اعتراض کارگران بندر یونان به قراردادهای موقت/ احساس می کنیم به ما خیانت شده است


اعتراض کارگران بندر یونان به قراردادهای موقت/ احساس می کنیم به ما خیانت شده است

کارگران بارانداز می گویند: «ما با وجود اینکه ده سال کار کرده ایم، روزی 50 یورو درآمد داریم، اما تازه واردها 42 یورو درآمد دارند.


به گزارش خبرنگار ایلنا زمان برابریکارگران بندر در Dport، یک شرکت بندری و حمل و نقل مرتبط با شرکت چند ملیتی چینی COSCO، در 21 ژوئن دست به اعتصاب زدند. آنها که در ورودی یک اسکله جمع شده اند، خواستار توافقات جمعی برای بهبود شرایط کار و دستمزد خود و همچنین مطابقت آنها با لنگرهای همکار خود در بندر پیرئوس هستند.


کارگران اسکله یونانی در اسکله می گویند: “ما روزانه 50 یورو درآمد داریم، حتی اگر ده سال کار کرده ایم و نیروهای جدید 42 یورو (1000 یورو در ماه) درآمد دارند. این نیز تقصیر دولت است. [یونان] این به شرکت ها اجازه می دهد تا کمتر از حداقل دستمزد را از طریق قراردادهای غیرقانونی و موقت روزانه پرداخت کنند.


نزدیک به هزار کارگر و کارگر در اسکله‌ها، ادارات، پایانه‌های کشتی‌های کروز، رانندگی و سایر فعالیت‌ها به صورت قراردادی استخدام شده‌اند و به لطف مشوق‌ها، اجازه دارند به طور متوسط ​​کمتر از 1500 هزینه کنند.یک یورو خالص دریافت کنید. اما بقیه، از جمله 2100 کارگر اسکله، در Dport Companies II و 4 کار می کنند و هیچ قراردادی برای محافظت از حقوق خود ندارند. در نتیجه، آنها درآمدهای کمتری دارند و هر از گاهی برای بهبود آموزش، امنیت، قراردادها و پرداخت اعتصاب می کنند.


جورج پتسیس، مدیر Dport او هرگونه ارتباط با شرکت چینی COSCO را رد می کند و منتقدان خود را دروغ می خواند: «2019. در سال 2006، شرکت ما یک قرارداد جمعی موقت سه ساله با اتحادیه اصلی کارگری امضا کرد. کارگران بارانداز اعتصابی اعضای اتحادیه های غیررسمی هستند که حدود 20 درصد از کارگران ما را تشکیل می دهند. این اتحادیه با اتحادیه دیگر در تضاد است و تلاش می کند اعتماد را در انتخابات اخیر اتحادیه برای تغییر قرارداد کارگران جوان به نفع خود به چالش بکشد. در صورتی که اتحادیه امضاکننده قرارداد جمعی تمامی مدارک قانونی لازم برای صنفی قانونی بودن را داشته باشد، آمادگی داریم در مورد قوانین افزایش دستمزد کارکنان و سایر ابعاد شرایط کار بحث کنیم.


کارگران بخش کوچکی از سود کلان شرکت را تشکیل می دهند


مشکلات کارگران بندر یونان نشان دهنده سطح پایین حمایت از نیروی کار دولت یونان، نفوذ اتحادیه های شرکتی و طمع شرکت های چند ملیتی برای تصویب قوانین و توافقنامه های مطلوب برای کاهش دستمزد کارگران است. جورج آراگوند، هماهنگ کننده شورای بین المللی کارگران بندر اروپااو با اشاره به اعتراضات به عنوان بیان ذهنیت سرمایه داری گفت: اخیرا در داکار بودم و با شرکت هایی از فرانسه و سوئیس مذاکره می کردم. تنها دغدغه آنها این بود که برای افرادی که روزی 12 ساعت یک دلار و نیم درآمد دارند پنجاه سنت بیشتر نپردازند. این شرکت ها علیرغم ثروت عظیمشان چنین فکر می کنند.


COSCO یک شرکت چینی است این سومین شرکت بزرگ کشتیرانی کانتینری در جهان و خط اصلی کشتیرانی در Ocean Alliance است که همراه با M2 و The Alliance یک مثلث انحصاری را تشکیل می دهند و تقریباً تمام ترافیک کانتینری در اروپا را کنترل می کنند. علاوه بر بنادر یونانی پیرئوس، COSCO ترمینال اصلی را در شلوغ ترین بندر مدیترانه در والنسیا، اسپانیا اداره می کند. در سال 2016، این شرکت با سرمایه گذاری 1.5 میلیارد یورو (تقریباً 1.57 میلیارد دلار)، از جمله پروژه های توسعه زیرساخت، به سهامدار اصلی بندر پیرئوس یونان تبدیل شد.


از زمانی که COSCO بیشتر حقوق اداره بنادر یونان را به دست آورد، این بنادر فعالیت تجاری بیشتری را تجربه کرده اند، تا حدی به دلیل موقعیت استراتژیک آنها در امتداد “جاده ابریشم جدید” چین.


یونان در سال 2010 تحت تأثیر به اصطلاح “عملیات اقتصادی” و تعدیل ها قرار گرفت که منجر به نقض جدی قراردادهای کارگران از نظر ثبات شغلی و دستمزد و همچنین حملات دولت دست راستی شد که عواقب آن همچنان باقی است.


کارگر بارانداز پیتر او گفت: «در سال 2010 همه برای زنده ماندن تلاش کردند. به ما گفتند که همه ما یک خانواده بزرگ هستیم و همه چیز درست خواهد شد. درست است که شرایط فنی بهتر شده است، اما انتظار شرایط اقتصادی و کاری بهتری را داشتیم. ما احساس می کنیم به ما خیانت شده است.


انتهای پیام/