیت خودرو در زمان تحویل در دو ماهه نخست سال جاری 10 درصد بهبود یافته است. استفاده از سرمایه گذاری در نوسازی تجهیزات خط تولید، هم افزایی و ایجاد برنامه های مشترک کیفی با قطعه سازان و تعریف و اجرای برنامه های متنوع ارتقای کیفیت می تواند به ارتقای این شاخص های کیفی محصولات گروه صنعتی ایران خودرو کمک کند. واحدهای مختلف در زنجیره ارزش این گروه خودرویی از تحویل تا خدمات پس از فروش.


قدم به قدم در مسیری با کیفیت حرکت کنید


مدیرعامل گروه صنعتی پس از تغییر رهبری در دهه اول اردیبهشت ماه سال جاری در گروه صنعتی خودرو ایران به تشریح دستاوردهای کیفی سه ماهه این شرکت، کاهش 55 درصدی تعداد خودروهای معلق در شبکه خدمات پس از فروش و خدمات پس از فروش پرداخت. 20 درصد بهبود کیفیت پیش از تحویل محصولات این شرکت به مشتریان بر اساس ارزیابی یک شرکت بازرسی و استانداردسازی ایرانی برای سه ماهه منتهی به اردیبهشت امسال و حاکی از بهبود 20 درصدی کیفیت قبل از تحویل شاخص رتبه بندی محصولات IQX (فروردین 1401) بود. در مقایسه با میانگین بهمن و اسفند 1393، یکی از شاخصه های اثربخشی اقدامات و برنامه های کیفی گروه صنعتی ایران خودرو در آن دوره بود. در حوزه های تومی، مهندسی و طراحی، تولید و ساخت، فروش، خدمات پس از فروش و تدارکات را در سه محور طراحی و تحویل خودروهای جدید، توقف تولید محصولات قدیمی و رفع عیوب مزمن و ارتقای کیفیت محصولات موجود قرار داده ایم. . خطیبی افزود: از اواسط بهمن ماه سال گذشته برای تحقق اهداف کیفی محصولات، حدود 70 پروژه برای ارتقای کیفیت فعلی محصولات و نزدیک به 190 برنامه زیرساختی برای ارتقای کیفیت زنجیره ارزش خودرو ایران در سه دوره کوتاه مدت و میان مدت و بلندمدت انجام شده است. تعریف و اجرا شد.تاکید کرد که موضوع ارتقای کیفی محصولات گروه صنعتی ایران خودرو با تمرکز بر برنامه‌های اثربخش و نتیجه‌گرا به صورت مستمر رصد و مراقبت می‌شود. برای تمامی محصولات مدل 1401 گارانتی سه ساله یا 60000 کیلومتری اعمال می کند زیرساخت های لازم و افزایش ظرفیت در شبکه خدمات پس از فروش انتقال مستقیم شاخص های کیفیت یکی از اقدامات کلیدی برای ارتقای اهداف کیفی ایران است. شرکت خودرو در سال جاری. وی افزود: با توجه به نقش مهم کیفیت قطعات و سهم در ارتقای کیفیت محصولات، زنجیره تامین و قطعه سازان، با ایجاد تعاملات مناسب و افزایش هم افزایی با تولیدکنندگان به دنبال ارتقای کیفیت قطعات و محصولات بوده ایم. همچنین مورد استقبال قطعه سازان قرار گرفت. خطیبی با تاکید بر رویکرد حمایتی و پشتیبانی قطعه سازان گفت: همزمان در سال 1401 الزامات کیفی خاصی را برای تامین قطعات، پشتیبانی فنی و مهندسی برای ارتقای توانمندی، الزامات و نظارت قطعه سازان در نظر گرفتیم که یکی از رویکردهای ایران خودرو است. تضمین کیفیت سازنده، کمیت و زمان تحویل قطعات، همکاری با سازندگان دارای رتبه معتبر A و B بر اساس رتبه ساپکو و لغو تاییدیه سازنده برای قطعه‌ای که اهداف کیفی را برآورده نمی‌کند، تقاضای مشتری برای شاخص‌های کیفیت، گسترش کنترل کیفیت به تمامی واحدهای موثر در زنجیره ارزش شرکت، تمرکز بر بهینه سازی مدل های رفتاری، استانداردسازی رویه ها و ویژگی ها و دستیابی به بالاترین استانداردها، خدمات و برنامه های کیفیت محصول، چندین کلید دیگر را در نظر گرفت. فعالیت ها. در کنار این روند، افزایش شاخص کیفیت و کاهش تعداد مشتریان مرتبط با شبکه خدمات پس از فروش ایران خودرو را می توان اولین دستاورد در اجرای این برنامه ها دانست.


انتهای پست/