آیا بیماران تیروئیدی می توانند وزن خود را کاهش دهند؟


“چرا من در حال افزایش وزن هستم و چگونه می توانم وزن خود را کاهش دهم؟ آیا می توانم با تیروئید خود وزن کم کنم؟ “

اینها بزرگترین شکایاتی است که اکثر بیماران تیروئیدی دارند. آیا می توانید با اینها تشخیص دهید؟ اگر بله ، این مقاله را بخوانید.

چرا با غده تیروئید خود وزن اضافه می کنید یا کاهش وزن برای شما مشکل است؟

غدد تیروئید نقش مهمی در مدیریت متابولیسم و ​​در نتیجه وزن دارند.

غده تیروئید شما هورمون هایی ترشح می کند که به حفظ متابولیسم کمک می کند. هنگامی که بدن شما به اندازه کافی از این هورمون ها تولید نمی کند ، متابولیسم شما کند می شود.

وقتی فردی به طور غیرمنتظره ای شروع به افزایش وزن می کند ، اولین چیزی که پزشک توصیه می کند انجام آزمایش تیروئید است.

ما درد شما را درک می کنیم اما آیا امیدی هست؟ بله ، یک بله بزرگ

اگر از طرحی متناسب با نوع بدن و تیروئید خود پیروی کنید ، قطعاً می توانید بدون تلاش زیاد وزن خود را کاهش دهید.

قبل از اینکه در مورد برنامه اقدام کاهش وزن صحبت کنیم ، می خواهم به آن اشاره کنم زیرا در صورت داشتن اضافه وزن برای شما بسیار مهم است که وزن خود را کاهش دهید.

وزن و کم کاری تیروئید: یک دور باطل

فقط این نیست که کم کاری تیروئید باعث افزایش وزن می شود. برعکس آن هم درست است. افزایش وزن باعث کم کاری تیروئید می شود.

جمعیت چاق دارای حداقل است 86٪ افزایش خطر کم کاری تیروئید تحت بالینی.

چرا چاقی باعث کم کاری تیروئید می شود؟

  1. متاستود تیروئید گزارش می دهد ، “چاقی یک فرایند التهابی مزمن با درجه پایین است. بنابراین سیتوکین ها و سایر نشانگرهای التهابی تولید شده توسط اضافه بار بافت چربی افزایش می یابد. این افزایش سیتوکین های التهابی می تواند بیان mRNA نشان دهنده سدیم / یدید را مهار کرده و در نتیجه بر میزان جذب یدید سلول های تیروئید انسان تأثیر بگذارد.[1]
  2. همچنین آمده است: “لپتین ، فاکتور تولید شده توسط سلولهای چربی ، همچنین در التهاب مزمن که می تواند باعث تغییرات مورفولوژیکی تیروئید شود ، نقش دارد.

کم کاری تیروئید و افزایش وزن یک دور باطل است. اگر می خواهید بر کم کاری تیروئید غلبه کرده و وزن اضافه داشته باشید ، این اولین کاری است که باید انجام دهید.

راه حل 5 مرحله ای برای کاهش وزن با تیروئید

اصول تغذیه سالم برای کاهش وزن تا حد زیادی برای بیماران مبتلا به کم کاری تیروئید یکسان است. با این حال ، برخی از سفارشی سازی مورد نیاز است. در اینجا یک برنامه 7 مرحله ای برای کاهش وزن و معکوس کردن تیروئید ، هر دو به طور همزمان ارائه شده است.

مرحله 1: علت اصلی را شناسایی کنید

قبل از یافتن راه حلی ، شناسایی علت اصلی مشکل بسیار مهم است. در غیر این صورت مانند تیراندازی در تاریکی است.

آزمایش آزمایشگاهی برای موارد زیر توصیه می شود:

  1. TSH
  2. T3
  3. T4
  4. T3 رایگان
  5. T4 رایگان
  6. آنتی بادی های تیروئید (آنتی بادی های تیروگلوبولین و پراکسیداز تیروئید)
  7. تغذیهمشخصات نهایی (سلنیوم ، ید ، روی و غیره)

با توجه به فاکتور هزینه ، ممکن است مناسب باشد که مشخصات تیروئید را کامل شروع کنیم. بسته به میزان پیشرفت ، مشخصات تغذیه را می توان در مراحل بعدی انجام داد.

چرا این همه آزمایش نیاز است؟ چرا ، تیروئید تنها به یک دلیل ایجاد نمی شود. این به دلایل متعددی رخ می دهد ، و مگر اینکه علت درست را بشناسید ، راه حل مشکل است. می توانید وبلاگ علت اصلی ما را اینجا بخوانید.

انجام این آزمایشات و تجزیه و تحلیل این آزمایشات زیر نظر پزشک / متخصص تغذیه بسیار مهم است. اگر می خواهید از غذا به عنوان وسیله ای برای درمان بیماری های زمینه ای خود استفاده کنید ، مهم است که تغییرات را پس از مشورت با متخصص تغذیه انجام دهید. انجام اشتباهات اشتباه می تواند بیشتر از فایده باعث آسیب شود.

مرحله 2: غذاها / گیاهانی بخورید که دارای مواد مغذی زیادی هستند

کمبود تغذیه یکی از شایع ترین علل تیروئید است. و چاقی نیز. وقتی مردم به رژیم غذایی فکر می کنند ، تمایل دارند غذا را به عنوان یک دشمن – پر از چربی ، کربوهیدرات های ناسالم و غیره – ببینند. اما این یک اشتباه بزرگ است.

غذا بزرگترین هدیه ای است که طبیعت به ما داده است. بدون مواد مغذی مناسب ، هیچ عملکردی در بدن نمی تواند عمل کند.

همچنین ، بسیاری از مردم تمایل زیادی به شمارش کالری دارند. اما شمارش کالری بهترین مدل نیست. تعجب خواهید کرد اگر بدانید یک سیب متوسط ​​40 درصد کالری بیشتری نسبت به یک بطری 200 میلی لیتری کولا دارد.

در اینجا می توانید بخوانید که چرا شمارش کالری بهترین مدل برای کاهش وزن نیست.

در عوض ، تمرکز باید بر مصرف غذاهای غنی از مواد مغذی باشد. به اینها غذاهای فوق العاده می گویند. غذاهای غنی از مواد مغذی نیز همیشه سالم هستند. از پرخوری شما جلوگیری می کند.

و به جای تمرکز بر حذف چیزی از زندگی خود ، باید بر افزودن غذاهای مناسب به رژیم غذایی خود تمرکز کنید. که از نظر روانشناسی در دراز مدت کاربردی تر است.

برخی از غذاها / گیاهانی که برای بیماران تیروئیدی توصیه می کنیم عبارتند از:

  1. غذاهای غنی از سلنیوم (تخمه کدو ، آجیل برزیلی ، ماهی تن ، حبوبات): به سنتز هورمون تیروئید کمک می کند ، منابع آن سبزیجات (اسپیرولینا ، علف گندم) است
  2. غذاهای غنی از فیبر (دانه های چیا ، صمغ اقاقیا ، غذاهای کامل)
  3. غلات کامل (کینوا ، راگی ، ژووار ، ارزن دم روباهی)
  4. غذاهای غنی از پروتئین (حبوبات ، تخم مرغ ، مرغ ، پروتئین آب پنیر ، پروتئین نخود)
  5. زردچوبه
  6. گیلاس زمستانی – پنیر باد
  7. گوگول ، تریکاتو

مرحله 3: تا آنجا که ممکن است بشقاب را دنبال کنید

غذای ما باید 50 درصد سبزیجات ، 25 درصد پروتئین ، 25 درصد کربوهیدرات باشد. بله ، ما کربوهیدرات زیاد و پروتئین و سبزیجات بسیار کم می خوریم. ما در وعده های غذایی خود بیشتر برنج یا چاپاتی می خوریم که با یک کاسه دال و سبزیجات تکمیل می شود. اما باید برعکس باشد.

ما باید مقدار زیادی سبزیجات ، سالاد ، دال ، حبوبات و غیره مصرف کنیم. و به طور خودکار مصرف برنج و گندم ما کاهش می یابد.

ممکن است در ابتدا ناخوشایند به نظر برسد ، اما با گذشت زمان به یک عادت آسان تبدیل می شود. آیا امروز می توانید با خوردن سبزیجات بیشتر ، سالاد و دال این تغییر را ایجاد کنید؟

این تصمیم آگاهانه هنگام سرو غذای خود در هر وعده غذایی به شما کمک می کند تا بهتر غذا بخورید ، آگاهانه تر غذا بخورید و کیفیت تغذیه ای را که در بدن شما وارد می شود بهبود بخشد.

حقیقت این است که این بشقاب در واقع از دمبل و ماشین های بدنسازی قوی تر است!

مرحله 4: مولتی ویتامین تیروئید مصرف کنید

غذای ما بهترین منبع همه مواد معدنی و ویتامین ها است. با این وجود ، دریافت همه آنها به مقدار مناسب فقط با غذا هنوز بسیار دشوار است. علاوه بر این ، کیفیت غذا با افزایش استفاده از کودها و آفت کش ها کاهش یافته است.

بنابراین ، توصیه می شود از مولتی ویتامین های تخصصی که برای غده تیروئید طراحی شده است استفاده کنید. باید دارای مقدار بیشتری سلنیوم ، کروم و ید باشد. همچنین ، اگر با گیاهان افزودنی مانند ashwagandha ، guggul ، که برای تیروئید مفید هستند ، همراه باشد ، حتی بهتر خواهد بود.

ما نتوانستیم مولتی ویتامین مناسبی برای بیماران تیروئیدی پیدا کنیم ، بنابراین خودمان آن را طراحی کردیم. در اینجا می توانید آن را کشف کنید.

مرحله 5: حمله به 7 علت ریشه تیروئید

این مقاله را بخوانید تا 7 علت اصلی تیروئید را دریابید. شما باید از باکتری های روده ، سمیت ، التهاب داخلی ، استرس ، خواب ، بی تحرکی و غیره مراقبت کنید. برای کاهش وزن و برگشت تیروئید.

علم تغذیه موضوعی بسیار بزرگ است که نمی توان همه چیز را در 1 وبلاگ ثبت کرد. در حقیقت ، حتی 1 کتاب برای یادگیری کافی در مورد تغذیه کافی نیست. در Possible ، ما یک برنامه تیروئیدی داریم که در آن به افراد کمک می کنیم وزن خود را کاهش دهند و تیروئید خود را کنترل / معکوس کنند.

به عنوان بخشی از برنامه ، ما به شما یک متخصص تغذیه / پزشک + طیف وسیعی از غذاهای فوق العاده + فیلمهای آموزشی + تماس های زنده اجتماعی را ارائه می دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد برنامه ، اینجا را کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید