آیا احساس می کنید در کتو گیر کرده اید؟ چربی سریع را امتحان کنید!


اکثر ما نام روزه را شنیده ایم ، اما آیا نام روزه چربی را شنیده اید؟ اگر به دنبال راهی برای افزایش کمی رژیم غذایی کتوژنیک خود هستید ، ممکن است بخواهید روزه چربی را امتحان کنید. روزه چربی شامل مصرف ، حدس می زنید ، بیشتر چربی است! بسیاری از افراد از این روش برای رسیدن به فلات های کاهش وزن یا رفتن به کتوزیس پس از یک روز افراط استفاده می کنند.

این روش روزه داری فقط باید به عنوان یک افزودنی کوتاه مدت برای تسریع کاهش وزن مورد استفاده قرار گیرد و چند قانون ساده را باید رعایت کرد. در حالی که روزه داری چربی می تواند یک ابزار قدرتمند باشد ، مهم این است که بدانید چگونه دستورالعمل ها را به درستی دنبال کنید تا مطمئن شوید که حداکثر استفاده را می برید. بیایید حفاری کنیم!

روزه چربی چیست؟

روزه سنتی به این معنی است که شما معمولاً برای مدت معینی چیزی نمی خورید و فقط در طول پنجره های تغذیه خاص غذا می خورید. روزه چربی در واقع از این نظر روزه نیست. در حقیقت ، کاملاً برعکس است. در طول روزه چربی ، شما از خوردن خودداری نمی کنید و در عوض غذاهایی را مصرف می کنید که به بدن شما کمک می کند تا وارد کتوز شود. بنابراین ، از نظر فنی یک روزه سنتی نیست ، بلکه به افزایش سطح مولکولهای کتون در خون کمک می کند ، که به سرعت شما را به کتوز می رساند. سپس این واکنش بدن شما را نسبت به روزه گرفتن تقلید می کند. به عبارت دیگر ، شما را به یک دستگاه چربی سوز تبدیل می کند!

روزه چرب معمولاً بین 2-5 روز طول می کشد و با غذاهای کم کالری و پرچرب پر می شود. شما بین 1000 تا 1200 کالری در روز می خورید و 80-90 those از این کالری از چربی های سالم تامین می شود. در اینجا چند نمونه از چربی های سالم آورده شده است.

  • ماهی سالمون
  • ساردین
  • تخم مرغ
  • روغن زیتون
  • روغن نارگیل
  • آووکادو
  • روغن MCT
  • پنیرهای چرب
  • آجیل و کره آجیل پرچرب
  • شیر نارگیل
  • کره و خامه

روزه چربی و رژیم کتو به طور مشابه عمل می کنند اما تفاوت هایی با هم دارند. به طور کلی ، هنگام پیروی از رژیم کتوژنیک ، نسبتهای مغذی پیشنهادی 75٪ چربی ، 20٪ پروتئین و 5٪ کربوهیدرات است. همانطور که قبلاً ذکر شد ، بین 80 تا 90 درصد کالری از چربی در طول روزه چربی تأمین می شود.

فواید روزه چربی

وجود دارد چندین مزیت روزه چرب شامل:

لیپولیز

یکی از بزرگترین مزایای شرکت در روزه چربی این است که بدن شما را به لیپولیز می رساند. در طول لیپولیز ، بدن شما از چربی برای سوزاندن چربی به جای سوزاندن چربی از طریق گلوکز از غذاهای حاوی قند و کربوهیدرات بالا استفاده می کند.

عبور از فلات کاهش وزن

فلات های کاهش وزن نه تنها طبیعی هستند ، بلکه باید در هر سفر کاهش وزن مورد انتظار باشند. در نهایت ، اکثر افرادی که در سفر کاهش وزن هستند ، صرف نظر از رژیم غذایی که دارند ، به نوعی از فلات می رسند که در آن احساس نمی کنند دیگر در حال کاهش وزن هستند. ما فلات کاهش وزن را بن بست کاهش وزن به مدت 4 هفته یا بیشتر می دانیم. شرکت در روزه چربی می تواند به شما کمک کند از فلات عبور کرده ، دوباره وزن خود را از دست بدهید و به مسیر اصلی خود بازگردید.

به همین ترتیب ، اگر رژیم کتو دارید و یک روز افراط دارید ، می توانید از یک روزه کوتاه چربی برای ورود مجدد به کتوز و کنترل هوس ها استفاده کنید.

نکات اول آرهیا شروع کنید سریع

قبل از شروع روزه ، مواردی وجود دارد خیلی چیزها شما باید به خاطر داشته باشید که خود را ایمن نگه دارید و از روزه خود بیشترین بهره را ببرید.

اثرات جانبی

هنگام روزه داری ، آگاهی از آنفلوآنزای کتو بسیار مهم است. علائم مشابه آنفولانزا را که ممکن است با تظاهر به کتوزیس تجربه کنیم ، تجربه می کنیم. اکثر افرادی که رژیم کتوژنیک دارند از این موضوع آگاه هستند و خوشبختانه راه هایی برای اجتناب از آن وجود دارد. هیدراته ماندن مناسب ، افزایش الکترولیت ها و شامل روغن MCT همه نکات مهمی برای جلوگیری از احساس بیماری است. اگر در حال حاضر مکمل مصرف نمی کنید ، باید مصرف مولتی ویتامین با کیفیت را نیز در نظر بگیرید.

بدون ورزش شدید

در حالی که به سرعت وزن خود را افزایش داده اید ، ممکن است بخواهید با یک تمرین طولانی مدت ، آهسته پیش بروید. این بدان معناست که شما نباید برای انجام تمرینات شدید در روزهای روزه خود برنامه ریزی کنید. این بدان معنا نیست که نمی توانید فعال باشید. شما فقط می خواهید با یک تمرین سبک کار کنید.

به عنوان مثال ، شما می توانید تمرینات قلبی سبک را در روزه داری ، مانند پیاده روی انجام دهید. شما همچنین می توانید تمرینات قدرتی را در خانه انجام دهید ، با انجام حرکت های وزنه برداری و اسکات. با این حال ، مطمئن شوید که این کار را راحت انجام می دهید و جلسات آموزشی خود را کوتاه نگه می دارید. بدن خود را بهتر می شناسید ، پس به آن گوش دهید و در انجام ورزش زیاده روی نکنید.

نظارت بر کالری

در حالی که نیازی به پیگیری کالری نیست ، ما درک می کنیم که برخی از بیماران این روش را ترجیح می دهند. یک راه آسان برای اطمینان از اینکه از روزه چربی پیروی می کنید این است که 4-5 وعده غذا در روز با حدود 200-250 کالری در هر وعده مصرف کنید. اگر در ردیابی کالری با مشکل روبرو هستید ، ممکن است دریافت برنامه ای برای پیگیری مصرف غذا مفید باشد. مطمئناً می توانید این کار را روی کاغذ انجام دهید ، اما استفاده از برنامه به این معنی است که اطلاعات را به راحتی از دست نخواهید داد. صرف نظر از نوع دستگاهی که دارید ، تعداد زیادی برنامه وجود دارد که می توانید از آنها برای ردیابی ماکروها و کالری دریافتی خود استفاده کنید. همچنین ممکن است بتوانید یکی را که مخصوص رژیم هایی مانند این است طراحی کنید.

غذاهایی که باید در روزه داری بخورید و از آنها اجتناب کنید

وقتی از چربی سریع استفاده می کنید ، برخی از غذاها وجود دارد که باید بخورد و نباید بخوردبه در اینجا لیستی از غذاهای موجود است خوب خوردن در روزه چربی:

محصولات دارای چربی سالم

  • گوشت / ماهی پرچرب مانند بیکن ، ساردین و ماهی آزاد
  • روغن هایی مانند روغن زیتون ، روغن نارگیل ، روغن آووکادو و روغن MCT
  • چربی هایی مانند کره و گوشت خوک
  • تخم مرغ (کامل) ، شامل تخم مرغ های تخم مرغ و زرده تخم مرغ
  • میوه های غنی از چربی مانند آووکادو و زیتون
  • آجیل و کره های آجیل پرچرب مانند ماکادمیا یا پیکان
  • سبزیجات کم کربوهیدرات اما فقط در مقادیر کمی چاشنی با کره و روغن
  • محصولات لبنی پرچرب ، از جمله خامه سنگین و پنیر خامه ای
  • بمب های چربی

در اینجا چند نمونه از غذاهایی که هوس می کنید آورده شده است اجتناب کردن هنگام انجام چربی سریع

  • همه حبوبات
  • همه میوه ها به جز آووکادو و زیتون
  • همه غلات
  • گوشت بدون چربی یا ماهی بدون چربی
  • سبزیجات (به جز مقدار بسیار کمی و فقط با کره یا روغن مصرف می شود). کدو سبز ، کلم پیچ و اسفناج گزینه های قابل قبولی هستند
  • محصولات لبنی کم چرب مانند شیر بدون چربی ، پنیر کم چرب و ماست کم چرب

آیا باید روزه داری چربی را امتحان کنم؟

بستگی دارد. اگر در حال حاضر از رژیم کتوژنیک استفاده می کنید و کاهش وزن مداوم خود را تجربه می کنید ، به کتوز رسیده اید و احساس خوبی دارید ، ممکن است نیازی به روزه نباشد. به هر حال ، روزه چرب عموماً فقط در چند مورد استفاده می شود. برای ورود سریع به سطوح عمیق کتوز پس از افراط و تفریط یا شکستن فلات یا غرفه کاهش وزن طولانی مدت.

این روش رژیم غذایی دو تا پنج روز طول می کشد و بر مصرف غذاهای پرچرب تاکید می کند. به یاد داشته باشید ، روزه های چربی فقط برای یک دوره زمانی بسیار کوتاه است و نباید بیش از 5 روز باشد. روزه گرفتن بیشتر از زمان توصیه شده می تواند شما را در معرض کمبود مواد مغذی ضروری قرار دهد. با این حال ، اگر به درستی انجام شود ، روزه داری چربی می تواند یک افزایش بزرگ باشد.

اگر هنوز مطمئن نیستید که آیا روزه داری با چربی برای شما مناسب است ، قبل از اجرای روزه با پزشک خود مشورت کنید. سلامتی شما از اهمیت بالایی برخوردار است. هر کدام منحصر به فرد هستند و برخی ممکن است برای کاهش وزن ایمن به راهنمایی تخصصی نیاز داشته باشند. ارائه دهندگان متخصص کاهش وزن ما برای راهنمایی شما در سفر شخصی کاهش وزن در دسترس هستند. در صورت داشتن هرگونه سوال یا تمایل به تعیین وقت با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید