افزایش ترانزیت ایران به روسیه/ دهلی پاکستان را بر کشور ما ترجیح داد


افزایش ترانزیت ایران به روسیه/ دهلی پاکستان را بر کشور ما ترجیح داد

دبیر انجمن کشتیرانی گفت: هند در دو سال گذشته به افغانستان گندم اهدا کرده است اما به دلیل مشکلات زیرساختی ایران، انتقال این کالاها یک میلیون برآورد شد. تن به حالت تعلیق درآمد. سپس دیدیم که این محموله گندم از طریق پاکستان که درگیری های سیاسی زیادی با هند دارد، حمل می شود.


مسعود پالمه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره تاثیر وضعیت روسیه بر افزایش ترانزیت کالاهای هندی از طریق ایران گفت: هر سه کشور ایران، هند و روسیه برای افزایش مبادلات تجاری از طریق کریدور شمال-جنوب برنامه ریزی کرده اند. تیم های سیاسی و اقتصادی سه کشور». در طول دو ماه گذشته، آنها مذاکرات خوبی در مورد تعدادی از سفرها داشته اند. کمتر از یک ماه پیش میزبان یک هیئت روسی متشکل از 65 نفر از رهبران، مقامات، بخش خصوصی و بازرگانان روسیه به رهبری نواک معاون نخست وزیر روسیه بودیم و مذاکرات بسیار خوبی بین دو طرف انجام شد.


وی ادامه داد: در این دیدار با طرف روسی در زمینه لجستیک، بنادر و دریانوردی، گفتگوهایی پیرامون احیای کریدور شمال – جنوب و ایجاد ارتباط دریایی، ریلی و جاده ای برای افزایش تجارت هم در ترانزیت از روسیه و هم افزایش واردات انجام شد. و صادرات. درک خوب ” به دست آمد و طبق برنامه ریزی; در هفته اول تیرماه، تیمی از ایران برای تکمیل مذاکرات به روسیه سفر می کند تا این مذاکرات برای احیای گسترده ترین همکاری ممکن قابل درک باشد.


دبیر انجمن کشتیرانی با اشاره به اینکه با وجود محدودیت های فراوان ترانزیتی به ویژه در ناوگان ریلی، جاده ای و دریایی، اما شاهد افزایش بار از طریق ایران بودیم، گفت: صادرات و واردات از / به روسیه و ترانزیت از طریق ایران به این کشور. این کشور هنوز محموله قابل توجهی را از طریق ایران ارسال نکرده است، اما شاهد افزایش ترافیک از / به روسیه مبدا و مقصد از سایر کشورها از طریق ایران بوده ایم.


پلمه در پاسخ به این سوال که چرا اخیرا هند برای ارسال محموله به پاکستان و گرجستان اقدام کرده است، گفت: این بندر به دلایل مختلف نتوانسته بازده اقتصادی مطلوب و صحیحی را به دست آورد.


وی تاکید کرد: در این شرایط طبیعی است که هند به دنبال کریدورهای دیگری باشد. در دو سال گذشته کمک های اهدایی گندم از ایران از طریق افغانستان به ایران منتقل شده است، اما انتقال این کالاها که پیش بینی می شد به یک میلیون تن برسد، به دلیل مشکلات زیرساختی ایران متوقف شده است. سپس دیدیم که این محموله گندم از طریق پاکستان که درگیری های سیاسی زیادی با هند دارد، حمل می شود. همچنین بعداً گزارش شد که کالاهای هندی از دریای سیاه و گرجستان به روسیه منتقل می شود و از نظر اقتصادی، اقدامات هند برای انتقال کالاهایش درست بوده و ما باید هر دلیلی برای این کار داشته باشیم. هند باید اجازه دهد کالاهایش از ایران عبور کنند.


دبیر انجمن کشتیرانی ادامه داد: اولین مشکل این است که هزینه های ترانزیت در ایران بسیار بالاست و برای جذب مشتری باید هزینه ها را کاهش دهیم. مشکل دیگر این است که باید زمان ترانزیت کالا از ایران کاهش یابد و بتوان به هند این فرصت را داد که برای سفر از ایران توجیه اقتصادی، سیاسی و عقلانی پیدا کند و به آن دست یابد.


پالمه گفت: طی 5 سال گذشته آزمایش ترانزیتی از هند به بندرعباس و نهایتاً تا مرز شمالی با روسیه انجام شده است که 28 روز به طول انجامید که اگرچه اکنون این زمان کاهش یافته است، اما همچنان تشنج وجود دارد که ادامه دارد. .


انتهای پست/